021 88 80 00 55

5 دسته از تجهیزات مورد نیاز عکاس در سفر

5 دسته از تجهیزات مورد نیاز عکاس در سفر

کوله‌تان را بردارید و سفر خود را شروع کنید، اما نه صبر کنید! تجهیزات کافی برای عکاسی هم برداشته‌اید؟ می‌دانید که ممکن است دیگر به این منطقه سفر نکنید؟ پس باید بهترین عکس‌ها را ثبت کنید.

می‌خواهید به یک سفر هیجان انگیز و جالب بروید. کوله خود را از تمام لوازمی که احساس می‌کنید تجربه سفر را برایتان دلپذیرتر می‌کند پر می‌کنید امّا از ثبت نشدن لحظات غیرقابل پیشبینی و دلپذیر سفر بسیار نگرانید. بهترین راه حل، چک کردن تمام لوازم ضروری از جمله تجهیزات عکاسی مناسب است.

نکته بسیار مهم قبل از آماده ساختن تجهیزات عکاسی، آگاهی از منطقه‌ای است که قصد سفر به آن را دارید. با توجه به آب و هوا، نور، سوژه‌ها و بسیاری عوامل دیگر، تجهیزات مورد نیازمان را تهیه می‌کنیم و با خیال راحت سفرمان را آغاز می‌کنیم.

با توجه به اهمیت عکاسی در سفر، قبل از آغاز سفر سعی کنید راجع به مقصد خود اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید و نسبت به منطقه و موقعیت جغرافیایی آن، اقلیم، جامعه محلی و غیره کاملا مسلط باشید و از قبل شرایط را پیشبینی کرده و با توجه به آن، منطقه مورد نظر برای عکاسی را انتخاب کرده و طبق آن وسایلی را که برای عکاسی بهتر به شما کمک می‌کنند به همراه خود داشته باشید.

تجهیزات عکاسی در سفر

در اینجا به 5 مورد بسیار کلی و عمومی که برای بیشتر مقاصد و سفرها کاربردی باشد، اشاره می‌کنیم:

  • کوله‌پشتی و کیف دوربین

با توجه به تحرک‌های زیاد عکاس در سفر و جا به جایی‌های فراوان در شرایط مسافرت، لازم است دوربین و لنزها به علت حساسیت و آسیب‌پذیری بالایی که دارند در کوله‌های مخصوص دوربین قرار بگیرند؛ این کوله‌ها دوربین را در محافظ‌هایی قرار می‌دهند که با برخورد و ضربه و یا سهل‌انگاری، به راحتی آسیب نبینند.

  • لنز بدنه دوربین

عنصر اصلی عکاسی که عبارت است از دوربین عکاسی و لنزهای آن، باید با توجه به موضوع عکاسی و منطقه به دقت انتخاب شوند؛ به گونه‌ای که در صورت عکاسی طبیعت لنزهای واید و برای عکاسی پرتره یا مستند، لنزهای تله انتخاب شوند.

  • کارت حافظه و باتری

قبل از سفر حتما کارت حافظه و باتری دوربین عکاسی خود را چک کنید. کارت حافظه باید خالی و باتری کاملا شارژ شود و در صورت امکان، یک کارت حافظه و باتری اضافه همراه خود داشته باشید؛ چرا که در سفر گاهی به دلیل عکاسی‌های طولانی مدت ممکن است با کمبود کارت حافظه یا شارژ باتری دوربین مواجه شوید.

تجهیزات عکاسی

  • سه پایه

سه پایه دوربین که برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده می‌شود، در شرایطی که دوربین باید در مکان ثابتی قرار بگیرد و از لرزش دست متاثر نشود، بسیار اهمیت دارد؛ شرایطی مانند عکاسی در شب (که نور کم است) و یا عکاسی‌های طولانی که مکان دوربین باید ثابت باشد، حتما از سه‌پایه استفاده می‌شود.

  • فلاش اکسترنال

علاوه بر فلاش داخل دوربین، در بعضی از انواع عکاسی نیاز به نور بیشتر فلاش هست، به همین منظور از فلاش‌های اکسترنال یا بیرونی استفاده می‌کنند که با توجه به کاربرد عکاس، قدرت‌های مختلفی دارند.

 تجهیزات عکاسی که عکاس می‌تواند در سفر به همراه خود داشته باشد بسیار متفاوت و متنوع هستند و ما در اینجا تنها به 5 نوع از پرکاربردترین تجهیزاتی که در اکثر سفرها باید به همراه عکاس باشند، اشاره کردیم.

07:00 , 1396/03/08
07:00 , 2017/05/29
نرگس کاظمی فرد
user نرگس کاظمی فرد
pen کارشناس تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه