021 88 80 00 55

بازدید آموزشی آشنایی با گیاهان - باغ گیاهشناسی ملی (بهمن 1398)

بازدید آموزشی آشنایی با گیاهان - باغ گیاهشناسی ملی (بهمن 1398)

بازدید آموزشی آشنایی با گیاهان در یکی از روزهای بهمن 1398 در باغ گیاهشناسی ملی با همراهی استاد مجید اسکندری برای فراگیران دوره طبیعت گردی برگزار شد.

ساعت 9:30 صبح روز جمعه 18 بهمن 1398 فراگیران دوره راهنمای طبیعت‌گردی موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران، روبه‌روی باغ گیاهشناسی ملی گرد هم آمده و همراه با استاد مجید اسکندری و راهنمای باغ گیاهشناسی وارد باغ شدند. در ابتدای مسیر، راهنمای باغ توضیحاتی در خصوص سال تاسیس، مساحت و گونه‌های گیاهی موجود در باغ دادند و پس از آن، بروشور راهنمای باغ گیاهشناسی را در اختیار فراگیران قرار داده و از گروه جدا شدند. 

 

فراگیران به همراه استاد شروع به حرکت در مسیر مشخص شده کردند. با توجه به تقسیم بندی‌های حوزه‌های رویشی در مسیر، ابتدا استاد اسکندری در رابطه با انواع سروها و تفاوت آنها با کاج توضیح دادند. سپس به همراه فراگیران به سمت حوزه رویشی هیرکانی رفتند و در این مسیر نیز انواع گونه‌های گیاهی این ناحیه مانند لیلکی، افرا و... را به فراگیران نشان داده و از خصوصیات آنها گفتند.

پس از بازدید از ناحیه هیرکانی، گروه به سمت حوزه‌های رویشی دیگر از جمله البرز، ایرانی و تورانی، زاگرسی و... راهی شدند و از این مناطق نیز بازدید کردند. 

 

بعد از بازدید از نواحی رویشی مذکور، گروه فراگیران به همراه استاد به میدان مرکزی باغ گیاهشناسی رفته تا مجددا با راهنمای باغ همراه شوند تا ایشان توضیحاتی در خصوص باغ ایرانی و تفاوت آن با باغ ژاپنی به فراگیران ارائه دهند. در نهایت پس از اتمام توضیحات، فراگیران به همراه استاد و راهنمای باغ، عکس دسته جمعی گرفتند و سپس همگی به سمت درب خروجی باغ حرکت کردند.

برنامه بازدید آموزشی گیاهان در ساعت 12:45 به اتمام رسید.

 

گزارش بازدید آموزشی گیاهان به نگارش راهنمای برنامه آقای امید ایروانی به پیوست آمده است. جهت آشنایی بیشتر با انواع گیاهان این باغ، مطالعه این گزارش  پیشنهاد می‌شود.

همچنین شما می‌توانید گزارش سفرها و بازدیدهای آموزشی خود را برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت ارسباران منتشر شود.

فایل پیوست
bagh giahshenasi.pdf (4166KB)
09:00 , 1399/11/12
09:00 , 2021/01/31
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه