021 88 80 00 55

چگونه یک آژانس مسافرتی داشته باشیم؟

چگونه یک آژانس مسافرتی داشته باشیم؟

چگونه می‌توانیم خودمان یک آژانس مسافرتی داشته باشیم؟ برای تأسیس آن، چه مجوّز و مدارکی لازم است؟ اصلاً از کجا باید شروع  و چه مسیری را باید طی کرد؟

مجوّز بند (ب) چیست؟

فکرهایتان را کرده‌اید و تصمیمتان برای تأسیس یک آژانس مسافرتی قطعی شده یا شاید هم ایده‌ی اداره‌ی یک دفتر خدمات مسافرتی را در ذهن دارید، اما هنوز خام است. همانطور که می‌دانید، تأسیس یک شرکت خدمات مسافرتی مثل هر کار دیگر، سختی‌ها و پستی و بلندی‌های خودش را دارد، اما قبل از هر چیز، پیش‌نیازهایی مانند عشق و علاقه به کار، مهارت کافی، تجهیزات لازم و... نیاز دارد. برای بیشتر پخته شدن این ایده، یک‌بار مسیر دریافت مجوز دفاتر خدمات مسافرتی را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

قبل از اینکه مراحل دریافت مجوز بند (ب) را مرور کنیم، ابتدا تعریفی از اینکه این مجوز چیست و با آن چه فعالیتی می‌توان انجام داد، ارائه می‌دهیم.

شرکت‌هایی که مجوز بند (ب) دارند، می‌توانند به برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت یک برنامه سفر در قالب پکیج تور یا بسته سفر اقدام کنند؛ به عبارتی دیگر، می‌توانند از یک تور یک روزه داخل شهر تا تورهای دور دنیا را برنامه‌ریزی و قیمت‌گذاری کنند و در آن راستا، برای گرفتن مسافر در رسانه‌های گروهی تبلیغ کنند. این شرکت‌ها می‌توانند با معرفی لیدرهای خارجی زبان خود، اقدام به دریافت ویزا برای مسافران کرده و در سراسر جهان، هتل رزرو کنند.

 

تفاوت مجوز بند (ب) با (الف) و (پ) چیست؟

شرکت‌هایی که مجور فعالیت بند الف دارند حق صدور بلیط هواپیما (به هر صورت) و انجام خدمات مسافرت هوایی را دارند. این شرکت‌ها با رعیت قوانین هواپیمایی کشور، اقدام به صدور و فروش بلیط می‌کنند. 

شرکت‌هایی که در مسیرهای مکه، مدینه، کربلا، سوریه و دیگر مسیرهای زیارتی کار می‌کنند، باید دارای مجوز بند (پ) باشند. این مجوز با همکاری سازمان حج و زیارت ارائه می‌شود و متقاضیان پس از طی مراحل قانونی می‌توانند مجوز مربوطه را دریافت کنند. 

شرکت‌هایی که مجور بند (ب) دارند  حق صدور بلیط هواپیما و حق فعالیت در مسیرهای زیارتی را به هیچ وجه ندارند و شرکت‌هایی که مجور بند (الف) و (پ) دارند نیز نمی‌توانند در حوزه‌هایی که شرکت‌های بند (ب) فعالیت دارند، سفر یا مسافری را قبول کنند.

 

شرایط دفتر و مدیر فنّی باید چگونه باشد؟

مساحت دفتر خدمات مسافرتی باید 40 الی 70 مترمربع باشد (بستگی به میزان تقاضا و موقعیت دارد با تشخیص مرجع صدور مجوز). علاوه بر آن که، محل دفتر باید کاربری تجاری یا اداری داشته باشد. مدرک معتبر رسمی مبنی بر تصرف مالکانه یا استیجاری محل دفتر باید ارائه شود. در مکانی قابل دسترس و دید عموم (مانند طبقه اول یا دوم) باشد. در مکانی باشد که با صنف‌های همسایه با او سنخیت داشته باشند. تجهیزات و امکانات مناسب فعالیت خود با تأیید مرجع صدور مجوز داشته باشد.

متقاضیان تأسیس دفتر باید یک نفر را به عنوان مدیر فنی به مراجع مربوط، معرفی کنند. مدیر فنی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. مسلط به یکی از زبان‌های خارجی (ترجیحاً انگلیسی)
  2. ارائه‌ی گواهینامه فارغ‌التحصیلی از آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه‌ای خدمات مسافرتی و سیاحتی - جهانگردی یا مراکز آموزشی وزارتخانه‌های مرتبط

چگونه مجوز بند ب بگیریم؟

 

شرایط صدور مجوز چیست؟

  1.  ارائه‌ی محل مناسب برای دفتر کار
  2. معرفی یک فرد به عنوان مدیر فنی دفتر
  3. متقاضی باید نام و نشان دفتر خود را به مرجع صدور مجوز اعلام کند تا بعد از تأیید، مورد استفاده قرار بگیرد. تغییر نام و نشان بدون تأیید مرجع صدور مجوز ممنوع است. این نام و نشان باید مفهوم متناسب با فعالیت دفتر داشته باشد که نامتعارف نباشد. تغییر محل دفتر حتما باید با موافقت مرجع صادر کننده مجوز باشد.
  4. متقاضی دریافت مجوز باید حداقل پنجاه میلیون ریال برای صدور مجوز به عنوان تضمین معتبر، به مرجع صدور مجوز پرداخت کند. این مبلغ هر دو سال یک بار با توجه به شاخص تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، توسط مرجع صدور مجوز قابل افزایش است.
  5. شخص حقوقی و حقیقی، تابعیت ایران داشته باشند.
  6. موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعالیت‌های موضوع آیین‌نامه ارتباط داشته باشد.
  7. شخص حقیقی متدین به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی در قانون اساسی باشد.
  8. بنا به تأیید مراجع ذی‌صلاح، به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشد.
  9. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری داشته باشند.
  10. برای متقاضیان مرد، فرد حقیقی کارت پایان‌خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن را باید داشته باشد.
  11. حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشد.
  12. شغل دیگر مانع فعالیتش، نداشته باشد.
  13. حداقل 25 سال سن داشته باشد.
  14. حداقل 3 سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیّت شغلی داشته باشد.

 

مراحل تقاضای مجوّز مدیر فنی

  1. شروع ثبت‌نام در سایت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری
  2. مطالعه شرایط و ضوابط 
  3. در صورت داشتن شرایط آن، ثبت‌نام مدیر عامل
  4. پر کردن پرسشنامه
  5. نوشتن سوابق بیمه
  6. عدم اشتغال
  7. ثبت مدارک در سایت (عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی، تصویر صفحه اول، صفحه وسط و آخر شناسنامه، تصویر کارت پایان خدمت (برای آقایان) و تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  8. بازبینی اطلاعات

 

مجوزها چگونه تمدید می‎شوند؟

اعتبار مجوز یک سال است و دارنده‌ی مجوز موظف است یک ماه قبل از انقضای مدت آن، نسبت به تمدید اقدام کند. برای تمدید مجوز بند ب، طبق مصوبات آیین‌نامه و قوانین توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مبلغی دریافت خواهد شد و پس از بررسی‌های مورد نیاز مجوز تمدید می‎شود. دفتر باید اطلاعات مورد درخواست و گزارش عملکرد فعالیت خود را در مدتی که مراجع مربوط تعیین می‌کنند، ارائه دهد. 

 

مراحل دریافت مجوز مدیر فنی

مدیر عامل در صورتی که شرایط مدیر فنی (همانگونه که در بالا ذکر شد) را داشته باشد، می‌تواند مدیر فنی هم باشد. اما باید گفت که یک دفتر، تنها یک مدیر فنی دارد که باید تمام وقت در دفتر حاضر باشد. در صورت عدم حضور مدیر فنی (در شرایط ضروری)، حضور دارنده مجوز در دفتر الزامی است. همه اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت‌های مسافرتی، سیاحتی و جهانگردی می‌کنند، باید مجوزهای لازم را دریافت کنند؛ در غیر این صورت نیروی انتظامی با معرفی مرجع مربوط، مانع از فعالیت آنها می‌شود و متخلفان را به محاکم دادگستری می‌سپارد. 

پس اگر قصد دارید یک آژانس مسافرتی داشته باشید، از مسیر قانونی وارد شوید. ارسباران می‌تواند در قدم اول که گرفتن مدرک مدیر فنی بند (ب) است، با شما همراه باشد.

08:00 , 1397/04/26
08:00 , 2018/07/17
نرگس کاظمی فرد
user نرگس کاظمی فرد
pen کارشناس تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
وحید
1401/11/13 13:42
با سلام مجدد بنده گواهینامه بند ب رو دارم و سابقه کار من هم در دفاتر متاسفانه بدون واریز حق بیمه بوده. برای تایید سابقه کار حتما بایستی بیمه رد شده باشد یا فقط تایید و نامه همون دفتر کافیه؟با تشکر از راهنماییتون
پاسخ دهید...
ارسباران
1401/11/16 11:01
سلام دوست عزیز
طبق قوانین، داشتن سابقه بیمه الزامی ست.
وحید
1401/11/13 13:32
با سلام و خسته نباشید. آیا انتخاب مدیر فنی با مدرک کارشناسی گردشگری کافی میباشد یا اینکه گذراندن دوره های مدیر فنی مجددا برای همان شخص لازم است؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1401/11/16 10:54
سلام دوست عزیز
حتی افرادی که رشته دانشگاهی مرتبط با گردشگری گذرانده اند نیز برای فعالیت به عنوان مدیرفنی آژانس باید دوره آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی را پشت سر گذاشته و مجوز فعالیت در این زمینه را دریافت نمایند، لازم به ذکر است برای این دسته از افراد شرایط حضور در دوره تسهیل شده و با صرف زمان و هزینه کمتری فرد موفق به دریافت مدرک می‌شود.
علی
1401/07/26 18:31
سلام بنده دوسال در اژانس مسافرتی کار کردم الان واسه مجوز داشته باشم شروع کنم کاروان ببرم باید چکار کنم راهنمایی کنید
پاسخ دهید...
ارسباران
1401/07/27 11:02
سلام دوست عزیز
برای فعالیت در این زمینه لازم است پس از گذراندن دوره و دریافت کارت، تحت نظر یک آژانس مسافرتی به عوان راهنمای تور مشغول به کار شوید. در این راستا نیز در صورتی که دوره آموزشی مربوطه را گذرانده و کارت راهنمای تور را دریافت کرده اید یا آژانس مسافرتی دارید، می توانید برنامه سفر اجرا کنید
عبدلزاده
1400/06/20 22:36
سلام برای دریافت مجوز بند ب سه سال سابقه کاری بیمه برای افرادی که کارشناسی رشته مرتبط گردشگری رو دارن هم شامل میشه یا تبصره داره؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/06/21 08:56
سلام دوست عزیز
برای این گروه از متقاضیان شرایط متفاوت است. جزییات دقیق در این رابطه را می توانید در سایت سازمان میرات استان تهران مشاهده کنید.
محمد
1400/06/05 13:04
سلام خوبین وقتتون بخیر بنده مدرک تحصیلی دیپلم دارم ۵ سال سابقه در آژانس دارم اگر بخواهم در ضمینه بند ب کار کنم و آژانس بزنم چیکار کنم ؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/06/05 16:45
سلام دوست عزیز.
برای فعالیت به عنوان مدیرفنی آژانس، داشتن حداقل مدرک کارشناسی الزامی است.
شیرازی
1400/05/07 20:38
سلامشخصی اگهی داده و میخواهد مجوز های بند الف و ب خود را واگذار کند به مبلغ مشخصی، ایا این کار مشکل قانونی دارد؟ممنون از پاسخ شما
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/05/09 15:52
سلام دوست عزیز. هر فرد تنها میتواند با مجوزهای خود و ضمن حضور فیزیکی، با آژانس همکاری داشته باشد.
کارن صادقی
1400/04/02 13:10
سلاممیخواستم بدونم حداقل مدرک تحصیلی برای مدیر فنی چی باید باشه؟در هر سه بند الف و ب و پ
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/04/02 17:43
سلام دوست عزیز.
حداقل مدرک مورد نیاز برای شرکت در دوره، مدرک لیسانس می باشد.
ناشناس
1400/09/23 18:18
آژانس هواپیمایی شخصی است یا دولتی
ناشناس
1400/03/24 03:17
سلام من دوره های مدیرفنی راگذراندم ازمون ومصاحبه زبان انگلیسی را هم پشت سر گذاشتم ومدرک گرفتم دوسال پیش ولی گواهینامه رسمی مدیرفنی را نگرفتم باید الان چکار کنم؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/03/24 11:59
دوست عزیز برای دریافت مجوز مدیرفنی لازم است در یک آژانس مسافرتی به عنوان مدیرفنی مشغول به کار شوید.
الهه
1399/12/17 21:44
سلام وقت بخیر.برای تاسیس یک سایت گردشگری و فروش تور و معرفی لیدر و معرفی تورهای دیگران در سایت نیاز به مجوز هست؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/12/19 08:27
سلام دوست عزیز.
بله جهت فعالیت در زمینه فروش تور حتما مجوز مدیریت فنی بند ب لازم است.
توفیق
1399/12/09 13:03
باعرض سلامفرق بین آژانس مسافرتی وآژانس هواپیمایی چیست ؟چگونه یک آژانس مسافرتی بسیار خوب مانند علی بابا وکجارو تاسیس کنیم؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/12/10 08:19
سلام دوست عزیز.
فعالیت آژانس مسافرتی، در زمینه تور و آژانس هواپیمایی، در زمینه پرواز و خدمات صدور بلیط می باشد.
برای تاسیس هر یک از آژانس های مسافرتی یا هواپیمایی، لازم است دوره آموزشی مربوطه را گذرانده و با ارائه مدارک مورد نیاز، مجوز تاسیس آژانس را دریافت نمایید.
اردشيررضايي
1399/11/27 01:33
سلام ايابراي گرفتن مجوزتوردريا نيازبه تاسيس شركت ومعرفي مديرعامل ميباشد؟؟؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/11/27 11:39
سلام دوست عزیز.
برای برگزاری هر گونه تور نیاز به مجوز آژانس و راهنما می باشد. برای اجرای تور شما می توانید با همکاری یک آژانس مرجع، به عنوان راهنما تور را برگزار نمایید.
جعفری
1399/10/16 20:44
سلام من میخواستم یه مجوز بند پ بگیرم ولی ۳ سال سابقه کار تو کاروان های زیارتی رو ندارم باید چی کارکنم
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/10/17 17:29
سلام دوست عزیز.
برای گرفتن مجوز مدیرفنی آژانس لازم است سه سال سابقه کار مرتبط داشته باشید و الزاما سابقه کار در کاروان زیارتی مد نظر نیست.
ناشناس
1399/08/21 00:59
سلاممن شاغل در یک ارگان نیمه دولتی هستمامکان تاسیس موسسه گردشگری در چه ضمینه ایی را دارم، یا چه بندی از لف و ب و پ شامل من میشود.. ممنون بابت راهنمایی تان
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/08/21 11:44
سلام دوست عزیز.
برای تاسیس موسسه گردشگری میتوانید از طریق سازمان میراث استان پیگیری نمایید.
فاطمه
1399/05/21 17:11
سلامحداقل سابقه کاری ک نوشتین ۳ سال شامل چه مواردی میشه مهمانداری هم جزوش هست؟یا مثلا کار در شرکت هواپیمایی
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/07/21 14:41
سلام دوست عزیز.
آنچه که اعلام شده، سه سال سابقه کار(با بیمه) مرتبط با گردشگری است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از سازمان میراث استان تهران ارتباط بگیرید.
Zahra
1399/03/22 13:23
سلام وقت بخیر من در شهرستان که حضور دارم انجام برگزاری تور گردشگری و طبیعت گردی هستم مراجعه ب میراث فرهنگی و گردشگری کردم گفتن. باید عضو بند ب باشید و من هنوز ۲سال مونده ب شرایط سنی برسم ۲۵ سال چگونه می توانم کارم را حل کنم و مجوز بگیرم
پاسخ دهید...
ارسباران
1399/07/21 14:23
سلام دوست عزیز.
برای اینکه بتوانید در دوره مدیریت فنی بند ب شرکت و مدرک دریافت کنید، می بایست حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید. اگر این دو شرط رو دارید می توانید برای ثبت نام و شرکت در دوره اقدام کنید.
ابوالحسنی
1397/12/21 23:08
سلام معرفی مدیر فنی به سازمان میراث فرهنگی برای کسب بند ب کافی است؟ آیا مدیر فنی باید سهامدار یا عضو هیات مدیره باشه یا کارمند باشه کفایت میکنه؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/25 17:10
سلام
این مورد را از دفتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوال بفرمایید.
https://www.ichto.ir/
الهام حاجی باقری
1397/12/17 19:58
باسلام   
من کارشناسی مدیریت گردشگری دارم برای اخذ پروانه بند الف و بند ب و بند پ به چه شکل است؟ و باید چه دوره هایی را بگذرونم    دربارش لطف می‌کنید توضیح بدید از کجا باید شروع کنم؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/18 13:38
سلام
ما دوره مدیرفنی (بند ب) را در موسسه ارسباران برگزار می‌کنیم.
شیما
1397/12/11 14:29
سلام وقت بخیر. من می‌خوام توی هتلی که مشغول هستم یه آژانس مسافرتی تاسیس کنم. سوالم اینه که اینجام بحث متراژ اهمیت داره؟ سخت گیری خاصی ندارن برای تاسیس آژانس توی هتل؟ کارشناسی مدیریت هتلداری رو دارم و مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستم.ممنون از مطلب خوبتون
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/11 16:31
سلام و وقت بخیر
سوال شما به حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مربوط می‌شود. می‌توانید سوالات خود را از دفتر سازمان میراث بپرسید:
http://tehran.ichto.ir/
مارتین
1397/12/09 09:42
سلام.خسته نباشید.من فوق لیسانس نرم افزار دارم.میتونم بند ب مجوز بگیرم؟و اینکه یه سوال؟بند ب مجاز به چه جاهایی است برای بردن تور.مثلا به من گفتن نمیتونی کوه ببری.در صورتی یکی دیگه میگه میتونی ببری کوه.ولی هدف گردشی هست نه کوه پیمایی و حتی صعود....دقیقا شما می‌تونین بگین مجاز به چه فعالیت هایی میشه؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/11 16:30
سلام و وقت بخیر
برای اجرای تور چه فرهنگی و چه طبیعت‌گردی نیاز به داشتن مدرک تورلیدری دارید. مدیر فنی یا همان بند ب از هسته‌های اصلی یک شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری است که برنامه ریزی و طراحی تور را به عهده دارد.
پیش نیاز شرکت در همه دوره‌ها داشتن مدرک حداقل کارشناسی است.
ناشناس
1397/11/29 11:42
سلام ممنون از مطالب مفیدتون، من تصمیم دارم که آژانس مسافرتی تاسیس کنم اما در این زمینه تجربه و سابقه کار ندارم، آیا می‌تونم به عنوان مدیر عامل با معرفی یه نفر به عنوان مدیرفنی دفتر تاسیس کنم یا حتما خودم باید سابقه کار داشته باشم؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/08 15:01
سلام
وقتتون بخیر
دوست عزیز این مورد رو از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سوال بفرمایید.
موفق باشید
http://tehran.ichto.ir/
مرتضی شباب
1397/11/27 15:54
سلام وقت بخیر من دنبال یه آزانس بند ب تو شیرازم ک ترجیحا صفر باشه. چطوری می‌تونم بیدا کنم شما کسی رو سراغ ندارید؟
باا تشکر
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/08 14:58
سلام
وقتتون بخیر
این مورد رو باید از دفتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهر خودتون سوال بفرمایید.
موفق باشید
ارسباران
1397/12/08 14:58
سلام
وقتتون بخیر
این مورد رو باید از دفتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهر خودتون سوال بفرمایید.
https://www.ichto.ir/
آراز
1397/11/08 20:12
سلاممن به گردشگری علاقه دارم و دیپلم هستم.میخوام آژانس مسافرتی تورهای خارجی وداخلی داشته باشم.به زبان ترکی استانبولی مسلط هستم.آیا با مدرک دیپلم میشه مجوز گرف و چه مجوزی باید گرف؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/11/09 16:35
سلام
پیشنیاز شرکت در دوره راهنمای گردشگری مدرک لیسانس می باشد و سازمان برای کسانی که مدرک دیپلم دارند شرایطی بدین شرح قرار داده است:
1.گذراندن دوره های فدراسیون کوهنوردی(که شامل 13 دوره می باشد) یا تسلط بر یک زبان خارجی به جز انگلیسی و فارسی که در صورت داشتن این شرایط کمیسیونی تشکیل و از شما مصاحبه می شود در صورت تایید شدن شما در مصاحبه،می توانید در این دوره موفق به اخذ کارت راهنمای ایرانگردی و جهانگردی شوید.
رها
1397/11/08 08:29
سلام خیلی ممنونم بابت مطالب مفیدتونمن بند الف رو دارم آیا بند ب رو هم شامل میشه یا باید اونو جداگانه بگیرم
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/11/08 10:18
سلام
سپاس از حسن نظر شما رهای عزیز
دوره بند الف و بند ب، دو دوره مجزا از هم هستند. دوره بند الف زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور است و مدیر فنی بندب، زیر نظر سازمان میراث فرهنگی کشور می باشد.
ارسباران برگزار کننده ی دوره مدیر فنی بند ب است شما میتونید جهت اطلاعات بیشتر با موسسه تماس حاصل فرمائید.
www.yon.ir/f0ysu
behzad
1397/11/07 03:41
اینکه شخصی رو که دارای مدیر فنی بند ب باسابقه کار مربوطه می‌باشد به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی کنید میشه درخواست داد واسه تاسیس و ایا باید مدیرفنی را سهام‌دار کرد در شرکت؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/08 15:01
سلام
وقتتون بخیر
دوست عزیز این مورد در حوزه اختیارات ما نیست و باید از خود سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سوال بفرمایید.
http://tehran.ichto.ir/

موفق باشید

مینا محمدی
1399/06/17 14:01
سلام نه نیازی نیست مدیر فنی جز سهامداران شرکت باشه
M
1397/11/03 03:24
سلام ، وقت بخیر ، سابقه کار برای خانواده های شاهد و جانباز هم لازمه یا فقط گذراندن دوره های مدیر فنی بند الف و ب کفایت می کند با تشکر
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/11/03 10:22
سلام
یکی از شرایط تاسیس آژانس دفاتر خدمات مسافرتی، گذراندن دوره مدیر فنی بند ب می باشد وسه سال سابقه کار در آژانس است،که ارسباران برگزار کننده این دوره می باشد لطفا جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با همکاران ما در واحد ثبت نام تماس حاصل فرمایید.
88800055 - (داخلی 1)
باسپاس
*
1397/11/02 17:56
سلام خیلی ممنون از توصیحاتتون بسیار بسیار عالی بود
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/11/07 12:23
خواهش میکنم
samira
1397/11/01 12:06
سلام روز بخیر برای مجوز مدیر فنی گویا مصاحبه حضوری هم باید انجام بشه ، توضیح میدید مصاحبه به چه شکله و چه مباحثی مطرح میشه ؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/11/02 12:18
سلام
کسب گواهینامه مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی سه مرحله مهم دارید:مرحله اول امتحانات داخلی، مرحله دوم آزمون جامع و مرحله سوم مصاحبه زبان می باشد که توسط سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می شود و اینکه بصورت شفاهی و کتبی می باشد که طی همون جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.لطفا جهت اطلاعات بیشتر با همکاران ما در واحد ثبت نام تماس حاصل فرمائید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیارتون قرار دهند.
تارا
1397/10/22 09:45
سلام من 4سال سابقه کار تو آژانس هواپیمایی بند الف رو دارم برای سابقه کار کافیه؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/10/25 16:35
سلام
بله مورد تایید می باشد.یکی از شرایط تاسیس آژانس دفاتر خدمات مسافرتی، 3 سال سابقه کار مرتبط و معرفی فردی که دارای مدرک مدیر فنی بند ب می باشد و اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر با سازمان میراث فرهنگی کشور تماس حاصل فرمائید.
A
1397/09/30 17:13
سلام وقت به خیر ببخشید الان برای اینکه مجوز بند ب بگیرم‌ باید حتما مدیر فنی معرفی کنم؟؟؟من فقط می خوام مجوز بند ب رو بگیرم و تور های یک روزه برگذار کنم
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/10/02 10:07
سلام
برای تاسیس آژانس دفاتر خدمات مسافرتی، داشتن مجوز بند ب یکی از معیارهای اصلی می باشد.یا اینکه شخصی رو که دارای مدیر فنی بند ب باسابقه کار مربوطه می باشد به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی کنید.
ناشناس
1397/09/01 09:03
سلامتوضیحاتتون خیلی عالی بود؛؛منم متقاضی هستم و میخام بند ب بگیرم باید چیکار کنم شما فرمودین ارسباران کمک میکنهشماره تماستون لطفا؛؛و من میخام برا شهر اصفهان بگیرم؛؛شما میتونین کمک کنین
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/09/17 10:49
سلام،
برای دریافت مجوز بند ب (تاسیس آژانس) باید از طریق سازمان میراث فرهنگی استان محل سکونتتون اقدام کنید، ارسباران به عنوان یک مجموعه آموزشی میتونه در زمینه گذراندن دوره آموزشی مدیریت فنی بند ب، که یکی از مدارک مورد نیاز برای تاسیس آژانس هست در خدمتتون باشه.
درسا علیزاده پاسبان
1397/08/27 19:16
سلام و خسته نباشید عرض میکنم.مطالبتون بسیار عالی بود و ممنونم از شما. فقط اینکه گرفتن مدرک مدیر فنی بند ب و راهنمای طبیعت باهم منافاتی نداره؟ چون شنیدم که فقط یکیشو گرفت!!!!!!!!!! دوم اینکه با گرفتن مدیر فنی بند ب توی آژانسها میتونیم کار کنیم؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/08/29 09:17
سلام
شما میتوانید مدرک هر دو دوره را دریافت کنید ولی به صورت همزمان نمیتوانید با هر دو کار کنید. با گرفتن مدرک مدیر فنی در آژانس ها میتوانید به عنوان مدیر فنی شاغل شوید.
پیام مرادی
1397/08/27 02:51
سلام بنده یک آژانس هواپیمایی دارم که نام ثبت شده اش طولانیه و الان قصد یک نام تجاری کوتاه در کنار اون نام اصلی انتخاب کنم برای بکاربردن این نام دوم باید از ثبت شرکتها یا گردگشگری اجازه یا درخواستی رو داشته باشم یا انتخاب این نام دوم بلامانع هست؟بنده قصد دارم با این نام دوم تبلیغاتم رو انجام بدم
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/12/08 14:56
سلام
وقت بخیر
این مورد رو باید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوال کنید.
http://tehran.ichto.ir/
زهره
1397/08/09 11:47
سلام ممنون از توضیحات خوب شما. سوالم این هست کسی که میخواد مدیرعامل بشه و مجوز بند ب دریافت کنه اگه شغل دولتی داشته باشه براش مشکلی پیش نمیاد؟ میتونه همزمان هر دو را داشته باشه؟سپاس از شما
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/08/19 13:45
سلام
سوال شما به شرایط اخذ مجوز بند ب جهت تاسیس آژانس مسافرتی مربوط میشه، فکر میکنم سازمان میراث فرهنگی بهترین مرجع برای پاسخ گویی به این قبیل سوالات هست.
https://www.ichto.ir/
ارسباران
1397/08/19 13:45
سلام
سوال شما به شرایط اخذ مجوز بند ب جهت تاسیس آژانس مسافرتی مربوط میشه، فکر میکنم سازمان میراث فرهنگی بهترین مرجع برای پاسخ گویی به این قبیل سوالات هست.
https://www.ichto.ir/
مریم بهره ور بصیرپور
1397/07/30 14:19
سلام، من و همسرم می خوایم تو این زمینه شروع به فعالیت کنیممی خوایم از کشورهای خارجی گردشگر بیاریم، هم در زمینه طبیعت گردی و هم کوهنوردیچه مجوزی نیاز هست و آیا اصلا برای این کار مجوز می خواد؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/07/30 16:41
سلام
برای فعالیت در زمینه گردشگری به عنوان تور اپراتور بایدابتدا اقدام به دریافت مجوز بند ب از سازمانی میراث فرهنگی کنید. و برای فعالیت به عنوان راهنمایان تور باید در دوره ی راهنمای تورهای طبیعت گردی و دوره راهنمای کوهستان شرکت کنید.
ارسباران
1397/07/30 16:42
سلام
برای فعالیت در زمینه گردشگری به عنوان تور اپراتور بایدابتدا اقدام به دریافت مجوز بند ب از سازمانی میراث فرهنگی کنید و برای فعالیت به عنوان راهنمایان تور باید در دوره ی راهنمای تورهای طبیعت گردی و دوره راهنمای کوهستان شرکت کنید.
ارزو
1397/07/06 17:01
سلام ، من میخام هم سفر زیارتی به عراق داشته باشیم هم سفر داخل ایران ، کدوم بند ها رو باید اخذ کنم ؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/07/30 10:52
سلام
دوست گرامی، شما باید بندهای ب و پ را اخذ بفرمایید.
منصور
1397/07/02 09:41
سلام .بجای 50میلیون ضمانت نمیشه سند گذاشت.مدیر فنی فقط باگذروندن دوره داخلی برای مجوزگرفتن کافیه?یابایدحتما آزمون جامع شرکت کنه؟
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/07/02 15:51
سلام
دوره آموزشی باید حتما گذرانده شود و پس از شرکت در آزمون جامع و مصاحبه زبان انگلیسی مدرک را دریافت کنید.
منصور
1397/06/31 13:15
سلام. توکار گردشگری زیاد علاقه وسابقه دارم ولی دیپلم دارم .چه مجوزی میتونم بگیرم.زبان عربی تسلط کامل دارم لطفا راهنمایم کنید.
پاسخ دهید...
ارسباران
1397/07/01 15:42
سلام
شما میتوانید از طریق کمیسیون سازمان میراث مرتبط با دیپلمه ها برای راهنمای فرهنگی از طریق تسلطتتون به زبان عربی استفاده کنید.
https://www.ichto.ir/
کامیار حمزه
1397/05/04 19:39
سلام.ازاینکه شناخت پیدا کردم خوشحالم و خیلی از سوالات ام پاسخ داده شد. من نیز فوق لیساس جغراقیا وبرنامه ریزی گردشگری -برنامه ریزی گردشگری منطقه ای هستم که امسال فارغ التحصیل شدم.البته بایدبگویم که بازنشسته میباشم وبیکارهستم وجویای کاری مناسب می باشم
پاسخ دهید...
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه