021 88 80 00 55

قله سیالان

قله سیالان

سیالان، نام کوهی است که قله آن در مرز استان‌های مازندران و قزوین قرار گرفته‌است. قله سیالان ۴۱۳۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.  این کوه از جنوب به منطقه رودبار الموت از استان قزوین و از شمال به دره دوهزار از شهرستان تنکابن در مازندران مشرف است. راههای دسترسی به قله این کوه سه راه است یکی از روستای هنیز که در دره الموت واز طرف استان قزوین است و معمولترین راه می باشد. راه دیگر که مقداری غیر معمول است از انتهای دره مشرف بر قلعه الموت با گذر از روستاهای گازرخان و خشکچال و با ورود به دره و 

 

سیالان، نام کوهی است که قله آن در مرز استان‌های مازندران و قزوین قرار گرفته‌است. قله سیالان ۴۱۳۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.  این کوه از جنوب به منطقه رودبار الموت از استان قزوین و از شمال به دره دوهزار از شهرستان تنکابن در مازندران مشرف است.

راههای دسترسی به قله این کوه سه راه است یکی از روستای هنیز که در دره الموت واز طرف استان قزوین است و معمولترین راه می باشد. راه دیگر که مقداری غیر معمول است از انتهای دره مشرف بر قلعه الموت با گذر از روستاهای گازرخان و خشکچال و با ورود به دره و سوار شدن به خط الراس و عبور از دامنه قله کندیکان می توان به قله رسید که این دره و مسیر به آبشار خشکه مشهور است و راه سوم از طرف استان مازندران دره 2000 و روستای عسل محله است که به خاطر وجود جنگل ودشت زیبای دریاسر بسیار دیدنی می باشد ولی بدلیل وجود یخچالهای دائمی و شیب تند در مسیر، صعود سخت تر از دو مسیر دیگر است. (ارتفاع هنیز حدود ۸۵۰ متر بالاتر از عسل محله است.) در این مسیر دو جانپناه وجود دارد یکی جانپناه یادبود که در انتهای دشت دریاسر در دره هرتنگ قرار دارد و دیگری جانپناه سیالان. برای کمپ زدن وشب مانی هم دو نقطه مناسب می باشد یکی گوسفندسرای ونی که در ارتفاع 3300 متر واقع شده و در 550 متری نرسیده به گردنه سیالان طرف استان مازندران و در دره زیبای دوهزار می باشد و جای دیگر جهت کمپ زدن در 300 متری گردنه در طرف استان قزوین در ارتفاع 3550 متری و بالاتراز جانپناه می باشد.

صعود به سیالان بیش از یک قله ۴۲۰۰ متری عادی انرژی بر خواهد بود به ویژه اگر دامنه های شمالی جهت صعود انتخاب شوند. زیرا مسیر شمالی طولانی تر از مسیر جنوبی است و از ارتفاع پایین تری هم آغاز می شود.

19:51 , 1393/07/27
19:51 , 2014/10/19



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه