021 88 80 00 55

راهنمای طبیعت گردی کیست؟ (قسمت سوم)

راهنمای طبیعت گردی کیست؟ (قسمت سوم)

در قسمت دوم به دو سرفصل پستانداران و پرندگان اشاره نمودیم. در این قسمت با دروس گیاهان و تنوع زمین شناسی آشنایی پیدا خواهید کرد.

طبیعت به شکل ویژه‌ای با پوشش گیاهی و خصوصیات زمین شناسی در هم تنیده است. بر همین اساس سفر در طبیعت نیز با گیاه و خاک ارتباط دارد. راهنمای طبیعت‌گردی مفسری است که مسافر را مبهوت زیبایی، خواص و داستان‌های مرتبط با گیاهان و پدیده‌های زمین شناختی می‌نماید.

آشنایی با گیاهان

یکی از دروس دوره راهنمای طبیعت گردی، درس آشنایی با گیاهان است. در این درس فراگیران با انواع گیاهان و تنوع آنها در کشور آشنایی می‌یابند. یک تور لیدر مجرب وظیفه دارد با انواع گیاهان، تیره، جنس و خواص آنها آشنا باشد. برخی از گیاهان خاصیت دارویی دارند که نه تنها برای مسافران آشنایی با این گیاهان می‌تواند جالب باشد بلکه در مواردی برای استفاده نیز مفید می‌باشد.

آشنایی با گیاهان، راهنمای طبیعت گردی

منبع درسی کلاس گیاه شناسی کتاب آشنایی با گیاهان آقای مظفری است که از منابع پربار و قدیمی در این زمینه به حساب می‌آید.

در دوره راهنمای طبیعت گردی در صورت تمایل فراگیران به مبحث گیاهان دارویی یک کارگاه یکروزه با عنوان آشنایی با گیاهان دارویی برگزار خواهد شد. در این کارگاه فراگیران با خواص گیاهانی چون:

  • بابونه
  • آویشن
  • گل گاو زبان
  • گل ختمی
  • سدر و... آشنایی می‌یابند.

درس آشنایی با گیاهان علاوه بر ساعات تئوری، برای فراگیران جهت لمس گیاهان از نزدیک یک سفر نیز دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به بحث گیاهان علاقمند هستید، حتماً از باغ ملی گیاهشناسی بازدید کنید. تجربه بازدید میکرو اقلیمی از گیاهان جهان در قالب یک باغ یکپارچه بس شگرف و زیباست.

با سر زدن به صفحه سفرهای آموزشی در سایت ارسباران، اگر علاقمند به مبحث آشنایی با گیاهان هستید، می توانید گزینه سفرهای آموزشی گیاهان را انتخاب کنید.

آشنایی با تنوع زمین شناسی

علم زمین شناسی درباره شکل، تشکیلات، ساختار، کانی‌ها و سنگ‌های تشکیل دهنده زمین بحث می‌کند.

شاید سوالی در ذهنتان پیش آید که چه دلیلی دارد راهنمای طبیعت گردی با این مسائل آشنایی داشته باشد؟

ژئوتوریسم، راهنمای طبیعت گردی

یکی از انواع سفرهای طبیعت گردی ژئوتوریسم است. راهنمای طبیعت گردی می‌تواند تورهای زمین شناسی را نیز برگزار نماید. بنابراین می‌بایست با شکل، ساختار و پدیده‌های زمین شناسی آشنایی داشته باشد.

راهنما مفسر است، مفسر برای ایجاد انگیزه و الهام بخشی در ذهن مسافر، نیازمند اطلاعاتی هرچند کلی از طبیعت خصوصاً بحث زمین‌شناسی است. درس آشنایی با تنوع زمین شناسی در دوره آموزشی راهنمای طبیعت گردی یک سفر یکروزه نیز دارد تا فراگیران به صورت عملی انواع کانی ها و سنگ ها را لمس و با آنها آشنایی یابند.

به تازگی رشته راهنمای ژئوتوریسم نیز به دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گردشگری اضافه شده است که در آن فراگیران به صورت جامع با وظایف یک راهنمای طبیعت گردی آشنایی می‌یابند.

دوره راهنمای طبیعت گردی به صورت کلی دیدی جامع و تکمیلی در رابطه با طبیعت به علاقمندان این رشته می‌دهد. 

ادامه دارد...

08:00 , 1395/03/23
08:00 , 2016/06/12



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه