021 88 80 00 55

تور دره نوردی تنگه رغز (شیراز، داراب) تیر 1395

ظهر روز سه شنبه 15 تیر بعد از جمع آوری لوازم مورد نیاز سفر به سمت ایستگاه راه آهن تهران حرکت کردیم. ساعت 14:30 قطار به سمت بندرعباس حرکت کرد و سفر ما برای تجربه ماجراجویی دیگر در تنگه رغز آغاز شد. در راه بار دیگر علائم و نشانه‌های دره‌نوردی تمرین کردیم و بعد از ناهار لوازم فنی را به بچه‌ها تحویل دادیم از آنها خواستیم قبل از رسیدن، آب‌بندی و پک کردن لوازم را انجام دهند تا زمانی که رسیدیم زمان بیشتری داشته باشیم. ساعت 7:30 صبح روز بعد در ایستگاه تزرج قطار را ترک کرده و با مینی بوس به سمت داراب حرکت کردیم. حالا موج هیجان بین بچه‌ها بیشتر احساس میشه. برق اشتیاق برای تجربه‌ی آدرنالین رو میشه توی چشم تک تک بچه‌ها دید.

حدود ساعت 1:45 به هتل نقش شاپور داراب رسیدیم و یک اتاق برای گذاشتن وسایل آماده بود، ناهار را خورده و با وانت به سمت دره حرکت کردیم. با وانت یک ساعت و نیم در جاده پر پیچ و خم رفتیم تا به تنگه رغز رسیدیم. باقی مسیر تا حوضچه اول را می‌بایستی پیاده می‌پیمودیم. با رسیدن به سرچشمه و تجهیز شدن مسافران، اولین پرش در اولین حوضچه، اصل سفر آغاز شد. گروه کاملا فعال و ماجراجو بودند و با اشتیاقشان هیجان و لذت فرود از آبشارها و پرش در حوضچه‌ها را چند برابر می‌کردند.

تا محل اسکان شبانه با تمام انرژی پرش‌ها و فرودها را ادامه دادیم. در محل کمپ شبانه برای استراحت مستقر شدیم، شام خوردیم و با همون حال خسته کمی از حرکات ویژه‌ای که هرکدام از بچه‌ها زدن تعریف کردیم و خوابیدیم.

صبح بعد از صبحانه و آماده شدن مسیر را تا آبشار وداع که بلندترین آبشار با ارتفاع 43 متر است را ادامه دادیم، بعد از وداع از آبشار خبری نیست و باقی برنامه را دست به سنگ انجام دادیم. دره را به انتها رساندیم، وانت‌ها در جاده منتظر ما بودند تا به هتل بازگردیم. خسته جسمی ولی پرانرژی از سفر بی‌نظیرمان در طول دره بودیم که به هتل رسیدیم. استراحت کردیم و روز بعد به سمت تهران حرکت کردیم. تمام مسیر بازگشت خلاصه شد در تعریف خاطرات سفر دره نوردی تنگه رغز، خاطراتی که تنها ساعاتی از آنها گذشته بود.

14:06 , 1395/05/04
پایان پیام

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.