021 88 80 00 55

آئین نامه انضباطی و تحصیلی فراگیران دوره های ارسباران

آئین نامه انضباطی و تحصیلی فراگیران دوره های ارسباران

هر مکانی برای برقرار کردن نظم بیشتر بین خود و مراجعانش قوانینی را تنظیم می‌کند. در ارسباران هم به منظور هماهنگی بیشتر بین خود و فراگیران، قوانینی را در نظر گرفته‌ایم.

من موظفم به:

  1. رعایت قوانین و شئونات اسلامی حاکم بر جامعه، حفظ و رعایت اصول حضور در فضاهای آموزشی اعم از پوشش ظاهری مناسب، رعایت حریم و حرمت دیگران و اصول ارتباطات اجتماعی پایدار و همچنین رعایت عدم استعمال دخانیات در محیط آموزشی.
  2. رعایت اصول انتقاد سازنده؛ نقد خود را به همراه پیشنهاد و راهکار جایگزین به مسئول واحد و یا از طریق سایت ارسباران انتقال دهم.
  3. رعایت قوانین شرکت در کلاس‌ها (مانند قانون غیبت کمتر از یک سوم زمان هر درس) که منجر به تجدید درس و یا دوره برای من خواهد شد را می‌دانم و هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص، منوط به نظر مدیر موسسه و اساتید دروس است و هزینه‌های آن را پذیرفته­‌ام.
  4. حفظ نظم از دیگر قوانین شرکت در کلاس‌ها است که ملزم به رعایت آن هستم. در نتیجه بی‌نظمی، هر گونه عملکرد نا‌صحیح که منجر به اعتراض اساتید و یا دیگر فراگیران دوره شود را شخصاً می‌­پذیرم (رعایت حرمت اساتید و احترام به حقوق دیگران).

مصادیق دیگر بی‌نظمی عبارتند از:

  • ایجاد تنش و اختلال در برگزاری کلاس آموزشی؛ اعم از شوخی نامتعارف و حتی سوالات بی­جا و ناصحیح (سهواً و یا عمداً)، ایجاد کلونی­‌های دوستانه که ­اهداف غیرآموزشی موسسه را دنبال نمایند.
  • عدم استفاده صحیح از فضا و امکانات عمومی موسسه؛ اعم از امکانات اداری، ملزومات خدمات، پذیرایی و آبدارخانه و یا عدم رعایت اصول بهداشتی و نظافتی محیط موسسه با توجه به اینکه امکانات مختص فراگیران جداگانه تدارک دیده شده است.
  • عدم رعایت حریم فیزیکی و خصوصی افراد و موسسه.
  • استفاده از تلفن همراه به هر شکل در زمان کلاس‌ها.
  • عدم رعایت حقوق همسایگان در محیط‌های مشاء و عمومی اعم از لابی، راهروها و حتی پیاده رو.

     5. امور شخصی خود را در خصوص طی و اتمام دوره، مانند: تغییرات احتمالی ساعات آموزشی، مراحل تکمیل پرونده، انجام آزمون‌ها، سفرها و غیره، از طریق سایت رسمی ارسباران پیگیری کنم. (پر واضح است که با وجود تعداد زیاد فراگیران، موسسه موظّف به اطلاع رسانی شخصی به افراد نیست و دیگر افراد و اطلاعات ایشان هم مرجع قابل استنادی نیست).

     6. تعهدات مالی خود را در تاریخ‌های معین انجام دهم؛ در غیر این صورت موسسه می‌تواند متناسب با قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با من برخورد نماید.

    7. رایانه­‌ها، نمایشگرها، ویدئو پروژکتور و ابزاری از این دست، جزء وسایل آموزشی و عمومی موسسه هستند و استفاده از آن برای اهداف شخصی (با توجه به احتمال به وجود آمدن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری)، ممنوع است.

    8. شرکت در سفرها، بازدیدها و کارورزی که در دوره­‌های آموزشی تعریف شده است، تابع قوانین زیر است:

  • هدف از اجرای سفرها و بازدیدها را آموزش فراگیران می‌دانم و پر واضح است که سفرهای آموزشی به قصد تفریح، تفرج و التذاذ اجرا نمی‌شوند؛ همچنین آشنایی با مصائب و خصیصه‌­های سفرهای گروهی را هم به عنوان جزیی از واقعیت‌های سفرهای آموزشی پذیرفته­‌ام.
  • هر سفر و یا بازدید برای یک درس برگزار می‌­شود و در این خصوص مرجع تصمیم گیری در مورد مقصد و نحوه اجرا موسسه و یا اساتید هستند.
  • بدیهی است که سفر یعنی استفاده از دیگر زیرساخت‌های صنعت گردشگری مانند: موزه، هتل، رستوران، محیط­‌های حفاظت شده و غیره که خود را ملزم به رعایت قوانین آنها نیز می‌دانم و مسئولیت خطاهای احتمالی را پذیرفته‌­ام.
  • طبیعتاً شرکت در سفر و یا بازدید یک درس، منوط به شرکت در کلاس تئوری با همان استاد بوده و توقع شرکت در سفرها و بازدیدها بدون طی نمودن کلاس مربوطه­‌ی آن را ندارم.
  • در خصوص هزینه سفرهای آموزشی، از این مهم که هزینه­‌های مربوطه­‌، جدا از هزینه دروس تئوری دوره است، مطلع هستم.
  • می­‌دانم که در زمان اجرای سفرها، بازدیدها و کارورزی، در زمان و مکان مشخص شده باید حضور داشته باشم و در غیر اینصورت مسئول مشکلات پیش آمده خواهم بود.

و در انتها با توجه به اشراف شخصی­‌ام بر حوزه فعالیت‌های ارسباران در زمینه توسعه پایدار صنعت (سبز) گردشگری، نهایت تلاش خود را جهت استفاده بهینه از صور مختلف انرژی به کار گیرم، بیشترین تلاش ممکن را جهت تولید کمترین زباله انجام دهم و زباله­‌ها را تفکیک و در فضای مخصوص به خود قرار دهم و توجه خود را به اصلاح رفتار مصرف گرایانه نوع بشر معطوف دارم.

پر واضح است که اگر کسی نتواند اصول حضور مسئولانه در خانه خود (ارسباران) را که تقدس آموزشی دارد رعایت کند، حتما نمی‌تواند مدعی صیانت از سرزمین و حفاظت از میراث گذشتگان باشد.

و در انتها مجدداً اینجانب.................................، موارد مذکور را مطالعه و آنها را تأیید و گواهی می­‌نمایم.

 

16:35 , 1394/09/03
16:35 , 2015/11/24
user  عرفان یحیی زاده
pen  کارشناس آموزش موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه