021 88 80 00 55

سواحل گرجستان، جواهری در کنار دریای سیاه

سواحل گرجستان، جواهری در کنار دریای سیاه

در این مطلب با سواحل زیبای گرجستان آشنا می شویم که همچون جواهری در کنار دریای سیاه می درخشند.

باتومی پربازدیدترین گرجستان و آجارا استانی است با حکومت خود مختار در جنوب غربی این کشور. هر دوی این شهرها سالانه میزبان جوانانی از سرتاسر دنیا هستند که برای تفریح و گذران اوقاتشان به آنجا سفر می‌کنند. گرمای آرامش بخش خورشید و ساحل زیبا با منظره‌ای از قله‌های پر برف در رو به رو شاید در هیچ کجای دنیا نظیر نداشته باشد.

سواحل گرجستان

  • سارپی:

کشور ترکیه در جنوب غربی گرجستان واقع است، تنها چند قدم آن طرف‌تر از مرز دو کشور دهکده‌ی زیبایی به نام سارپی قرار دارد و کسانی که از مرز ترکیه وارد گرجستان می‌شوند به اولین شهر یعنی سارپی وارد می‌شوند. این شهر برای تجار ترکیه و گرجستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مرز یکی از مهم‌ترین مرزهای بین دو کشور محسوب می‌شود. از جذابیت‌های این منطقه، وجود صحنه‌ی زیبا و جالب کلیسای اورتودوکس در این سوی مرز و در طرف مقابل مسجدی در ترکیه است. این شهر دارای ساحل زیبایی‌ست و با باتومی فقط 12 کیلومتر فاصله دارد. هر سال در ماه آگوست فستیوالی به نام کولخوبا در این شهر برگزار می‌شود که در آن نمایش‌هایی از یک افسانه قدیمی به روی صحنه می‌رود.

سواحل گرجستان

  • کابولیتی:

در استان آجارا شهر ساحلی دیگری به نام کابولتی قرار دارد. این شهر در امتداد کرانه‌ی شرقی دریای سیاه کشیده می‌شود. در زمان جمهوری شوروی سابق شهروندان بسیاری از این کشور هر ساله برای گذراندن اوقات فراقتشان به کابولیتی سفر می‌کردند. البته همچنان ساحل این شهر مورد توجه بسیاری از گرجی‌ها و روس‌هاست. جالب است بدانید 48 دهکده و روستا در منطقه کابولیتی واقع شدند که شامل شهروندانی با 24 ملیت متفاوتند که در کنار گرجی‌ها به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. این منطقه به مهمان‌نوازی مردمانش، سنت‌های گوناگون، اقلیم نیمه گرمسیری، آب و هوای ساحلی، آفتاب درخشان و دریایی با آب ولرم مشهور است. مطمئنا قدم زدن و استراحت در ساحل شنی بی‌نظیر با چشم‌اندازی از درختان آناناس بومی، اکالیپتوس، بامبو و نخل‌های کاکائو یکی از رویایی‌ترین خاطرات ذهن انسان خواهد بود. 

سواحل گرجستان

به گرجستان کشوری با شب‌های زنده می‌گویند. این لقب دلیلی جز برنامه‌های شبانه‌ی رستوران‌ها و بارهای ساحلی ندارد و مردم  مهمان نواز گرجستان خودشان هم پا به پای توریست‌ها در کشورشان خوش می‌گذرانند و شادی می‌کنند. 

ارسباران در تابستان امسال تورهای تخصصی طبیعت گردی گرجستان را برگزار می‌کند. برای اطلاع از جزییات تورها به صفحه‌ی تورهای خارجی سری بزنید. 


برای اطلاع از تور گرجستان به لینک زیر مراجعه فرمایید

08:00 , 1395/03/03
08:00 , 2016/05/23
پایان پیام


     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه