021 88 80 00 55

سفر آموزشی اجرای عملی تور - کاشان (دی 1398)

سفر آموزشی اجرای عملی تور - کاشان (دی 1398)

سفر آموزشی اجرای عملی تور، دی ماه 1398 در شهر کاشان و با حضور استاد یوسف شاه منصوری برای فراگیران دوره راهنمای ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد. در این سفر فراگیران از جاذبه‌های تاریخی مقصد شامل آب انبار و شهر زیرزمینی نوش‌آباد، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، خانه عباسیان، حمام سلطان امیر احمد و مسجد آقا بزرگ بازدید کردند. 

سفر آموزشی اجرای عملی تور ساعت 5 صبح روز جمعه 13 دی 1398 با همراهی فراگیران دوره راهنمای ایرانگردی و جهانگردی، استاد دوره آقای یوسف شاه منصوری و راهنمای سفر خانم الهام سمیعی برگزار شد.

قبل از شروع سفر به فراگیران اعلام شده بود که با تشکیل یک گروه دو نفره می‌توانند در طول سفر به مدت یک ساعت به عنوان راهنما و کمک راهنما وظیفه اجرای تور را بر عهده بگیرند. همچنین هر یک از فراگیران باید ضمن برخورداری از اطلاعات کلی درباره مکان‌های موردبازدید، اطلاعات مربوط به جاذبه تعیین شده توسط استاد را نیز کسب می‌کردند تا ارائه مناسبی در محل اجرا داشته باشند.

 

پس از سوار شدن فراگیران، ابتدا استاد شاه منصوری ضمن خوشامدگویی به فراگیران، به معرفی خود، راهنما و راننده پرداختند و توضیحاتی درباره برنامه سفر شامل مسیر انتخابی، توقف‌ها و نحوه پذیرایی ارائه کردند. ایشان همچنین درباره ایستادن صحیح و ایمن راهنما در اتوبوس، نحوه معارفه خود و مسافران، نحوه استفاده درست از میکروفون و... توضیحات لازم را به فراگیران دادند.

اتوبوس در ساعت 6:30 برای اقامه نماز به مدت 15 دقیقه توقف کرد و سپس با حرکت مجدد اتوبوس، زمان حضور فراگیران به عنوان راهنما و کمک راهنمای سفر فرا رسید و نخستین افراد انتخابی توسط استاد، کار اجرای خود را آغاز کردند. در همین حال نیز یکی از فراگیران توضیحاتی را درباره جاده قدیم و جدید منتهی به کاشان ارائه داد. در ساعت 7:25 اتوبوس بار دیگر در رستوران پروین اعتصامی به منظور صرف صبحانه به مدت 45 دقیقه توقف کرد.

 

پس از صرف صبحانه در ادامه مسیر، تعدادی از فراگیران توضیحاتی درباره کاشان، موقعیت جغرافیایی، راه‌های ورودی و خروجی به شهر و معماری شهر ارائه کردند.

ساعت 9:20 صبح ماشین به شهر نوش آباد رسید و پس از تهیه بلیت ورودی و انجام هماهنگی‌ها توسط استاد و راهنما، گروه فراگیران وارد آب انبار این شهر زیرزمینی شد. پس از ورود به آب انبار دو نفر از فراگیران توضیحاتی را درباره این بنا ارائه دادند. در ادامه و پس از خروج از آب انبار، گروه به همراه راهنمای محلی وارد شهر زیرزمینی شد و سپس در منطقه‌ای از این شهر گرد هم آمدند تا سه نفر دیگر از فراگیران توضیحات خود را درباره پیشینه این شهر بیان کنند.

 

پس از بازدید از شهر زیرزمینی نوش‌آباد، گروه به سمت کاشان حرکت کرد و ساعت 11 صبح به این شهر تاریخی رسیدند. اولین مکان مورد بازدید، خانه بروجردی‌ها بود. در تمامی مقاصد مورد بازدید فراگیران به توضیح قسمت‌های مربوطه نیز پرداختند.

در ادامه فراگیران از حمام سلطان امیراحمد و خانه طباطبایی‌ها بازدید نموده و ساعت 14:30 به منظور صرف غذا در رستوران عباسی گرد هم آمدند. پس از صرف ناهار فراگیران از خانه تاریخی عباسیان و مسجد آقابزرگ بازدید نمودند و تعدادی از فراگیران پس از بازدید از مسجد، درباره مراسم مذهبی شهر کاشان نظیر قالیشویی مشهد اردهال هم توضیحاتی به سایرین ارائه کردند.

 

اتوبوس در ساعت 17:20 کاشان را به مقصد تهران ترک کرد. در میان راه نیز اتوبوس در مجتمع رفاهی مهر و ماه توقف کوتاهی کرد تا فراگیران بتوانند کمی استراحت کنند. پس از اتمام ارائه باقی فراگیران، به پیشنهاد استاد شاه منصوری فراگیران لحظاتی را به بازی اختصاص دادند تا با نحوه سرگرم کردن مسافران در اتوبوس نیز آشنا شوند.


سرانجام، اتوبوس در ساعت 21:30 به میدان ولیعصر تهران رسید و به این ترتیب سفر آموزشی فراگیران به پایان آمد.

گزارش سفر اجرای عملی تور به نگارش تعدادی از فراگیران شرکت کننده در این سفر به پیوست آمده است. جهت آشنایی بیشتر با این مقصد، مطالعه گزارش زیر پیشنهاد می‌شود.

همچنین شما می‌توانید گزارش سفرها و بازدیدهای آموزشی خود را برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت ارسباران منتشر شود.

فایل پیوست
kashan tour.pdf (10880KB)
15:00 , 1400/09/15
15:00 , 2021/12/06
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
اکرم دادرسی
1400/10/27 00:32
سلام بنده اکرم دادرسی هستم نزدیکترین سفر آموزشی مربوط به دوره لیدری راهنمای فرهنگی چه زمانی است ممنون میشوم اطلاع دهید
پاسخ دهید...
ارسباران
1400/10/28 08:45
سلام دوست عزیز
اطلاعات سفر و بازدیدهای آموزشی دوره خود را می‌توانید از قسمت toolbar اصلی سایت، بخش آموزش مشاهده نمایید. همچنین در کانال تلگرام دوره شما نیز لینک بازدید و سفرهای آموزشی قرار می‌گیرد.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه