021 88 80 00 55

باغ گیاه شناسی باتومی، باغ چهار فصل

باغ گیاه شناسی باتومی، باغ چهار فصل

باغی به وسعت 108 هکتار که در شمال شهر باتومی قرار دارد. این باغ در زمان شوروی یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی بوده است و توسط یک مرد روسی به نام آندری نیکولایویچ کراسنف برادر ژنرال کراسنف با کمک دو باغبان و طراح ماهر در سال 1912 به صورت رسمی آغاز به کار کرد و اکنون یکی از مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های گیاه شناسی دنیا محسوب می‌شود.

تا قبل از سال 2006، باغ گیاه شناسی باتومی زیر نظر آکادمی علوم گرجستان اداره می‌شد اما از آن سال به بعد به صورت مستقل به فعایت‌های خود ادامه می‌دهد.

باغ گیاه شناسی باتومی، تور طبیعت گردی گرجستان

هزاران گونه‌ی گیاهی در هر گوشه‌ی این باغ پرورش داده می‌شود، از نخل‌های جزایر قناری گرفته تا درخت‌های گیلاس ژاپنی. در حال حاضر این باغ دارای نه قسمت گلکاری شده است و در آن نمونه‌هایی از گل‌های مناطق هیمالیا، غرب آسیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی، مکزیک، استرالیا و مدیترانه به چشم می‌خورد. این باغ به سه پارک تقسسیم شده: پارک بالایی، پارک پایینی و پارک ساحلی. نکته جالب اینجاست که باغ گیاه‌شناسی باتومی تنها باغ گیاه‌شناسی است که دارای کلکسیون است. این کلکسیون شامل گونه‌هایی از میوه‌های کمیاب و در حال انقراض گرجستان است که پرورش آنها بسیار ارزشمند است.

باغ گیاه شناسی باتومی، تور طبیعت گردی گرجستان

جالب است بدانید در گرجستان 8 پارک ملی و 14 محیط طبیعی حفاظت شده وجود دارد. اقلیم منحصربه‌فرد طبیعت گرجستان به گونه‌ای است که کوه‌های پر برف و آلپاین در کنار مرداب‌های حاره‌ای و مناظق نیمه‌بیابانی در کنار هم دیده می‌شوند. به همین دلیل طبیعت‌گردی در گرجستان روز به روز در حال رشد است و تعداد قابل توجهی از طبیعت‌گردان و دوستداران طبیعت هر‌ساله به این کشور زیبا سفر می‌کنند.

باغ گیاه شناسی باتومی، تور طبیعت گردی گرجستان

باغ گیاه‌شناسی باتومی تعطیلی ندارد! در هر فصلی از سال و در هر زمانی از روز که به این باغ در باتومی سر بزنید می‌توانید شاهد منظره‌ی بی‌نظیری از گل‌ها و شکوفه‌های رنگارنگ باشید. حالا تصور کنید که این زیبایی و ترکیب رنگها با منظره‌ی ساحل و رنگ آبی دریای سیاه ادغام شود منصفانه است که دست از توصیف برداریم و تنها آن را به یک اثر هنری بی نظیر تشبیه کنیم.

ارسباران با تجربه‌‌ای که در برگزاری تورهای گرجستان دارد تابستان امسال همراه شما در تورهای تخصصی طبیعت گردی گرجستان خواهد بود. همسفر ما باشید تا لذت سفرمان با حضور شما دو چندان شود.

 

 

08:00 , 1395/03/09
08:00 , 2016/05/29



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه