021 88 80 00 55

گزارش نمایشگاه‌های پیشین گردشگری
از سال 1399 تا 1401؛ در نمایشگاه گردشگری چه خبر؟

گزارش نمایشگاه‌های پیشین گردشگری

از سال 1399 تا 1401؛ در نمایشگاه گردشگری چه خبر؟

نمایشگاه گردشگری امسال از 18 الی 21 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. گزارشی از نمایشگاه‌های گردشگری سال‌های گذشته برای آشنایی بیشتر با فضای نمایشگاه گردشگری و توضیح نحوه بازدید از نمایشگاه در این بخش آمده است.

موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران امسال هم مانند سال‌های قبل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور دارد و پذیرای حضور گرم همراهان خود می‌باشد. علاقمندان به ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزش گردشگری می‌توانند در بازه برگزاری نمایشگاه گردشگری از تخفیفات هیجان انگیز نمایشگاه‌ بهره‌مند شوند؛ امید که بتوانیم به سهم خودمان در مسیر علاقه و حرفه انتخابی شما همراهتان باشیم و ورود شما به دنیای آموزش گردشگری را تسهیل نماییم.

همچنین باشگاه فراگیران ارسباران نیز امسال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در کنار موسسه حضور داشته و علاوه بر ارائه و توضیح برنامه‌های آتی باشگاه، به برگزاری تورهای نمایشگاهی برای فراگیران عزیز این موسسه می‌پردازد. اطلاعات بیشتر این تورها را می‌توانید از طریق سایت و کانال‌های اجتماعی موسسه مشاهده کنید.

 

اما در نمایشگاه‌های گردشگری چه می‌گذرد؟

به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان عزیز با فضای نمایشگاهی، گزارش کوتاهی از نمایشگاه‌های گردشگری اخیر در ادامه آمده است تا علاقمندان بتوانند با آگاهی بیشتر در نمایشگاه حضور یابند. 

 

  • نمایشگاه گردشگری سال 1399

نمایشگاه گردشگری سال 1399 پس از پشت سر گذاشتن یک سال از شیوع بیماری کرونا در شرایطی خاص و متفاوت از سال‌های گذشته طی روزهای سه‌شنبه 5 اسفند الی جمعه 8 اسفند 1399 برگزار شد. به دلیل شرایط موجود به سبب بیماری کرونا، این نمایشگاه به دو صورت حضوری و مجازی برگزاز شد تا افرادی که امکان حضور ندارند نیز بتوانند از این نمایشگاه استفاده کنند، همچنین تمام تمهیدات لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری برای بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه تدارک دیده شد تا علاقمندان بتوانند با کمترین خطر ابتلا به بیماری از نمایشگاه بازدید نمایند.

در این نمایشگاه علاوه بر متولیان اصلی گردشگری شامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان‌های میراث استان‌های مختلف، فعالان بخش‌های مختلف صنعت گردشگری مانند هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی، مجموعه‌های پذیرایی و خدمات غذایی گردشگری، پلتفرم‌ها و سایت‌های متنوع گردشگری، بانک‌ها و بیمه‌ها، مجموعه‌های گردشگری سلامت و موسسات آموزش گردشگری که علی‌رغم مشکلات موجود همچنان توانسته بودند در این صنعت فعالیت کنند نیز حضور پیدا کردند.

نمایشگاه گردشگری روز سه‌شنبه با حضور آقای علی اصغر مونسان، وزیر محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونین محترم و میهمانان ویژه این مراسم از جمله برخی از سفرا و فعالان صنعت گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد. در این مراسم ابتدا به صحبت درباره آثار شیوع بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف صنعت گردشگری پرداخته شد و سپس راهکارهای جبران خسارات و گذر از این دوران به فعالین این صنعت ارائه شد، همچنین درباره اقدامات و برنامه‌های آینده گردشگری صحبت شد و مراسم با اجرای موسیقی و حرکات آئینی محلی به اتمام رسید.

در این نمایشگاه شیوه‌های نوین خدمات گردشگری در دوران کرونا توسط ارائه‌دهندگان خدمات به نمایش گذاشته شدند، همچنین این فرصت فراهم شد که فعالان گردشگری در طی روزهای برگزاری نمایشگاه تجربیات خود در دوران کرونا را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بتوانند به راهکارهای جایگزین برای فعالیت خود نیز دست یابند.

موسسه ارسباران نیز در سالن 38 و در کنار غرفه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و موسسات همکار در این نمایشگاه حضور داشت و در طی روزهای برگزاری نمایشگاه توانستیم ضمن رعایت فاصله‌های اجتماعی مناسب و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی میزبان حضور مهمانان گرامی، اساتید و فراگیران عزیزمان باشیم. همچنین با ارائه تخفیفات هیجان انگیز و جذاب توانستیم علاقمندان به حضور در دوره‌‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی را همراهی کنیم تا با صرف کمترین هزینه موفق به حضور در کلاس‌ها شوند.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی توانستند از نمایشگاه‌های مختلف شامل نمایشگاه گردشگری و سایر نمایشگاه‌هایی که به صورت همزمان با نمایشگاه گردشگری برگزار می‎‌شدند بازدید نمایند، با آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و سایر ارائه‌دهنگان خدمات سفر صحبت کنند و اطلاعات لازم برای سفرهای موزد نظر خودشان را دریافت کنند، غذاهای محلی مناطق مختلف را امتحان کنند، سوغات شهرهای مختلف را تهیه کنند و...

 

  • نمایشگاه گردشگری سال 1400 

پانزدهمین نمایشگاه گردشگری در بهمن ماه سال 1400 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه از ساعت 8:00 صبح روز شنبه 9 بهمن آغاز و تا ساعت 17:00 روز سه‌شنبه 12 بهمن ماه ادامه داشت. در این نمایشگاه علاوه بر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر سازمان‌های متولی گردشگری تهران و استان‌های دیگر، شرکت‌های خدمات مسافرتی، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، مجموعه‌های گردشگری زیارتی و گردشگری سلامت، شرکت‌های حمل و نقل مسافرتی، خدمات بیمه، موزه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات سفر نیز حضور داشتند. موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران نیز به عنوان یکی از مهمترین ارکان این صنعت در سالن 41 نمایشگاه بین‌المللی حضور داشت و میزبان حضور مهمانان عزیز بود.

مطابق رسم هر ساله، اولین روز از نمایشگاه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد. در این مراسم آقای سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونین محترم گردشگری نیز حضور داشتند و به سخنرانی در مراسم پرداخته و دغدغه‌ها و برنامه‌های آتی خود درباره این صنعت را بیان نمودند، سپس مراسم با اجرای حرکات آئینی و سنتی ایرانی ادامه یافت.

علاوه بر غرفه‌های متنوع نمایشگاه، طی 4 روز برگزاری نمایشگاه گردشگری، کارگاه‌های تخصصی گردشگری با موضوعات متنوع و به صورت رایگان نیز برگزار شدند که علاقمندان بتوانند از اطلاعات ارائه شده بهره برده و دانش خود در زمینه‌های مربوطه را ارتقا دهند.

ارسباران نیز در طی روزهای برگزاری نمایشگاه میزبان حضور بسیاری از اساتید و همکاران گرانقدر و بسیاری از فراگیران عزیز خود بود و توانستیم دقایقی را در کنار همراهان همیشگی‌مان بگذرانیم. همچنین افتخار آشنایی با دوستان و علاقمندان جدید این صنعت را داشتیم و فرصتی فراهم کردیم تا علاقمندان به حضور در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی گردشگری بتوانند با بیشترین تخفیف‌ها ثبت‌نام نمایند.

باشگاه ارسبارانی‌ها نیز در کنار ارسباران در نمایشگاه گردشگری حضور داشت. اعضای باشگاه طی گپ و گفت با فراگیران موسسه، به معرفی باشگاه ارسبارانی‌ها و خدماتی که باشگاه ارائه می‌دهد، پرداختند و افراد را برای عضویت در کانال باشگاه راهنمایی می‌کردند.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه توانستند در طول روز و ساعات برگزاری نمایشگاه، از سالن‌ها و غرفه‌های مختلف بازدید کنند، با افرادی که زمینه کاری مشابه دارند ارتباط برقرار کنند، مراسم آئینی و محلی ایرانی را از نزدیک ببینند، با جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی و سوغات شهرهای مختلف ایران آشنا شوند، اطلاعات اقامتگاه‌ها و کسب‌وکارهای بومی را پیدا کرده تا برای سفرهای آتی خود استفاده کنند و در مجموع تجربه‌های جدید از این نمایشگاه کسب کنند.

اطلاعات سایر نمایشگاه‌های گردشگری برگزار شده در سال‌های گذشته را می‌توانید از قسمت وبلاگ ارسباران مشاهده نمایید.

 

و اما نمایشگاه گردشگری بهمن 1401

نمایشگاه گردشگری امسال از ساعت 8:00 الی 16:00 روزهای 18 تا 21 بهمن ماه، میزبان حضور علاقمندان صنعت گردشگری می‎‌باشد. نمایشگاه گردشگری یکی از مهمترین مکان‌ها برای آشنایی بیشتر با فعالان صنعت گردشگری، کسب‌وکارهای بومی و محلی، آژانس‌های مسافرتی، خدمات دهندگان گردشگری، راهنمایان تورها و به طور کلی تمام همکاران شما در این صنعت خواهد بود و می‌تواند دیتا بانک جامعی از اطلاعات مورد نیاز برای فعالیت شما در این صنعت را به ارمغان آورد. همچنین به عنوان بخش بین‌الملل این نمایشگاه، مجریان خدمات گردشگری از کشورهای دیگر نیز حضور خواهند داشت که می‌تواند در برقراری ارتباطات بین‌المللی و برون مرزی نیز برای بازدیدکنندگان مناسب باشد.

نمایشگاه گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران، نرسیده به پل پارک وی، محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. شما می‌توانید برای دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  1. خودروی شخصی
  2. ایستگاه‌های مترو نزدیک به نمایشگاه بین‌المللی تهران: ایستگاه تجریش و ایستگاه شهید حقانی واقع در خط 1 مترو
  3. ایستگاه‌های اتوبوس BRT نزدیک به نمایشگاه بین‌المللی تهران: ایستگاه نمایشگاه واقع در خط 4 اتوبوس‌های تندرو

همچنین پس از رسیدن به نمایشگاه، می‌توانید از درب‌های مختلف وارد شوید؛

  1. درب جنوب غربی: بزرگراه نیایش، خیابان سئول به سمت شمال، جاده اختصاصی نمایشگاه
  2.  درب شمالی (تردد پیاده): بزرگراه چمران به سمت چهارراه پارک وی، پل عابر پیاده نمایشگاه بین‌المللی
  3. درب شمالی (ورودی پارکینگ طبقاتی): بزرگراه چمران به سمت جنوب، بعد از پمپ بنزین، مسیر کنار گذر
  4. درب جنوبی: بزرگراه نیایش، خیابان سئول به سمت شمال، انتهای جاده اختصاصی نمایشگاه، روبروی درب اصلی باشگاه انقلاب

و در نهایت با ورود به سالن 31A (سالن میلاد) غرفه 3 می‌توانید از غرفه موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران دیدن فرمایید.

منتظر حضور گرم و پر مهر شما همراهان عزیز هستیم.

08:00 , 1401/11/10
08:00 , 2023/01/30
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه