021 88 80 00 55

سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان

لغو ویزای ایرانیان، اول از همه برای مسافران و کسانی که قصد سفر و بازدید از جاذبه‌های گرجستان را دارند و بعد برای سرمایه گذاران، شرایط بهتری را فراهم کرد.

سرمایه‌گذاری در گرجستان مزایای خاص خود را دارد. اول اینکه گرجستان کشور همسایه ایران با فاصله بسیار کم است. شما بسیار راحت می‌توانید با یک ساعت و نیم پرواز و حتی با ماشین شخصی، خود را به گرجستان برسانید. مزیت دیگر این سرمایه‌گذاری، اقتصاد رو به رشد این کشور است. گرجستان جمعیت کمی دارد؛ اما با توجه به برنامه‌های توسعه اقتصادی دولت، برای این کشور آینده‌ی اقتصادی روشنی پیش بینی می‌شود. افزایش تعداد توریست‌های ورودی، می‌تواند مثال خوبی برای اثبات این موضوع باشد.

همان طور که گفته شد، دولت گرجستان پس از جنگ با روسیه، دست به بازسازی اقتصادی زده و برای تسهیل این امر، جهت‌گیری به سمت بازار آزاد و خصوصی‌سازی را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از اولویت‌های این کشور، همگرایی با اقتصاد اروپا است. به همین دلیل تسهیلات و قوانین خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید در تحقیقات بانک نوسازی و توسعه اروپا آمده که گرجستان بیشترین تلاش برای مبارزه با فساد مالی را دارد.

گرجستان

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

  •  قوانین تجارت در گرجستان سخت و پیچیده نیست، برای مثال در صورت سرمایه‌گذاری در زمینی به وسعت 10 هکتار و ارزش سرمایه‌گذاری به ارزش 2 میلیون دلار، این منطقه به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی می‌شود.
  • سیستم پیشرفته گمرکی از دیگر مزیت‌هاست. اگر فرم‌های اینترنتی را تکمیل کنید ظرف 10 و نهایتا 20 روز، تمامی امور گمرکی انجام خواهد شد و اگر سوءسابقه نداشته باشید نیازی به حضور ماشین و راننده هم نیست.
  • شما می توانید در 1 تا 3 روز شرکتتان را ثبت کنید.
  • از شما برای صادرات، مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی‌شود.
  • برای صادرات و صادرات مجدد هم تعرفه گمرکی پرداخت نمی‌کنید.
  • شما می‌توانید اقامت موقت و یا حتی دائم این کشور را داشته باشید.

گرجستان

پتانسیل‌های سرمایه گذاری در شهرهای گرجستان

باتومی را می‌توان اصلی‌ترین مقصد ترانزیت نفت و فراورده‌های نفتی آذربایجان و حمل‌و‌نقل آذربایجان دانست. این بندر هم اکنون دروازه اصلی تجارت در گرجستان است و سهم بزرگی در توسعه جغرافیایی اقتصادی این کشور دارد. در حال حاضر یک ترمینال نفت در این بندر فعال است و در اسکله‌های شماره یک تا سه بطور همزمان نفت بارگذاری و تخلیه می‌شود که قادر به دریافت 4 تانکر به طور همزمان هستند و بالاترین توان را برای حمل‌و‌نقل نفت به میزان 15 میلیون تن در سال داراست.

تفلیس هم به عنوان پایتخت گرجستان پتانسیل‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. برای مثال، شرکت واردات فراورده‌های نفتی بیزول که سهامداران آن ایرانی هستند حدود 60 میلیون دلار برای تأسیس یک هتل 5 ستاره در تفلیس سرمایه‌گذاری کردند. در خبرها آمده شرکت سرمایه‌گذاری غدیر وابسته به بانک صادرات برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقل، انرژی، ساخت و ساز و غیره با گرجستان وارد مذاکره شده است.

جهت سرمایه‌گذاری در گرجستان، بایستی یک مشاور با تجربه و قابل اعتماد انتخاب کنید تا بتوانید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان را به درستی شناسایی کنید.

برای شروع، بهنرین کار سفر توریستی به این کشور و بازدید از پتانسیل‌های تجاری گرجستان از نزدیک است. ارسباران برگزارکننده تورهای تخصصی گرجستان شما را به شرکت در این سفر دعوت می‌کند.

 

07:00 , 1396/02/13
07:00 , 2017/05/03
پایان پیام


     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه