021 88 80 00 55

ده فیلم برتر در رابطه با مقاصد گردشگری و سفر

ده فیلم برتر در رابطه با مقاصد گردشگری و سفر

از زمانی که دنیای تصویر و دیجیتال به رشد رسید و بعد از عکس، فیلم‌ها در میان مردم محبوبیت یافتند، تماشای فیلم یکی از فعالیت‌های پر طرفدار برای پر کردن اوقات فراغت به حساب می‌آید اما اینکه چه فیلمی ببینیم بسیار مهم است چرا که فیلم‌ها می‌توانند تاثیرات زیادی بر روی ما و سبک زندگی ما داشته باشند.

تماشا کردن فیلم در اوقات فراغت، یکی از سرگرمی‌های لذت‌بخش برای اکثر آدم‌ها به شمار می‌آید که علاوه بر پر کردن وقت، می‌تواند تجربیات و اطلاعات بسیاری را به تماشاگران منتقل کند. همچنین می‌تواند یکی از منابع انگیزشی باشد که افراد را ترغیب به انجام کاری کند. دراین میان فیلم‌های بسیاری در رابطه با گردشگری و سفر تولید می‌شوند که به نشان دادن و معرفی مناظر زیبای طبیعی می‌پردازند و ممکن است باعث ترغیب حس ماجراجویی و میل به سفر کردن در افراد شوند.

ما دراین نوشته، به بررسی و معرفی چند نمونه از این فیلم‌ها که در رابطه با مکان‌های گردشگری و سفر ساخته شده‌اند می‌پردازیم و سعی‌مان بر فراهم کردن اطلاعات مناسب و دقیق درمورد این فیلم‌ها بوده‌ است که ترتیب معرفی آن‌ها بر اساس سال تولید می‌باشد. در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با فیلم‌های پیشنهادی این نوشته بدست آورید.

1. لورنس عربستان Lawrence of Arabia

این فیلم تولید سال 1962 می‌باشد و با کسب رتبه 8.3، جایگاه خوبی در IMDB بدست آورده است. "لورنس عربستان" ماجراهای یک سرباز انگلیسی به نام تی.ای.لورنس را در مواجهه با قبایل عرب در زمان جنگ جهانی اول به تصویر می‌کشد، که چگونه قبایل عرب را به جنگ علیه عثمانی ترغیب می کند. نقش اصلی این فیلم را پیتر اوتول که از ستارگان زمان خود بود بازی کرده است. صرف نظر از محتوای جنگی این فیلم، پس از دیدن آن به احتمال خیلی زیاد تمایل سفر به صحرا در شما ایجاد می‌شود.

ناگفته نماند که این فیلم برنده هفت اسکار شده است.

2. فارست گامپ Forrest Gump

فارست گامپ که نامزد سیزده اسکار و برنده شش جایزه می‌باشد، داستانی بسیار ساده و انگیزه‌بخش است که در سال 1994 ساخته شده است و در جایگاه 8.8 رتبه بندی IMDB قرار دارد.

در این فیلم شخصیت اصلی داستان که فارست گامپ نام دارد و نقش او را تام هنکس بازی کرده است، پسری ساده‌دل با بهره هوشی کم است که در زندگی فراز و فرودهای بسیاری را تجربه می‌کند و این فراز و فرود‌ها به خوبی به تصویر کشیده شده‌اند.

وقتی به سراغ فیلم فارست گامپ می‌روید علاوه بر تماشای فیلم می‌توانید به تماشای منظره‌های بی‌نظیر جنوب غرب آمریکا، جرجیا، کارولینای جنوبی و ایالت یوتا بنشینید.

اگر کسی هستید که علاقه به سفر کردن از جایی به جای دیگر دارید و این علاقه توام با میل به هیجان‌طلبی و ماجراجویی است، از آن لحظه که فارست بدون برنامه یا قصد قبلی شروع به دویدن و قرار گرفتن در جاده می‌کند به او غبطه خواهید خورد و احتمالا کسب این تجربه را در لیست اهداف گردشی خود خواهید گذاشت.

جالب است بدانید که نیمکتی که فارست گامپ طی فیلم روی آن نشسته بود و داستان را روایت می‌کرد برای نگه داری به موزه منتقل شده‌ است.

3. پیش از طلوع Before Sunrise

این فیلم که داستانی بسیار عاشقانه و لطیف دارد، مخاطب خود را با نظریات فلسفی-عاشقانه دو بازیگر درگیر می‌کند به طوری که دیالوگ‌ها و مونولوگ‌ها بیشتر از هر چیز دیگر توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند.

فیلم "پیش از طلوع" که ساخت سال 1995 می‌باشد، روایت داستان جذابی در یک روز زیبا در شهر وین است که در آن می‌توان زیبایی‌های این شهر را به خوبی دید. این فیلم در IMDB رتبه 8.1 را به خود اختصاص داده است.

فیلم‌های "پیش از غروب" و "پیش از نیمه شب" به دنبال فیلم "پیش از طلوع" ساخته شده‌اند.

4. از دست‌ رفته در ترجمه Lost in Translation

اگر عاشق سفر کردن به ژاپن و دیدن شهر زیبای توکیو هستید فیلم "از دست رفته در ترجمه" حتما به شما توصیه می‌شود. این فیلم با نقش‌آفرینی بیل موری و اسکارلت جوهانسون و حضور آنها در هتل آغاز می‌شود اما به همین سادگی ادامه پیدا نمی‌کند و شما می‌توانید در حین تماشای فیلم به جست وجو و کشف کردن توکیو بپردازید.

‌از سال 2003 که این فیلم ساخته شد تقریبا مخاطبان زیادی به این فیلم توجه نشان دادند، به گونه‌ای که توانست رتبه 7.7 را در IMDB به دست بیاورد.

5. خاطرات موتورسیلکت  The Motorcycle Diaries

قطعا وقتی یک دکتر جوان تصمیم به سفر کردن با موتور برای خوشگذرانی می‌گیرد اما بعد از عبور از شهرها دگرگون می‌شود و یک فرمانده نظامی در او متولد می‌شود، روایت زندگی‌اش آنقدر جالب است که در قالب یک فیلم در بیاید. این فیلم زندگی دکتر ارنستو گوارا یا همان چه گواراست که البته بعدها با این عنوان شناخته شد.

در این فیلم شما می‌توانید مناظر آمریکای جنوبی را به خوبی ببینید و با شخصیت داستان همراه شوید. در واقع در کنار او می‌توانید از برخی مناظر خارق‌العاده آمریکای جنوبی از جمله: ماچو پیچو، دریاچه ناهوئل هواپی، ونزوئلا، کاراکاس و بوینس آیرس دیدن کنید.

این فیلم در سال 2004 ساخته شده و با بازی زیبای گائل گارسیا به فیلمی تماشایی تبدیل شده و موفق به کسب رتبه 7.7 در IMDB شده است.

حتی اگر شخصیت چه گوارا باب میل شما نیست، دیدن این فیلم به خاطر ایفای نقش زیبای شخصیت اصلی داستان به شما توصیه می‌شود.

6. میس سان‌شاین کوچولو Little Miss Sunshine

در سال 2006 فیلمی با عنوان میس سان‌شاین کوچولو ساخته شد که علاوه براینکه نامزد اسکار شد، توانست در IMDB رتبه 7.7 را بدست بیاورد.

این فیلم داستان خانواده‌ای عجیب غریب است که برای رفتن به کالیفورنیا راهی سفری جاده‌ای و جالب می‌شوند.

این سفر به جهت رساندن دختر کوچک خانواده به آرزویش، که شرکت در مسابقه میس سان‌شاین بود، آغاز می‌شود اما با چالشهای زیادی همراه است و یک سفر عادی به شمار نمیرود.

اگر علاقه‌مند به سبک سفر خانوادگی و غیرعادی هستید، می‌توانید با دیدن این فیلم خود را در جای آنها بگذارید و حال آنها را تجربه کنید.

7. به‌سوی طبیعت وحشی Into the Wild

این فیلم بر اساس زندگی کریستوفر مک‌کندلس و به کارگردانی شان‌پن در سال 2007 ساخته شد و از آن موقع تا کنون الهام‌بخش سفر‌های زیادی بوده است به گونهای که در میان علاقه‌مندان به سفر جایگاه ویژه‌ای دارد.

مک کندلس بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، تصمیم گرفت از زندگی روزمره فاصله بگیرد و به صورت بک‌پکری راهی سفر به سوی شمال آمریکا و طبیعت وحشی آلاسکا شود و این درحالی بود که تجهیزات زیادی با خود همراه نداشت.

تماشای این فیلم قطعا حس کولهگردی را در شما ترغیب میکند و اگر اهل سفر به سبک کولهگردی باشید به هیچ عنوان نباید تماشای این فیلم را از دست بدهید.

استقبال خوب مخاطبین این فیلم باعث بالا بودن رتبه فیلم در IMDB شده است که این رتبه 8.1 می‌باشد.

8. دارجلینگ محدود The Darjeeling Limited 

در این فیلم به تماشای سفری جالب و پر شور به هندوستان می‌نشینیم که برای آن دسته از کسانی که عاشق زیبایی‌های هند هستند یک فیلم دیدنی خواهد بود و بعد از دیدن این فیلم به احتمال زیاد هوای سفر به هندوستان به سرشان خواهد زد.

"دارجلینگ محدود" داستان سه برادر که مدت‌هاست با هم صحبت نکرده‌اند را به تصویر می‌کشد که بعد از فوت پدرشان با قطار راهی سفر به هند می‌شوند.

آدرین برودی، جیسون شوارتزمن، بیل مری و اون ویلسون بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

"دارجلینگ محدود" در سال 2007 ساخته شده است و رتبه آن در IMDB، در حال حاضر 7.2 می باشد.

9. در بروژ  In Bruges

"در بروژ" یک فیلم کمدی از نوع سیاه است و قطعا فیلمی که در آن چند خلافکار به دستور رئیسشان مجبور به انجام سفر به شهری تاریخی شوند، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

با تماشای این فیلم ممکن است شما هم مانند خیلیهای دیگر میل به سفر به بروژ را پیدا کنید و بخواهید در فضای تاریخی شهر قدم بزنید و از دیدن اماکن تاریخی آن لذت ببرید.

این فیلم ساخته سال 2008 است و رتبه 7.8 آن در IMDB نشان از موفقیت آن در جذب مخاطب می‌باشد.

10. ردپاها Tracks

برای آنهایی که میل به تنها سفر کردن در جاده دارند، این همان فیلمی است که باید ببینند. این فیلم بر اساس زندگی رابین دیویدسن در سال 2013 ساخته شد و رتبه آن در IMDB تا به امروز 7.2 بوده است که رتبه نسبتا خوبی به شمار می‎آید.

شخصیت این داستان که در واقع همان رابین دیویدسن است در سال 1997 عازم سفر به صحرای استرالیا میشود و 2700 کیلومتر را تنها به همراه سگ و چهار شترش طی میکند و از مبدا آلیس اسپرینگرز به سوی دیگر صحرا و اقیانوس هند میرود.

میا واشیکوفسکا بازیگری‌است که در این فیلم ایفای نقش میکند که در فیلم آلیس در سرزمین عجایب هم نقشآفرینی کرده است.

 

تمامی فیلم هایی که در این نوشته درباره آن‎ها توضیح داده‌ایم به عنوان برترین فیلمهای مرتبط با گردشگری شناخته شده‌اند و امید داریم با تماشای آنها در کنار لذت بردن از اوقات فراغتتان، تجارب و اطلاعات خوبی نیز به دست بیاورید.

در صورت تماشای فیلمها و در صورت تمایل، نظرات خود را در قسمت "بحث و تبادل نظر" بنویسید تا دیگران نیز با نقطه نظرات شما آشنا شوند.

15:33 , 1398/12/13
15:33 , 2020/03/03
user  الهام رشید گلهین
pen  کارشناس تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه