021 88 80 00 55

راهنمای ایرانگردی و جهانگردی کیست؟ (قسمت سوم)

راهنمای ایرانگردی و جهانگردی کیست؟ (قسمت سوم)

در قسمت دوم از وظایف راهنمای ایرانگردی و جهانگردی به توضیح دوره آموزشی تور لیدر ایرانگردی و جهانگردی پرداختیم و با دو درس جغرافیای جهانگردی و نقشه خوانی و آشنایی با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی آشنا شدیم.

در این قسمت، دو درس دیگری از دوره آموزشی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی را بررسی خواهیم نمود:

  • معماری ایران و جهان

در درس معماری ایران و جهان، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با معماری ما قبل از تاریخ تا دوره معاصر آشنا خواهند شد. آشنایی با سبک معماری هر دوره تاریخی از مهم‌ترین اطلاعات یک راهنما به حساب می‌آید چرا که این وظیفه تور لیدر سفر است تا اطلاعاتی در باب معماری، جاذبه‌ای که در حال بازدید از آن هستند به مسافران ارائه نماید.

جدا از اینکه یادگیری سبک معماری دوره‌هایی چون هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و غیره برای هر راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی ضرورت دارد، آشنایی با سبک ساخت شهرها و خانه‌های قرن‌های گذشته شگفت‌انگیز خواهد بود.

مسجد نصیرالملک، راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی

معماری هر بنایی تنها چیدمان سنگ‌ها بر روی هم و یا قوس طاق ورودی کاخ‌ها نیست، معماری بیانگر تفکر و اندیشه‌ی مردمانی از گذشته است. معماری راز نهفته در روش ساخت شهرها در گذشته‌های دور بدون هیچگونه امکانات امروزی است. آیا تابحال در طاق کسری و یا پاسارگاد محو آن شده‌اید که چگونه این سنگ‌ها بر روی هم بنا نهاده شده‌اند؟ و یا چگونه چنین طاقی اینگونه مرتب درآمده است؟

  • شناخت روحیات ملل

در این درس فراگیران دوره راهنمای ایرانگردی و جهانگردی با سرفصل‌های زیر آشنایی خواهند یافت:

  1. روحیات و ویژگی‌های رفتاری مردم آسیای جنوبی و خاورمیانه
  2. روحیات و ویژگی‌های رفتاری مردم اروپا
  3. روحیات و ویژگی‌های رفتاری مردم آفریقا
  4. روحیات و ویژگی‌های رفتاری مردم آمریکا
  5. مردم شناسی و جامعه‌شناسی ایران و جهان
  6. ویژگی‌های جوامع در مقاصد گردشگری

طاق کسری، راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی

آشنایی با روحیات و ویژگی‌های مردمان قاره‌های دیگر بیشتر در سفرهای خروجی و ورودی کاربرد دارد. هر فرهنگی از هر ناحیه از کره زمین روحیاتی متفاوت دارد و این وظیفه راهنمای سفر ایرانگردی و جهانگردی است که آشنایی کاملی با روحیات ملل مختلف داشته باشد، چرا که در همراهی مسافران ورودی این نکته که برای مثال فرانسوی‌ها روحیه‌ای نسبتاً خشک در برخورد اول دارند و یا حتی بالعکس در برگزاری سفرهای خارجی دانش آنکه ایتالیایی‌ها از نظر روحیه شباهت بسیاری به ایرانی‌ها دارند امری مهم و تعیین کننده است. لذا این دانش تنها با گذراندن دوره‌های آموزشی مدنظر، میسر می‌گردد.

پایان

08:00 , 1395/04/12
08:00 , 2016/07/02



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه