021 88 80 00 55

هفته گردشگری و اتفاقات جدید در ارسباران

هفته گردشگری و اتفاقات جدید در ارسباران

دنیای گردشگری یکی از خاص ترین و مهیج ترین فضاهای حضور برای ارتباط گرفتن با سایر افراد است که به ما برای یافتن انسان‌های همفکر و همراستا کمک می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، موسسه ارسباران تمام تلاش خود را در جهت تعامل بیشتر افراد با یکدیگر به کار گرفته و فعالیت‌های جدیدی را در این راستا آغاز کرده است.

اگر بخواهیم تعریف مشخصی از گردشگری داشته باشیم، می‌توان گفت: "گردشگری مجموعه فعالیت‌هایی است که در جریان مسافرت یک گردشگر و در محلی به دور از خانه‌اش اتفاق می‌افتد."

در حقیقت اگر بخواهیم عمیق‌تر فکر کنیم، انسان از ابتدا در حال سفر و جابجایی از مکانی به مکان دیگر بوده است، این جابجایی به جهت پیدا کردن محل بهتر برای زندگی، تشکیل اجتماع، پیدا کردن شغل و گذراندن اوقات فراغت بوده و همواره با زندگی انسان‌ها عجین بوده است. از جمله دلایل و عوامل مختلف سفر رفتن، می‌توان به گذراندن اوقات فراغت، بازدید از جاذبه خاص و غیره اشاره کرد. برای هر سفری اگر فرد با تجربه‌ای وجود داشته باشد که بتواند آن سفر را برنامه‌ریزی کند (مدیرفنی) و حتی در طول سفر نیز بتواند در کنار شما باشد، جاذبه‌های مختلف مقصد را به شما نشان دهد و خاطرات به یاد ماندنی برای شما رقم بزند (راهنمای تور)، برای شما این امکان وجود خواهد داشت که بتوانید بدون دغدغه‌خاطر و با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید. علاوه بر آن، اگر راهنمای شما بتواند آن چه مدنظر شما و هدف شما از سفر است را به شکل ویژه برای شما مهیا کند که بتوانید تجربه خاص و متفاوتی از همیشه داشته باشید (راهنمای تخصصی) بدون شک لذت سفر برای شما صد چندان می‌شود. 

از مزایای بسیار سفر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در سفر می‌توانید آدم‌های جدیدی را ملاقات کنید، تجربیات سفر خود را به اشتراک بگذارید و در بهترین حالت اگر روحیات و ذهنیات مشابه داشته باشید، در حقیقت همسفران سفرهای بعدی خود را ملاقات کرده‌اید. در حقیقت می‌توان گفت دنیای گردشگری، دنیای ارتباط میان انسان‌های مختلف است. به میزانی که آدم‌های بیشتری را در این صنعت مشاهده کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید، به همان نسبت می‌توانید تجربه‌های جدیدتری را به دست آورده و با دقت بیشتری مقاصد بعدی خود را انتخاب کنید و از سفر خود بیشترین بهره را ببرید. 

یکی از حوزه هایی که این نوع از ارتباط به شکلی عمیق‌تر بین انسان‌هایی با ذهنیت همسان شکل می‌گیرد، دوره‌های آموزش گردشگری هستند؛ فضایی که انسان‌های همسو و از جنس سفر برای کسب دانش تخصصی در دنیای گردشگری با دغدغه‌های شبیه به هم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها تجربیات متفاوتی دارند و می‌توانند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به واسطه مدت زمان برگزاری دوره و ساعاتی که این افراد در کنار یکدیگر می‌گذرانند، به مرور عمق ارتباطات بین آن‌ها بیشتر و نوع ارتباط‌ها تغییر پیدا کرده و به مثابه عضوی از خانواده برای هم خواهند شد. 

موسسه ارسباران به عنوان مجموعه‌ای در دنیای گردشگری همواره تلاش کرده تا فضای خانواده بودن را برای اعضای خود ایجاد کند و مایلیم که این احساس برای همیشه در بین ما با تمامی فراگیران‌مان جاری باشد. علاقه‌مندیم که تمامی فراگیران جدیدی که به عنوان عضوی از خانواده به ما اضافه می‌شوند را در کنار خود و سایر اعضای خانواده ارسبارانی ببینیم و ارتباط عمیق و صمیمی خود را با اعضای خانواده خود حفظ کنیم. 

به واسطه همین احساس و این نوع از ارتباط، موسسه ارسباران بر آن شده تا فضایی را برای حضور و ارتباط فراگیران خود با یکدیگر و همچنین با پرسنل مجموعه مهیا کند تا فراگیران بتوانند علاوه بر حفظ ارتباط با اعضای قدیمی، با افراد دیگر این صنعت عظیم آشنا شوند، از علوم گردشگری روز دنیا مطلع شوند، سطح کیفی دانش خود را بالا ببرند و در سطوح بالاتر بتوانند در پروژه‌های مختلف زیست محیطی و گردشگری همراه با سایرین قدمی در جهت رشد و بهبود این مسائل بردارند. این مجموعه که "باشگاه ارسبارانی‌ها" نام دارد، متشکل از فراگیران ارسبارانی بوده و قرار است با شروع هفته گردشگری امسال فعالیت خود را آغاز نماید تا بتواند اتفاقات مثبت و روندهای رو به رشدی را به ارمغان آورد. 

در همین راستا از فراگیران عزیزمان که تمایل دارند در این مسیر همراه ما بوده و تجربیات خود را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم گام مثبتی در جهت بهبود و پیشرفت صنعت گردشگری برداریم، دعوت می‌کنیم فرم زیر را تکمیل کرده تا بتوانیم اعضای علاقمند را به کانال تلگرام باشگاه ارسبارانی‌ها اضافه کنیم. تمامی برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی این مجموعه از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد. 

فرم عضویت در باشگاه ارسباران

 

همزمان با این هفته پربار مایلیم از اتفاقات جدید دیگری که در ارسباران در حال بررسی و شروع به کار است برای شما عزیزان بگوییم. 

با وجود شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به تاثیر این بیماری بر این صنعت، با کم شدن رونق گردشگری در تمامی نقاط جهان، بهترین فرصت برای فعالین این صنعت برای بررسی روال‌های موجود به وجود آمد تا بتوانند تغییرات قابل ملاحظه و مناسبی در امور ایجاد کنند. ما در ارسباران نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ایم و در چند ماه گذشته علاوه بر اجرای کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، تمام تلاش خود را بر آن گذاشتیم که روال‌های جدید و کارآمدی تعریف و اجرا کنیم.

غالبا هدف اصلی یک فضای آموزشی، تربیت نیروی آموزش دیده و فرهیخته است، اما عموما تا زمانی که اندوخته‌های علمی در عمل جاری نشوند، مثمر ثمر نخواهد بود. برای موسسه ارسباران که محلی برای آموزش مدیران فنی و راهنمایان تورهای عمومی و تخصصی است، یکی از اهداف تعریف شده سازمان، آموزش اعضا برای کسب دانش به صورت عملی و آماده شدن برای ورود به کار در دنیای گردشگری می‌باشد. در این راستا بر آن شدیم تا از پتانسیل‌های موجود در فضای آموزشی خود استفاده کنیم و فراگیران خود را پس از گذراندن دوره و دریافت مدرک وارد فعالیت در این عرصه نموده و آموزش‌های تکمیلی مورد نیاز را به ایشان بدهیم. پروژه تجربه‌گرایی راهنمایان ارسبارانی بر این اساس شکل گرفته است و می‌خواهیم از زمان آموزش تا اشتغال در صنعت گردشگری همراه شما باشیم که در آینده‌ای نزدیک به معرفی آن خواهیم پرداخت.

جدا از اتفاقات جدیدی که بیان شد، خبر دیگری هم برای شما همراهان همیشگی داریم. 

از آنجایی که تکنولوژی و علوم روز دنیا مرتباً در حال تغییر و به روز رسانی است، ارسباران نیز پیرو این تغییرات و به روز شدن‌ها، در حال طراحی پنل جدیدی برای فراگیران موسسه خود می‌باشد و قرار است به زودی تغییراتی در ساختار و شکل سامانه فراگیران ارسبارانی‌ها ایجاد گردد که قابلیت‌های بیشتر و کاربری آسان‌تر نسبت به نسخه فعلی خود دارا خواهد بود. این تغییرات در هفته گردشگری اعمال خواهد شد.

بسیار خرسندیم که فراگیران مستعد و پر تلاشی در کنار خود داریم که برای پیشرفت دنیای سفر، تلاش‌های بی شائبه و بدون چشم داشتی را ارائه می‌کنند و امید داریم که تمامی همراهانمان بتوانند دستاوردهای قابل ملاحظه ای در این صنعت به جا بگذارند. از همراهان ارسبارانی که ما را در برنامه‌ریزی و اجرای این مهم همراهی نموده‌اند، کمال تشکر را داریم. 

08:00 , 1399/07/05
08:00 , 2020/09/26
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه