021 88 80 00 55

باتومی، شهری سر سبز و تپه های مه آلود

باتومی، شهری سر سبز و تپه های مه آلود

باتومی شهری‌ست با تپه‌های سرسبز و پوشیده از مه. در سال‌های اخیر هتل‌های جدیدی مانند قارچ در سرتاسر پایتخت این کشور رشد کردند و دلیل آن چیزی جز افزایش تعداد توریست‌های ورودی به این کشور نیست و جای تعجب هم ندارد، جو آرام، طبیعت زیبا، رستوران‌ها و بارهای متنوع، مراکز اقامتی و رفاهی متعدد و ساحلی آرامش بخش باعث شده به گرجستان به مقصد جدید نه تنها ایرانی‌ها بلکه بسیاری از اروپایی‌ها و گردشگران سراسر دنیا تبدیل شود. این تصمیمی بود که سال  2004 گرفته شد، تبدیل باتومی به یک مقصد جذاب گردشگری جهانی، پروژه‌ایست که به طرز عجیبی با موفقیت رو به رو شد. بلوار ساحلی و فضای اطرافش، قسمت قدیمی شهر که با حفظ فرهنگ قدیمی بازسازی شده، برج‌های بلند و مدرن و پارک‌های جنگلی کوچک در نقاط مختلف شهر از جمله دستاوردهای این پروژه است و در نتیجه تمام این تلاش‌ها، باتومی به قطب گردشگری ساحلی در کنار دریای سیاه مخصوصاً در فصل تابستان تبدیل شده. در ادامه به توضیح چند جاذبه‌ی توریستی پرطرفدار باتومی که در تورهای گرجستان تابستان ارسباران از آنها دیدن خواهید کرد می پردازیم.

باتومی گرجستان

  • بلوار باتومی: شاید بعد از گذشت چند ساعت از ورودتان به بندر باتومی خودتان را در بلوار باتومی بیابید. این بلوار از معروفترین مقاصد گذران اوقات فراغت در باتومی محسوب می‌شود. بلوار 6 کیلومتری که در امتداد ساحل ساخته شده و در کنار آن فضای سبز، کافه‌ها و بارهای ساحلی متنوع و فواره‌های موزیکال از جاذبه‌های آن هستند. در جنوب بلوار بلندترین ساختمان گرجستان که برج 200 متری باتومی نام دارد قرار گرفته. این ساختمان شباهت نسبی به امپایر استیت نیویورک دارد. در کنار این ساختمان چرخ و فلک (فان فار) بزرگی قرار دارد که نمای زیبایی به شهر داده. کمی پایین‌تر در جایی که به آن بلوار جدید می‌گویند. دریاچه مصنوعی ساخته شده که فواره‌های موزیکال بسیار زیبایی زینت بخش آن هستند.

 باتومی گرجستان

  • ساحل باتومی: ساحل بندر باتومی سنگی است و در ماه‌های تیر و مرداد بیشترین طرفدار را دارد. جالب است بدانید با وجود تمام شلوغی‌ها و بازدید فراوان در این ماه‌ها نظم و نظافت بلوار ساحلی و خود ساحل همیشه رعایت می‌شود.  کافه ها و بارهای این ساحل تا پاسی از شب باز هستند و به همین دلیل به آن شب‌های زنده‌ی باتومی می‌گویند.

 

  • مجسمه علی و نینو: در شمال بلوار باتومی مجسمه‌ی فلزی به ارتفاع 7 متر از یک زن و مرد به چشم می‌خورد. نام این مجسمه علی و نینو ست که برگرفته از رمانی قدیمی به همین نام است و داستان عشق دختری گرجی و پسری آذری را روایت می‌کند. جالب است بدانید این مجسمه حرکت می‌کند! بله هر هشت دقیقه یک بار دو مجسمه از هم فاصله می‌گیرند و بعد با هم ترکیب می‌شوند. گفته شده این مجسمه سمبل دوستی دو کشور آذربایجان و گرجستان است.

 باتومی گرجستان

  • میدان مدئا یا مجسمه‌ی پشم زرین: داستان از این قرار است که زنی به نام مدئا عاشق شاهزاده‌ی یونانی به نام یاسون می‌شود. مدئا یاسون را در دزدیدن پشم زرین یاری می‌دهد و پس از آن با او ازدواج می‌کند. اما یاسون مدئا را ترک می‌کند و با گلاوکه دختر کرئون ازدواج می‌کند. حسادت و عصبانیت مدئا به حدی می‌رسد که کرئون و تمام فرزندانش را به قتل می‌رساند. این مجسمه زیبا یکی از دیدنی‌های شهر باتومی است. به شما توصیه می‌کنیم پس از تاریکی هوا از میدان مدئا بازدید کنید تا عکس‌هایتان زیباتر شود.

 

ارسباران برگزار کننده‌ی تخصصی تورهای گرجستان است. برای مشاهده جزییات سفر گرجستان به قسمت تورها مراجعه کنید.

 

ترجمه شده توسط بنفشه خوش نویس

 

08:00 , 1395/02/27
08:00 , 2016/05/16
پایان پیام


     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه