021 88 80 00 55

تالاب آقگل

تالاب آقگل

تالاب آقگل در جنوب شرقی روستای کرد خورد از توابع ملایر و روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استان‌های همدان و مرکزی واقع شده است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. تالاب آقگل، تالابی فصلی است و مستطیل شکل می‌باشد. این منطقه محل گرد آمدن هرز آب‌های فصلی منطقه‌است که با توجه به بافت و ضخامت تشکیلات زمین شناسی آن دارای قدمتی چهل هزارساله‌است. این تالاب یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان وحشی و کوچ‌کننده

تالاب آقگل در جنوب شرقی روستای کرد خورد از توابع ملایر و روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استان‌های همدان و مرکزی واقع شده است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. تالاب آقگل، تالابی فصلی است و مستطیل شکل می‌باشد. این منطقه محل گرد آمدن هرز آب‌های فصلی منطقه‌است که با توجه به بافت و ضخامت تشکیلات زمین شناسی آن دارای قدمتی چهل هزارساله‌است. این تالاب یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان وحشی و کوچ‌کننده مانند فلامینگو، قو، غاز خاکستری، تنجه، اردک مرمری، اردک سرسبز، پلیکان، لک لک و حواصیل به حساب می‌آید.

وسعت تالاب در فصول پرآبی تا ۶۰۰ هکتار می‌رسد و با لحاظ کردن اطراف آن وسعت کلی تالاب، ۳ هزار هکتار می‌شود که ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و ۶۴۵ متر و با عمق متوسط یک تا ۹۰ سانتی‌متر است. این تالاب جزء مناطق شکار ممنوع است. و آب این تالاب از حوضه رودخانه قره چای در دشت کمیجان تأمین می شود.

16:44 , 1393/07/28
16:44 , 2014/10/20



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه