021 88 80 00 55

بهترین برندهای تجهیزات طبیعت‌گردی کدامند؟ (قسمت دوم)

بهترین برندهای تجهیزات طبیعت‌گردی کدامند؟ (قسمت دوم)

علاوه بر برندهای معتبر و مطرحی که در قسمت قبل معرفی شدند، در این مطلب نیز سایر برندها معرفی خواهند شد و خصوصیات و محصولات هر یک را توضیح خواهیم داد.

در قسمت اول این مطلب با تعدادی از بهترین برندهای تجهیزات طبیعت‌گردی و کمپینگ مانند دیوتر، ماموت، سالامون و... آشنا شدیم. اکنون به معرفی تعداد دیگری از این برندها می‌پردازیم و با محصولات آنها آشنا می‌شویم.

 
  • برند کچوا (Quechua)
این شرکت در سال 1976 در کشور فرانسه تاسیس شد. اولین محصولات این شرکت، وسایل ورزشی متنوع برای تمام سنین بود، اما کم کم در سال 1997 به تولید وسایل و تجهیزات کوهنوردی پرداخت و از سال 1999 نیز انواع ورزش‌های کوهستانی مانند اسکی، اسنوبورد و... نیز در زمره محصولات این شرکت قرار گرفت.
 
از جمله محصولات این شرکت می‌توان به چادر، کوله، عینک، کفش، ظروف طبیعتگردی و... اشاره کرد. اطلاعات محصولات این شرکت را می‌توانید در سایت https://www.quechua.com مشاهده کنید.
 
 
 
  • برند گایا/ قایا (Gaya)
برندی ایرانی تاسیش شده در سال 1377 که علاوه بر قیمت مناسب، از کیفیت بالایی نیز برخوردار است و در بین کوهنوردان و گردشگران ایرانی، طرفداران بسیاری نیز دارد. گایا، تمامی وسایل مورد نیاز یک برنامه طبیعت‌گردی ساده را در اختیار شما قرار خواهد داد، از کوله‌پشتی تا کیسه‌خواب، پوشاک و ظروف سفری. گایا از سال 1388 به طور جدی به مشارکت در قالب اسپانسر برای صعودهای بالای هفت و هشت هزار متر پرداخت.
اطلاعات کامل در مورد محصولات این برند در سایت https://gaya.ir قابل مشاهده می‌باشند.
 
 
 
  • برند لو آلپین (Lowe Alpine)
این شرکت ایتالیایی در سال 1967 شروع به کار کرد. فعالیت اصلی این شرکت، تولید تخصصی کوله‌پشتی برای طبیعت‌گردی می‌باشد که سه اصل پایداری، حفاظتی و سبک وزن بودن در طراحی آنها لحاظ شده است، اما این شرکت سایر محصولات مانند چمدان، پوشاک و چادر کوهنوردی را نیز تولید می‌کند. با دقت در نوع طراحی‌های تجهیزات تولید شده این شرکت، می‌توانید هوشمندی و ظرافت را در سبک محصولات مشاهده نمایید.
اطلاعات محصولات این شرکت را می‌توانید در سایت https://rab.equipment/uk/backpacks/all مشاهده کنید.
 
 
 
  • برند بلک دیاموند (Black Diamond)
برندی که از اواخر دهه 1950 شروع به فعالیت نمود و به مرور به یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید تجهیزات کوهنوردی تبدیل شد. این برند با تولید میخ‌های کوهنوردی فعالیت خود را آغاز نمود اما امروزه طیف گسترده‌ای از تجهیزات شامل انواع هارنس و کارابین، باتوم، هدلامپ، چادر کوهنوردی و... را در بر می‌گیرد.
اطلاعات کامل محصولات این شرکت در سایت https://www.blackdiamondequipment.com/en_US قابل مشاهده می‌باشند.
 
 
 
  • برند مونتین هاردویر (Mountain Hardwear)
این برند کالیفرنیایی در سال 1993 شکل گرفت. این برند تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز کوهنوردی و صخره‌نوردی را برای مشتریان خود فراهم کرده است، لذا می‌توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را تنها از یک برند و با کیفیت بالا تهیه کنید. این برند سالهاست به عنوان حامی ورزشکارانی که به گردشگری ماجراجویانه علاقه دارند و به تفریحاتی همچون کوهنوردی، صخره‌نوردی، اسکی و یخ‌نوردی مشغولند، فعالیت می‌کند.
از جمله محصولات این شرکت می‌توان به کوله پشتی، چادر، انواع کاپشن و گرمکن و... اشاره کرد. اطلاعات تمامی محصولات این برند را می‌توانید از طریق سایت https://www.mountainhardwear.com مشاهده نمایید.
 
 
 
  • برند پتزل (Petzl)
برند پتزل در سال 1975 و در کشور فرانسه شکل گرفت. دو سال بعد از تأسیس، نخستین هارنس ساخت این کمپانی تولید و در ادامه تجهیزات مربوط به فعالیت‌هایی همچون کوهنوردی و صخره‌نوردی آغاز شد. نخستین چراغ پیشانی پتزل نیز چند سال بعد، در سال 1981 تولید شد.
این کمپانی اکنون لوازم حرفه‌ای فرود و صعود مانند طناب، هدلامپ، کلاه ایمنی، کرامپون و سایر وسایل مورد نیاز برای ورزش‌های ماجراجویانه را تولید می‌کند. محصولات این برند در سایت https://www.petzl.com قابل مشاهده می‌باشند.
 
 
 
  • برند آسولو (Asolo)
سال 1946 در شهر ایتالیا، این برند شکل گرفت که امروزه در زمینه تولید انواع کفش‌های کوهنوردی به خصوص کوهنوردی‌های سنگین مشغول فعالیت است. این کمپانی، کفش های خود را با نام شهرهای جهان به بیرون عرضه می‌کند. جالب است بدانید دو نوع از کفش‌های برند آسولو به نام‌ شهرهای شیراز و کرج نامگذاری شده‌اند.
اطلاعات تمامی محصولات این برند را می‌توانید در سایت https://www.asolo.com/en مشاهده کنید.
 
 

همانطور که پیش‌تر گفتیم، راهنمایان دوره طبیعت‌گردی در طول دوره آموزشی خود با پشت سر گذاشتن درس آشنایی با تجهیزات طبیعت‌گردی، علاوه بر آشنایی با انواع وسایل و تجهیزات سفر و کمپینگ و نحوه نگهداری آنها، با انواع برندها و تولیدکنندگان مطرح و معتبر نیز آشنا شده و به شناخت کاملی نسبت به وسایل و تجهیزات و چگونگی خرید آنها دست پیدا می‌کنند.

شما هم می‌توانید در این کلاس شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این مبحث اینجا کلیک کنید.

08:00 , 1401/07/26
08:00 , 2022/10/18
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه