021 88 80 00 55

تقویم دوره‌های آزمون جامع موسسات آموزشی گردشگری در سال 1403

تقویم دوره‌های آزمون جامع موسسات آموزشی گردشگری در سال 1403

تقویم دوره‌های آزمون جامع موسسات آموزشی گردشگری در سال 1403 از سوی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری اعلام شد.

قابل توجه فراگیران محترم دوره‌های راهنمای طبیعت‌گردی، راهنمای ایرانگردی و جهانگردی ، مدیریت فنی بند ب و  مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نظر به ضرورت ایجاد وحدت رویه و نظم دهی به برگزاری دوره‌های آموزشی آزمون جامع گردشگری و همچنین برنامه ریزی مناسب برای هدایت و نظارت کیفی و کمی موسسات آموزشی گردشگری، جدول تقویم آموزشی سال 1403 به شرح زیر می‌باشد: 

-

جزییات مراحل مربوط به ثبت نام در سامانه جامع آموزش تا دریافت گواهینامه (لوح) پایان دوره به شرح زیر می‌باشد:

  • کلیه‌ی فراگیرانی که قصد شرکت در آزمون جامع گردشگری را دارند، در ابتدا باید در سامانه جامع آموزش به نشانی  www.edutourism.mcth.ir ثبت نام و نسبت به تکمیل اطلاعات و مداراک لازم اعم از اطلاعات اصلی کاربر، اطلاعات تکمیلی کاربر، اطلاعات محل سکونت کاربر و بارگزاری مدارک هویتی و تحصیلی خود اقدام کنند. ثبت نام در سامانه جامع آموزش، مختص فراگیرانی می‌باشد که برای بار اول قصد شرکت در آزمون جامع گردشگری را دارند. فراگیران عزیز باید دقت داشته باشند که اطلاعات وارد شده پس از ثبت نام در آزمون جامع و تایید موسسه آموزشی، قابل ویرایش نمی‌باشد. همچنین ثبت نام در سامانه جامع آموزش گردشگری به منزله ثبت نام در آزمون جامع نمی‌باشد و فراگیران باید به این نکته توجه داشته باشند و حتما تا قبل از زمان ثبت نام آزمون جامع موارد لازم را در سامانه جامع آموزش تکمیل کنند.
  • طبق تقویم دوره‌های آزمون جامع موسسات آموزش گردشگری و پس از اعلام رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فراگیران می‌بایست طبق تاریخ و بازه زمانی اعلام شده (27 مرداد تا 5 شهریور ماه 1403 برای نوبت اول و 13 تا 23 بهمن ماه 1403 برای نوبت دوم) نسبت به ثبت نام در آزمون جامع گردشگری اقدام کنند.
  • پس از ثبت نام فراگیر در آزمون جامع، مرحله بعد تایید ثبت نام فراگیر، توسط موسسه آموزشی فراگیر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است. در صورت وجود نواقص مدارک، فراگیران می‌بایست نسبت به رفع نواقص مدارک خود در بازه زمانی 6 تا 10 شهریور ماه 1403 برای نوبت اول و در بازه زمانی 24 تا 28 بهمن ماه 1403 برای نوبت دوم و از طریق سامانه جامع آموزش اقدام کنند.
  • پس از انجام مراحل مربوط به ثبت نام و در صورت تایید ثبت نام فراگیر توسط موسسه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فراگیران می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را در بازه زمانی 15 تا 20 شهریورماه 1403 برای نوبت اول آزمون جامع و در بازه زمانی 1 تا 6 اسفندماه 1403 برای نوبت دوم و از طریق سامانه جامع آموزش دریافت نمایند و حتما در روز برگزاری آزمون جامع پرینت کارت ورود به جلسه آزمون خود را به همراه داشته باشند.
  • مطابق تقویم دوره‌های آزمون جامع موسسات آموزش گردشگری در سال 1403، تاریخ برگزاری آزمون جامع گردشگری برای دوره‌های راهنمای ایرانگردی و جهانگردی، راهنمای طبیعت گردی، مدیریت فنی بند ب و مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، 23 شهریور ماه 1403 نوبت اول  و 10 اسفندماه  1403 نوبت دوم می‌باشد.
  •  نتایج آزمون جامع گردشگری نیز از طریق سامانه جامع آموزش اعلام خواهد شد و فراگیران می‌توانند مهرماه 1403 برای نوبت اول و فروردین ماه 1404 برای نوبت دوم و پس از اعلام از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مراجعه به  سامانه جامع آموزش کارنامه آزمون جامع خود را مشاهده کنند. 
  • فراگیران عزیز در صورت قبولی در آزمون جامع و همچنین تکمیل بودن کلیه موارد مربوط به دوره آموزشی خود، اعم از گذراندن کلیه دروس دوره آموزشی خود، آزمون های داخلی،کارورزی و سفر و بازدیدهای مربوط به دوره، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست تکمیل پرونده خود  به  موسسه آموزشی که دوره گذرانده‌اند اقدام نمایند و پس از آن لوح پایان دوره خود را دریافت نمایند.

 

نکات شرکت در آزمون جامع 1403:

فراگیرانی می‌توانند در آزمون جامع هر دوره شرکت نمایند، که علاوه بر گذراندن تمامی دروس هر دوره، ثبت نام آنها در بازه زمانی تعیین شده انجام شده باشد.

فراگیران رشته‌های مرتبط که در سامانه غیرحضوری ثبت درخواست نموده‌اند، تغییر دوره آنها از غیرحضوری به حضوری بعد از اعلام نتایج آزمون به هیچ عنوان موجه نمی‌باشد.

فراگیران عزیز می‌توانند کلیه مراحل مرتبط با آزمون جامع گردشگری اعم از ثبت نام در سامانه، ثبت نام شرکت در آزمون، رفع نواقص مدارک، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و مشاهده نتایج آزمون جامع گردشگری را از طریق سامانه جامع آموزش به نشانی www.edutourism.mcth.ir  انجام دهند.

17:00 , 1403/04/18
17:00 , 2024/07/08



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه