021 88 80 00 55

5 فایده مهم دوچرخه سواری را می‌دانید؟

5 فایده مهم دوچرخه سواری را می‌دانید؟

دوچرخه‌سواری امروزه یکی از ورزش‌ها و تفریحات پر طرفدار است که مرز بین ورزش و تفریح را در آن نمی‌توان به راحتی از هم تفکیک کرد. این فعالیت هیجان انگیز، تأثیرات بسیار مثبتی نیز در کنار خود به همراه دارد.

یکی از انواع ورزش‌های پر تحرّک، دوچرخه‌سواری است که امروزه علاوه بر ورزش، در ردیف تفریحات نیز قرار می‌گیرد. دوچرخه‌سواری از سری ورزش‌هایی است که مکان آن را دوچرخه‌سوار با توجه به علاقه خود انتخاب می‌کند که اکثر مواقع در دل طبیعت است. همین باعث می‌شود آن را به یکی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی تبدیل کند و فرد دوچرخه‌سوار پس از ساعت‌ها رکاب زدن در دل طبیعت، خسته نشود. رو به افزایش بودن علاقمندان به دوچرخه‌سواری در سال‌های اخیر سبب شده رشته‌های مختلفی در آن به وجود بیاورند؛ یکی از این رشته‌ها راهنمای تور دوچرخه‌سواری است که در نتیجه تورهای دوچرخه‌سواری (سایکل توریسم) شکل گرفته و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این تورها که به صورت‌های مختلفی بنا به تصمیم راهنمای تور و با توجه به ظرفیت مسافران برنامه‌ریزی می‌شوند، تجربه سفر با دوچرخه را برای افراد به همراه دارد. 

در این مطلب قصد داریم 5 فایده‌ی مثبتی که دوچرخه‌سواری برای بدن دارد بررسی کنیم:

  •  با دوچرخه‌سواری قلب هم قوی‌تر می‌شود

دوچرخه‌سواری باعت کاهش چربی خون می‌شود و در نتیجه‌ی فعالیت زیاد و ورود حجم زیاد اکسیژن، گردش خون بهبود پیدا می‌کند و بنابراین ماهیچه‌های قلب قوی‌تر می‌شوند.

  • استرس را زیر پا می‌گذارد

فعالیت دوچرخه‌سواری و تمرینات بدنی سبب برانگیختن ترشح سروتونین و دوپامین در مغز می‌شوند که رها شدن این اندورفین‌ها در خون، حس رضایت و خوشحالی به فرد می‌دهد و استرس را از بین می‌برد.

  •  سلول‌های سفید مغز بیشتر می‌شوند

 مغز از دو دسته سلول سفید و خاکستری تشکیل شده است که در نتیجه دوچرخه‌سواری، سلول‌های سفید افزایش پیدا می‌کنند؛ سلول‌های سفید مغز به ارتباطات مهم مغز مربوط می‌شوند که زیاد شدن آن‌ها سبب ارتباطات سریعتر در مغز می‌شود.

تور دوچرخه سواری

  •  دوچرخه‌سواری و بهبود بدن دوچرخه‌سوار

دوچرخه‌سواری مانند بعضی رشته‌های ورزشی، نه تنها به مفاصل فشار وارد نمی‌کند بلکه باعث بهبود دردهای کمر و مشکلات ستون فقرات نیز می‌شود. در دوچرخه‌سواری بیشتر عضلات قسمت بالای ران، عضلات پشتی و ساق پا درگیر هستند و بیش از سایر ماهیچه‌ها تقویت می‌شوند.

  •  سوزاندن کالری

دوچرخه‌سواری از جمله ورزش‌های پرتحرکی است که به سرعت کالری‌های بدن را می‌سوزاند؛ به صورتی که دوچرخه‌سوار با سرعت آرام در جاده‌ای صاف، پس از 19.5 کیلومتر در ساعت، 450 کیلوکالری در ساعت را می‌سوزاند.

با توجه به فوایدی که برای دوچرخه‌سواری ذکر شد، می‌توان علت پرطرفدار بودن آن را به راحتی پذیرفت. حال به این فواید، رکاب زدن در دل طبیعت را هم اضافه کنید که چندین برابر به ارزش آن اضافه می‌کند. در نتیجه تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، دوچرخه‌سواری به علت تاثیرات مثبتی که علاوه بر فیزیک بدن، بر روحیه و احساس افراد می‌گذارد، موجب طول عمر و بهبود روحیه می‌شود. 

با توجه به مطالب گفته شده، حالا حساب کنید یک سفر چند روزه را بخواهید با دوچرخه‌تان تجربه کنید... 

07:00 , 1396/03/10
07:00 , 2017/05/31
نرگس کاظمی فرد
user نرگس کاظمی فرد
pen کارشناس تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه