021 88 80 00 55

آشنایی با تجهیزات کوهنوردی و طبیعت‌گردی
کرم ضدآفتاب

آشنایی با تجهیزات کوهنوردی و طبیعت‌گردی

کرم ضدآفتاب

نور آفتاب همانطور که انرژی بخش و مفید هست اما می‌تواند مضر هم باشد، تابش طولانی مدت نور آفتاب می‌تواند برای پوست بدن زیان‌بار باشد و باعث آسیب‌های کوتاه‌مدت و یا بلندمدت گردد، لذا می‌بایست در هنگام فعالیت در طبیعت مخصوصا در فعالیت‌های طولانی مدت و یا در شرایطی که تابش نور بسیار شدید است از پوست خود در برابر تابش اشعه‌های مضرر محافظت نماییم، قسمت‌هایی از بدن مانند دست‌ها را می‌توان با لباس و دستکش محافظت نمود اما برای حفاظت از پوست صورت که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد می‌بایست از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد.

در انتخاب و خرید و همچنین نحوه استفاده از کرم‌های ضدآفتاب می‌بایست به نکات زیر توجه کنید:

1- UVA/UVB:

کرم‌های ضدآفتاب براساس نوع مواد بکار رفته در آن‌ها می‌توانند از پوست در برابر اشعه‌های UVA یا UVB محافظت کنند، این اشعه‌ها هر کدام اثرات مضرر خاص خود را بر روی پوست دارند و یک کرم‌ ضدآفتاب باید در برابر هر دوی این اشعه‌ها از پوست بدن حفاظت کند.

2- SPF:

میزان محافظت یک کرم ضدآفتاب از پوست بدن با فاکتور SPF بیان می‌شود، هر چقدر عدد این فاکتور بالاتر باشد به این معنی است که کرم محافظت بیشتری از پوست بدن انجام می‌دهد. برای یک برنامه طبیعت‌گردی فاکتور SPF بین 40 تا 60 مناسب است، اما توجه کنید که بدلیل تعرق و از بین رفتن کرم در طول فعالیت، می‌بایست هر 2 ساعت یکبار کرم تمدید گردد.

3- رنگ:

برخی از کرم‌های ضدآفتاب رنگی و برخی بی‌رنگ هستند، معمولا کرم‌هایی که مخصوص آقایان ساخته می‌شود بی‌رنگ است.

4- میزان چرب بودن:

برخی کرم‌های ضدآفتاب دارای چربی و مواد نرم‌کننده و برخی دیگر فاقد چربی هستند، کرم‌های دارای چربی برای فصول سرد و یا برای پوست‌های خشک مناسب هستند.

 

* جهت اطلاعات تکمیلی و تخصصی‌تر در مورد تجهیزات کوهنوردی، نحوه انتخاب و خرید، نگهداری و... می‌توانید در کارگاه‌ آشنایی با تجهیزات کوهنوردی و طبیعت‌گردی ارسباران شرکت نمایید.

18:04 , 1398/01/27
18:04 , 2019/04/16
 
user حسین یوسف‌زمانیان
pen کارشناس کوهنوردی موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه