021 88 80 00 55

معرفی 7 برند ساعت مناسب برای سفر
ساعت‌های مناسب برای طبیعت و سفر

معرفی 7 برند ساعت مناسب برای سفر

ساعت‌های مناسب برای طبیعت و سفر

اگر اهل سفر، طبیعت‌گردی یا کوهنوردی باشید همواره با چالش‌هایی در طول سفرتان روبه‌رو می‌شوید که به دنبال آن در تلاش هستید تا در تجربه بعدی خود با استفاده از امکاناتی که توسط برندهای مختلف در اختیارتان گذاشته‌ شده برخی از این چالش‌ها را تسهیل دهید و سفر آسان‌تری را در پیش داشته باشید. یکی از امکانات و تجهیزاتی که با وجود ظاهر کوچکش می‌تواند به تسریع و تسهیل سفر ما کمک کند ساعتی است که به همراه داریم.

 

اصلی‌ترین کاربرد یک ساعت نشان دادن زمان است اما برخی از برندهای بزرگ تنها به آن اکتفا نکرده‌اند و نیازهای کاربردی‌ دیگری همچون نشان دادن علائم حیاتی بدن انسان، مسیریابی، تاریخ، وضعیت آب و هوا، قطب‌نما، فشار هوا، ارتفاع و... را در صفحه کوچک خود جای داده‌اند در این مقاله در تلاشیم که با نکته‌بینی و ریزبینی به بررسی این امکانات در ساعت‌ها بپردازیم و ساعت‌هایی از برندهای مختلف در قیمت‌های متنوع به شما معرفی کنیم تا در انتخاب ساعت خود از سردرگمی نجات یابید.

ساعت شما در سفر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

1.عمر باتری مناسب

اگر طرفدار ساعت‌های هوشمند هستید، مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب ساعتتان باید دقت کنید انتخاب ساعتی است که طول عمر باتری آن نسبت به ساعت‌های دیگر بیشتر باشد و در مدت زمان کمی بتوانید دوباره آن را شارژ کنید. چرا که در سفر امکان دسترسی به منبع برق چالشی است که همواره به همراه شماست و باید مدیریت آن را در نظر بگیرید.

2.پشتیبانی از مسیریابی و GPS

شاید تا همین چند سال پیش دغدغه اکثر پرسه‌زنان طبیعت و جاده‌ها بود که امروزه به لطف برخی از ساعت‌های هوشمند این نیاز هم برطرف شده و این امکان را دارید که از مسیریاب ساعتتان هم برای پیدا کردن مسیر مقصدتان استفاده کنید.

3. مانیتور نشان دهنده علائم حیاتی بدن

اگر در پیمایش‌های طولانی دائما ضربان قلبتان در حال تغییر است باید به علائم حیاتی بدنتان گوش بسپارید تا بتوانید در برخی از مواقع از رفتارهای مخاطره آمیز دوری کنید، یک ساعت هوشمند خوب این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر شرایطی بتوانید از تغییراتی که بدنتان با آن مواجه می‌شود آگاه شوید.

4. امکانات جانبی برای موقعیت‌های مختلف در طبیعت

یک ساعت هوشمند مناسب، برای موقعیت‌های مختلف از امکاناتی مانند ارتفاع‌سنج، فشارسنج، قطب‌نما، بررسی زمان، مسافت و سرعت برخوردار است که این ویژگی ها کمک می‌کند ما از وضعیت مکانی خود اطلاعات بیشتری داشته باشیم و آگاهانه به مسیر خود ادامه دهیم.

5. ضد آب و ضد رطوبت

یک مسافر ماجراجو دائما خود را در موقعیت‌های مختلفی از شرایط جوی می‌بیند و در پی اکتشاف فضاهای جدید برای ادامه سفرش می‌گردد از این رو اگر در رطوبت، باران و عمقی از آب باشید باید ساعتتان در برابر آن مقاوم باشد تا نگران خراب شدن آن نباشید. ساعت‌های مختلف مقاومت‌هایی متمایز در برابر آب، رطوبت و شرایط جوی دارند که باید نسبت به نیازتان از آن مطلع باشید.

ویژگی‌های مختلفی را برای انتخاب یک ساعت مناسب بررسی کردیم حال اگر بخواهیم که ساعتی را انتخاب کنیم که در تمام این ویژگی امتیاز بالایی را کسب کند باید هزینه زیادی را هم به همراهش متقبل شویم در ادامه چند برند ساعت را با قیمت‌های مختلف به شما معرفی می‌کنیم که به ترتیب از این ویژگی‌ها به صورت‌های مختلفی پشتییبانی می‌کنند و شما می‌توانید نسبت به بودجه خود برای خرید، ساعت مورد نظر خود را در میان این برندها انتخاب کنید.

 

برند ساعت‌‌هایی مخصوص سفر، طبیعت‌گردی و کوهنوردی

1. ساعت Suunto ‌/ سونتو

شرکت سونتو از سال 1936 با تولید قطب‌نماهای پرشده از مایع، کار خود را آغاز کرد و در ادامه به تولید ساعت‌‌ های ورزشی و غواصی پرداخت و همواره این صنعت را از آغاز دچار تحولات مهمی کرد. اگر به دنبال مجهزترین ساعت برای سفرتان هستید و بودجه کافی برای تهیه آن دارید می‌توانید به ساعت‌های این برند مراجعه کنید تا شما را در اقیانوسی از امکانات قرار دهند.

 

2. ساعت Garmin ‌/ گارمین

شرکت گارمین آمریکایی در بخش‌های مختلف موقعیت یاب جهانی یا همان ‌G.P.S فعالیت دارد از این رو می‌توان فهمید که ساعت‌هایش به غیر از امکانات فوق‌العاده دیگری که در اختیار ما قرار می‌دهد از بهترین موقعیت‌یاب و مسیریاب‌ برخوردار است و برای این ویژگی مهم همیشه از آن یاد می‌شود. ساعت گارمین هم از برندهای خوب و بزرگ ساعت‌های ورزشی و هوشمند است که شما می‌توانید در مقایسه با ساعت‌های دیگر به راحتی آن را در انتخاب‌های اولتان بگذارید. 

 

3. ساعت Apple Watch Series 9 / اپل واچ سری 9

آخرین سری اپل واچ هم که نیازی به معرفی ما ندارد. کمپانی اپل با استفاده از آخرین تکنولوژی‌هایش توانسته ساعت هوشمندی با ضریب خطای پایین امکانتش در اختیار شما بگذارد. ساعتی روان، بادوام و زیبا که مناسب فعالیت‌های سفر محور یا ورزشی می‌باشد.

 

4. ساعت Samsung watch Series 7 / سامسونگ واچ سری 7 

اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که تمام امکانات ساعت‌های بالا را داشته باشد اما قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ها داشته باشد سامسونگ واچ سری 7 در میان ساعت‌های رده پایین‌‌تر انتخاب خوبی می‌باشد. چرا که تمام امکانات دیگر ساعت‌های هوشمند رده بالاتر را ساپورت می‌کند و عملکرد خوبی را از خود توانسته نشان دهد.

 

5. ساعت LUMINOX / لومینکس

اگر مقاومت و لوکس بودن ساعت برایتان از هوشمند بودن آن مهمتر است به نظر می‌رسد ساعت لومینکس انتخاب خوبی برای شما باشد چرا که این برند لوکس ساعت‌هایی با دوام بالا و زیبایی منحصر به فرد تولید می‌کند که برای کسانی که از جهان تکنولوژی می‌خواهند دور باشند و همینطور می‌خواهند ظاهرشان از پرستیژ بالایی برخوردار باشد مناسب است.

 

6. ساعت protrek / پروترک

پروترک از زیر برندهای کاسیو بر اساس بروز‌ترین فناوری‌های روز دنیا ساخته شده‌اند و در طراحی آن‌ها از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. ویژگی‌هایی مانند اندازه‌گیری دقیق مسیر، ارتفاع، دما، فشار، امکان شارژ خورشیدی، تنظیم خودکار با امواج رادیو و…، باعث شده تا ساعت پروترک برای طبیعت‌گردان، کوهنوردان و علاقمندان به سفر به ساعتی ایده‌آل بدل شود.

 

7. ساعت G-shock / جی-شاک 

ساعت جی-شاک از زیر مجموعه‌های برند کاسیو به علت مقاومت بالایی که از خود در طول دوران فعالیت خود نشان داده‌ است مشهور می‌باشد این ساعت برای فعالیت‌های ورزشی، نظامی و... استفاده می‌شود. از امکانات این برند می‌توان از کرنومتر، شمارنده معکوس و... نام برد.

 

در نهایت شما می‌توانید با اعتبارسنجی هر ساعت نسبت به نیازتان در شرایط مختلف آن را انتخاب کنید و در مسیر، ساعت مناسبی را با خود همراه کنید.

شما بنویسید از چه ساعتی و از چه برندی استفاده می‌کنید...

 

17:00 , 1403/06/18
17:00 , 2024/09/08



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه