021 88 80 00 55

امسال از کدام نمایشگاه‌های گردشگری دیدن کنیم؟

امسال از کدام نمایشگاه‌های گردشگری دیدن کنیم؟

نمایشگاه‌های گردشگری بهترین مکان برای معرفی کشورها و جاذبه‌های گردشگری آنها، آداب و رسوم مردم بومی، خدمات مسافرتی و تفریحی مقاصد و... می‌باشند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از نمایشگاه‌های مطرح گردشگری سال 1401 را معرفی کنیم.

هر ساله تعداد زیادی نمایشگاه در حوزه گردشگری شامل سفر، کمپینگ، صنایع دستی، هتلداری و... در شهرها و کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. نمایشگاه‌ها، جزو بهترین مکان‌ها برای

  1. آشنایی عمومی با صنعت گردشگری
  2. آشنایی با کشورها و جاذبه‌های گردشگری آنها
  3. آشنایی با تاریخ و فرهنگ مقاصد گردشگری مختلف
  4. ارتباط گرفتن با فعالان این صنعت و شناخت همکاران شاغل در حوزه‌های مرتبط با گردشگری

هستند و نقش مهمی در توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری دارند.

 

نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری که در سال 1401 در ایران یا سایر کشورها برگزار می‌شوند، در ادامه معرفی شده‌اند.

  • نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران 1401

این نمایشگاه امسال از 31 مرداد الی 3 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. بسیاری از هنرمندان در زمینه‌های مختلف مانند ورنی بافی، زیورآلات سنتی، رودوزی‌ سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، حکاکی روی چرم، سفال و سرامیک، نقاشی سنتی ایرانی، ممقان دوزی، منبت چوب، خراطی چوب، نازک‌کاری چوب و... در این نمایشگاه حضور به هم می‌رسانند.

  • نمایشگاه فرهنگ ایران زمین کیش 1401

این نمایشگاه برای اولین بار، امسال از 14 الی 17 شهریور ماه در نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. محورهای اصلی این نمایشگاه، اقلیم و گردشگری، صنایع دستی، هنرهای نمایشی و موسیقی و پوشاک اقوام ایرانی است.

  • نمایشگاه بین‌المللی صنعت هتلداری استانبول 2022

این نمایشگاه از 14 الی 16 شهریور امسال در نمایشگاه بین‌المللی استانبول ترکیه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، غرفه‌داران از روش‌های آموزشی نوین هتلداری، آخرین تغییرات و برنامه‌های آینده خود در این صنعت برای مخاطبان خواهند گفت.

  • نمایشگاه سفر، اکوتوریسم،ماجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته تهران 1401

این نمایشگاه امسال از 27 تا 31 شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات آبی، زمینی، هوایی و شرکت‌های معتبر فعال در زمینه خدمات و تجهیزات سفر و توریسم حضور دارند.

 

  • نمایشگاه گردشگری تاپ رزا فرانسه (IFTM TOP RESA) 2022

این نمایشگاه از 29 الی 31 شهریور ماه امسال در پاریس فرانسه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، شرکت‌کنندگان با تور اپراتورها، آژانس‌های مسافرتی، تامین کنندگان سرویس‌های خدمات در سفر شامل اتوبوس، خطوط هوایی و... آشنا خواهند شد. کشور ایران نیز امسال در این نمایشگاه حضور دارد.

  • نمایشگاه گردشگری جاتا ژاپن 2022

این نمایشگاه از 31 شهریور الی 3 مهر ماه امسال در توکیو ژاپن برگزار می‌شود. هدف اصلی این نمایشگاه، ترویج گردشگری محلی، داخلی و خارجی است. دو روز اول این نمایشگاه به متخصصان صنعت گردشگری و دو روز آخر به بازدید عموم مردم اختصاص دارد. کشور ایران نیز امسال در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

  • نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان 1401

این نمایشگاه امسال از 7 الی 11 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد. هتل‌ها، آژانس‌ها، بومگردی‌ها، سیستم‌های رزرو آنلاین، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان صنایع دستی و تمام بخش‌های دخیل در ساخت، تجهیز و فعالیت هتل‌ها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

  • نمایشگاه صنعت گردشگری ITB سنگاپور 2022

این نمایشگاه امسال از 27 الی 29 مهر ماه در سنگاپور برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، دفاتر خدمات گردشگری، اپراتورهای تور، آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های حمل‌ونقل، خطوط هوایی و شرکت‌های کرایه خودرو، پرتال‌های رزرو هتل‌، شرکت‌های بیمه مسافرتی، ناشران و سازمان‌های گردشگری بین‌المللی حضور خواهند داشت.

  • نمایشگاه صنایع دستی برلین (Bazaar Berlin) 2022

این نمایشگاه از 11 الی 15 آبان امسال در برلین آلمان برگزار می‌شود. موضوع این نمایشگاه پیرامون منسوجات خانگی، قالیچه و گلیم، ظروف چینی و صنایع دستی، پوشاک بافتنی، لوازم چرمی و... می‌باشد.

  • نمایشگاه WTM london 2022

این نمایشگاه امسال از 16 الی 18 آبان ماه در لندن انگلستان برگزار خواهد شد. شما در این نمایشگاه در کنار شبکه‌ قدرتمندی از متخصصان سفر که از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند، قرار خواهید گرفت.

  • نمایشگاه غذا و هتل هانوی ویتنام (FHH) 2022

این نمایشگاه از 1 الی 3 آذر امسال در هانوی ویتنام برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور تولیدکنندگان مواد غذایی و صنایع مرتبطی مانند کشاورزی، جنگلداری، شیلات و خدمات یا کسب و کار هتل، رستوران و پذیرایی می‌باشد.

  • نمایشگاه تی تی آی ازمیر (TTI) 2022

این نمایشگاه امسال از 17 الی 19 آذر ماه در ازمیر ترکیه برگزار می‌شود. هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، شهرداری‌ها، رسانه‌های گردشگری، ادارات مرتبط با حوزه گردشگری و... در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

 

  • نمایشگاه بین‌المللی بزرگ گردشگری پارس شیراز 1401

این نمایشگاه امسال از 23 الی 26 آذر در نمایشگاه بین‌المللی شیراز برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با تمرکز بر گردشگری سلامت و با حضور بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی و... در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

  • نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران 1401

این نمایشگاه امسال از 18 الی 21 بهمن ماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، آژانس‌های هواپیمایی، دفاتر خدمات گردشگری، مجموعه‌های آموزش گردشگری و دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی، هتل‌ها و دهکده‌های توریستی، دفاتر بیمه مسافرتی، استارت اپ‌ها و... حضور خواهند داشت.

  • نمایشگاه سفر و گردشگری ITB برلین 2023

این نمایشگاه امسال از 16 الی 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، انجمن آژانس‌های مسافرتی بین‌المللی، دفاتر خدمات جهانگردی، مجموعه‌های خدماتی گردشگری و... حضور دارند.

  • نمایشگاه بین‌المللی سفر و گردشگری مسکو (MITT) 2023

این نمایشگاه امسال از 25 الی 27 اسفند در نمایشگاه بین‌المللی مسکو روسیه برگزار می‌شود؛ بزرگترین نمایشگاه توریستی روسیه که با حضور انجمن‌های مسافرتی جهانی، شرکت‌های توریستی ارائه دهنده محصول و خدمات و... برگزار می‌شود.

 

 

همچنین تاکنون نیز این نمایشگاه‌ها برگزار شده‌اند:

  • نمایشگاه صنایع دستی مونیخ 2022

این نمایشگاه از 15 الی 19 تیر ماه امسال در مونیخ آلمان برگزار شد. این نمایشگاه طیف کاملی از خدمات و محصولات و آخرین روند فناوری و نوآوری در زمینه صنایع دستی را ارائه کرده است.

  • نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان هرمزگان 1401

این نمایشگاه از 18 الی 22 خرداد ماه امسال در بندرعباس برگزار شد. در این نمایشگاه چهار گروه اصلی صنایع غذایی، صنایع دستی و سنتی، پوشاک و منسوجات و خدمات جانبی، محصولات خود را به عرصه نمایش گذاشتند. 

  • نمایشگاه تخصصی بین‌المللی گردشگری جهان اسلام شهر آفتاب تهران 1401

این نمایشگاه برای اولین بار امسال از 17 الی 23 خرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار شد.

  • نمایشگاه بین‌المللی هتل دبی 2022

این نمایشگاه از 3 الی 5 خرداد ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی دبی امارات متحده عربی برگزار شد.

  • نمایشگاه بین‌المللی سفر گوانجو چین (GITF) 2022

این نمایشگاه از 30 اردیبهشت الی 1 خرداد امسال در مجتمع نمایشگاهی صادرات و واردات گوانجو چین (که با نام مجتمع نمایشگاهی کانتون نیز شناخته می‌شود) برگزار شد. این نمایشگاه بر ترویج گردشگری، سبک زندگی فرهنگی، آژانس‌های مسافرتی محلی، گردشگری موضوعی، گردشگری ورودی و... متمرکز است.

  • نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنعت توریسم دبی (ATM) 2022

این نمایشگاه امسال از 19 الی 22 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی دبی امارات متحده عربی برگزار شد.

 

  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی فلورانس (MIDA) 2022

این نمایشگاه از 3 الی 11 اردیبهشت امسال در فلورانس ایتالیا برگزار شد. در این نمایشگاه، علاوه بر نمایش آثاری از کارگاه‌های باستانی فلورانس، پوشاک، زیورآلات، وسایل کلکسیونی و... نیز به نمایش گذاشته شدند.

  • نمایشگاه صنایع دستی کلن (h+h cologne) 2022

این نمایشگاه از 11 الی 13 فروردین ماه امسال در کلن آلمان برگزار شد.

 

08:00 , 1401/05/11
08:00 , 2022/08/02
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
محمد
1401/07/19 13:49
ممنون بابت اطلاع رسانی
پاسخ دهید...
ارسباران
1401/07/20 09:00
سپاس از توجه شما دوست عزیز
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه