021 88 80 00 55

دستورالعمل غیبت در کلاس ها، شرکت در آزمون های داخلی و مرخصی تحصیلی

دستورالعمل غیبت در کلاس ها، شرکت در آزمون های داخلی و مرخصی تحصیلی

پیرو مراجعات و پرسش‌های متعدد فراگیران در خصوص تعداد غیبت‌های مجاز در درس‌ها، آزمون‌های داخلی و مرخصی تحصیلی در این مطلب قوانین مربوطه جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی فراگیران عزیز درج شده است.

فراگیران محترم ارسباران

پیش از پرداختن به قوانین، یادآوری می‌کند مهمترین هدف ارسباران، اطمینان از حداکثر اثر­بخشی آموزشی برای فراگیران است. موارد مذکور مستقیما بر روی کیفیت آموزش و نتایج مورد انتظار، تاثیرگذار است. لذا ارسباران هیچ‌گونه انعطاف‌پذیری در خصوص غیبت‌های غیرمجاز و آزمون‌های داخلی ندارد. مقررات مربوطه به شرح زیر مورد تاکید قرار می‌گردد:

غیبت از کلاس:

تعداد غیبت مجاز در هر درس، نهایتا یک سوم تعداد جلسات آن درس است. بر این اساس، تعداد غیبت‌های مجاز در هر درس به شرح زیر است:

تعداد جلسه درس

1

2

3

4

5

6

7

8

9

تعداد غیبت مجاز

0

0

1

1

1

2

2

2

3

در صورتی که تعداد غیبت‌های فراگیران در یک درس، بیش از حد مجاز شود، از درس مربوطه حذف می‌شود. فراگیران برای شرکت دوباره در کلاس، می‌بایست متقبل هزینه‌­های زمانی و مالی گردند.

آزمون‌های داخلی:

فراگیران برای شرکت در آزمون­‌های داخلی آنلاین با دو نوبت رو‌­به‌­رو خواهند بود (لطفا دقت کنید):

 

  1. نوبت اول و حالت استاندارد:
  • به­ مدت 48 ساعت در زمان تعیین وقت اولیه آزمون، فراگیران امکان شرکت در آزمون­‌ها را دارند.
  • در صورت عدم قبولی، طی 10 روز بعد از آزمون اول می‌­توانند مجددا یکبار دیگر در آزمون­ مربوطه شرکت کرده تا فرصت قبولی را پیدا کنند.
  • عدم کسب نمره قبولی در هر دو آزمون، به منزله مردودی در آزمون آن درس مربوطه خواهد بود و می‌بایست آزمون آن درس را خریداری نمایند.
  • در صورت عدم کسب نمره در آزمون خریداری شده، درس مورد نظر حذف خواهد شد و می‌بایست درس را به‌صورت تک درس پشت سر بگذارنند که متضمن هزینه‌­های آن خواهند شد.

 

  1. نوبت دوم و در صورت غیبت در حالت استاندارد:
  • فراگیرانی که در بازه زمانی استاندارد در آزمون­‌ها شرکت نمی‌کنند و در زمان برگزاری برای ایشان غیبت درج می­‌شود تنها این فرصت را دارند که طی 10 روز آینده و آن‌هم یک‌بار آزمون بدهند.
  • در صورت عدم کسب نمره قبولی در آزمون، به منزله مردودی در آزمون درس مربوطه خواهد بود و فراگیر مذکور می‌بایست آزمون آن درس را خریداری نمایند.
  • در صورت عدم کسب نمره در آزمون خریداری شده، درس مورد نظر حذف خواهد شد و می‌بایست درس را به‌صورت تک درس پشت سر بگذارنند که متضمن هزینه‌­های آن خواهند شد.*هزینه تک درس‌­ها از طریق واحد فروش موسسه قابل استعلام هستند.

 

آزمون های داخلی حضوری

  • تاریخ برگزاری آزمون‌های داخلی حضوری از طریق کانال تلگرامی دوره اعلام خواهد شد.(حدود دو تا سه هفته پس از اتمام بخش تئوری درس)
  • توقع می­رود طبق استانداردها و رویه‌های جاری در سیستم‌های آموزشی فراگیران در نوبت اول برگزاری آزمون شرکت کنند و نمره قبولی را کسب نمایند.
  • در صورتی که فراگیری با دلیل موجه نتواند در دوره اول آزمون‌ها شرکت کند و یا در آزمون اول نمره قبولی را کسب ننماید، ارسباران برای دومین بار امکان شرکت در آزمون را برای فراگیران محترم با سوالات متفاوت نسبت به آزمون گذشته تدارک دیده اما متضمن این خواهد بود که فراگیران برگزاری دومین مرحله آزمون هر درس را از روی کانال تلگرامی دوره رصد کرده و در آن شرکت کنند.
  • حال اگر در دومین بار در آزمون شرکت نکنند درس مورد نظر حذف خواهد شد و می‌بایست درس را به‌صورت تک درس پشت سر بگذارنند که متضمن هزینه‌­های آن خواهند شد.

 

تقلب و تخلف در آزمون‌ها

انجام هرگونه تخلف و یا تقلب در آزمون‌های آنلاین در داخل و یا بیرون از موسسه که از طریق رصد کردن ردپای دیجیتال محرض شود و یا هرگونه تخلف و تقلب در آزمون‌های حضوری منتج به حذف از درس شده و فرد خاطی می‌بایست مجدد درس مذکور را ثبت نام کرده، درس را پشت سر گذاشته و در آزمون شرکت کند که هزینه زمانی و مالی در برخواهد داشت.

 

مرخصی تحصیلی و غیبت دوره:

چنانچه فراگیران بنا به هر علتی نتوانند مدتی در کلاس‌ها شرکت کنند، می‌بایست مراتب را از پیش به موسسه اطلاع داده و فرم «درخواست مرخصی تحصیلی» را تکمیل نمایند. شرایط استفاده از مرخصی تحصیلی به شرح زیر است:

  • هر فراگیر در طول مدت تحصیل خود فقط یکبار می‌تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
  • مدت زمان مرخصی تحصیلی حداقل 3 و حداکثر 5 ماه است.

بدیهی است چنانچه فراگیران بدون رعایت هر یک از شرایط فوق، مدتی در دوره غیبت داشته باشند، تمامی دروس آن بازه زمانی حذف و شرکت مجدد در دروس، متضمن هزینه و زمان خواهد بود.

13:00 , 1400/01/29
13:00 , 2021/04/18
user  عرفان یحیی زاده
pen  کارشناس آموزش موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
.
1400/12/02 16:50
سلام ببخشید من یکم تا ۳۰ام کلاس تئوری داشتم ولی جور نشد ک شرکت کنم بنظرتون کی میتونم دوباره برم بجای غیبتایی ک داشتم؟آیا دوباره باید هزینه کنم؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/12/14 19:40
سلام دوست عزیز.
در خصوص کلاسهایی که موفق به شرکت در آنها نشده اید، لازم است مجدد آنها را پشت سر بگذارید و در مورد اطلاع از زمان برگزاری کلاس می توانید با همکاران واحد آموزش موسسه تماس حاصل نمایید. 02188800055
ناشناس
1399/07/16 11:14
سلام برای آزمون مصاحبه زبان تخصصی چه زمانی باید ثبت نام کنیم آیا بعد از پایان دوره و در طول دوره هم میشود آزمون داد؟ و این آزمون چندبار در سال برگزار میشود؟ممنونم
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/07/21 14:35
سلام دوست عزیز.
برای مصاحبه زبان می بایست از طریق سایت موسسه و سایر کانال های ارتباطی، اخبار مربوطه را بررسی نمایید تا در زمان اعلام شده بتوانید اقدام کنید. در طول دوره هر زمان که آمادگی لازم را داشته باشید می توانید در مصاحبه زبان شرکت کنید.
در خصوص زمان برگزاری آزمون مصاحبه نیز در شرایط فعلی و به دلیل شیوع بیماری کرونا با قطعیت نمی توان گفت.
نعمت ساییلی خیاوی
1397/12/05 17:15
آزمون داخلی مجازی نمره پایین ۱۲شدم،ولی امکان دوباره امتحان توی سایت نیست،تا ۲۹میشه دوباره شرکت کرد؟ضمنا هزینه تکدرس برای دوره مجازی رو بفرمایید ممنون میشم
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/07 12:37
بله امکان شرکت مجدد در آزمون داخلی را خواهید داشت.
mahsa
1397/09/24 16:46
سلام ایا درسی را که دوباره مجازی امتحان دهیم، نمره قبلی که کم شدیم در آن تاثیر دارد؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/09/24 18:30
سلام، خیر تاثیری ندارد و نمره آزمونی که بالاتر است برای شما درج می شود.
shadmani
1397/07/07 12:26
سلامآیا مساله غیبت در کلاس ها و مرخصی، برای بچه های مجازی هم صدق می کنه یا خیر؟تشکر
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/07/07 13:49
سلام
خیر این دستورالعمل مربوط به دوره های حضوری است و دستورالعمل مرتبط با دوره های مجازی متعاقبا روی سایت قرار می‌گیرد.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه