021 88 80 00 55

بهترین برندهای تجهیزات طبیعت‌گردی کدامند؟ (قسمت اول)

بهترین برندهای تجهیزات طبیعت‌گردی کدامند؟ (قسمت اول)

در این مطلب به معرفی برندهای معتبر تجهیزات سفر و طبیعت‌گردی اشاره کرده‌ایم و محصولات هر برند را نیز معرفی کرده‌ایم تا علاقمندان به سفر، طبیعت و کمپینگ بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر، محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایند.

برای علاقمندان به کمپ در طبیعت، راهنمایان طبیعتگردی، هیچ‌هایکرها و تمامی افرادی که به شیوه‌های گوناگون سفر می‌کنند، یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان خرید وسایل و تجهیزات طبیعت‌گردی و کوهنوردی وجود دارد، این است که از کدام برند خرید کنیم؟ کدام برند به‌روزترین و باکیفیت‌ترین وسایل و تجهیزات سفر را دارد؟

در حال حاضر برندهای ایرانی و خارجی بسیاری اقدام به تولید محصولات و لوازم سفر نموده‌اند. برخی از این برندها گرچه محصولات متفاوتی تولید می‌کنند اما عموما به واسطه تولید یک محصول خاص شناخته می‌شوند؛ مانند برندهای Scarpa و Vibram که با کفش‌های طبیعت‌گردی، کوهنوردی و صخره‌نوردی شناخته شده‌اند. برخی از برندها نیز تنها در حوزه خاصی به تولید محصولات مشغول‌اند و به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت می‌کنند، مانند برند Black Diamond که تولید کننده تخصصی وسایل یخ‌نوردی و صخره‌نوردی است.

از آنجایی که وسایل مربوط به انواع فعالیت‌های طبیعت‌گردی، مستقیما با جان انسان ارتباط دارند، لازم است با بهترین و باکیفیت‌ترین آنها آشنا شده و آنها را تهیه کنیم. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا تعدادی از بهترین برندهای تجهیزات طبیعت‌گردی و کوهنوردی را معرفی کنیم. همچنین محصولات هر یک از این برندها را نیز نام برده‌ایم تا بتوانید برای خرید وسایل مورد نیاز خود، بهترین را انتخاب نمایید.

 

  • برند دیوتر (Deuter)

تاسیس این برند آلمانی به سال 1898 بازمی‌گردد. این شرکت در ابتدای فعالیت خود، برای شرکت‌های پستی کیف طراحی می‌نمود اما با گذر زمان به تولید کوله‌پشتی، چادر و سایر انواع کیف‌ مشغول شد. در سال 1990، دیوتر اولین کوله‌های مخصوص دوچرخه را طراحی نمود، در سال 95 میلادی، اولین کیسه خواب‌ها با برند دیوتر تولید شدند و در سال 2006 با همکاری یکی از کوهنوردان زن آلمانی، کوله‌هایی با طراحی و قابلیت‌های مخصوص بانوان طراحی و وارد بازار شدند.

این شرکت اکنون به تولید محصولاتی همچون کیسه خواب، کوله‌پشتی، کیف کمری، کوله دوچرخه سواری، چمدان، کاور کوله‌پشتی و... می‌پردازد. شما می‌توانید اطلاعات تمام محصولات این شرکت را از طریق سایت https://www.deuter.com/int-en مشاهده نمایید.

 

  • برند سالامون (Salomon)

این برند فرانسوی در سال 1947 تاسیس شد. این شرکت بیشتر محصولات خود را برای کوهنوردی و عبور از مناطق سخت و ناهموار ساخته است، به همین دلیل بیشتر مردم دنیا این برند را به عنوان برندی با محصولات مقاوم می‌شناسند. این برند، در زمینه تولید محصولات ویژه مناطق برفی فعالیت‌های بسیاری داشته و تاکنون توانسته تجهیزات مناسب برای اسکی بازان و اسنوبورد سواران طراحی و تولید نماید.

این شرکت اکنون به تولید انواع تجهیزات کوهنوردی، لوازم اسکی، پوشاک طبیعت‌گردی، اسنوبورد و... مشغول است. اطلاعات محصولات این شرکت در سایت https://www.salomon.com قابل مشاهده می‌باشد.

 

  • برند سالیوا (Salewa)

این برند آلمانی از سال 1935 شروع به کار کرد. این شرکت علاوه بر فعالیت به عنوان اسپانسری صعود به قله، تولید کننده وسایل و تجهیزات تخصصی کوهنوردی، یخ‌نوردی و غارنوردی نیز می‌باشد. تولید کرامپون‌های سبک و کلاسیک در دهه 1960 از مهمترین دستاوردهای برند سالیوا می‌باشد.

لوگوی این شرکت نیز برای نشان دادن استحکام و کارایی محصولات طراحی شده است.

از جمله محصولات این شرکت می‌توان به کیف دوربین، کوله‌پشتی، کرامپون مخصوص کفش، پیچ‌های یخ‌نوردی و کوهنوردی و کارابین اشاره کرد. اطلاعات کامل محصولات این برند را می‌توانید در سایت https://www.salewa.com مشاهده نمایید.

 

  • برند نورث فیس (The North Face)

برندی آمریکایی‌ست که از سال 1968 در کالیفرنیا شروع به فعالیت نمود. مواد اولیه ساخت کیسه خواب و کوله‌ و لوازم طبیعت‌گردی برند نورث فیس در حقیقت  لوازم نظامی به جا مانده از جنگ ویتنام مانند نایلون‌های چترهای نجات، آلومینیوم‌های موجود در هواپیماها  و... بودند.

کاپشن‌های زمستانی، جزو محبوب‌ترین محصولات این شرکت هستند و طرفداران بسیاری دارند. از جمله محصولات دیگر این شرکت می‌توان به کوله‌پشتی، پوشاک طبیعت‌گردی، کفش، ابزار کوهنوردی و... اشاره کرد. این برند امروزه حامی ورزشکاران و علاقمندان به سفر به مکان‌های خطرناک و ناآشنا می‌شود تا افراد بتوانند این نوع از سفر را تجربه کنند.

شما می‌توانید تمامی محصولات این شرکت را در سایت https://www.thenorthface.com مشاهده نمایید.

 

  • برند کلمبیا (Columbia)

برند کلمبیا از سال 1938 در پرتلند شروع به کار نمود. این برند در ابتدا به عنوان تولید کننده محصولات ورزشی فعالیت می‌نمود اما در ادامه موفق شد تجهیزات، کفش و پوشاک طبیعت‌گردی و کوهنوردی را نیز تولید نماید. درواقع مخاطبان این برند، ورزشکارانی هستند که به طبیعتگردی و سفرهای هیجان‌انگیز علاقمند هستند، لذا محصولات شرکت بر اساس استانداردهای ورزش و گردش در طبیعت طراحی و تولید می‌شوند.

شما می‌توانید تمامی محصولات این برند را در سایت https://www.columbia.com مشاهده کنید.

 

  • برند کلمن (Coleman)

این برند سال 1900 در ایالات اوکلاهاما تاسیس شد. این شرکت به منظور تولید محصولات کمپینگ و سفرهای تفریحی فضای باز راه‌اندازی شد، اما طیف وسیعی از اجاق‌های پخت و پز خانگی را تولید می‌کرد. به مرور فعالیت این شرکت به سمت ساخت اجاق‌های سفری ویژه فضاهای باز و همچنین یخدان‌های مناسب همین محیط‌ها رفت و در ادامه از سال 1962 چادر مسافرتی و کیسه خواب نیز به محصولات کلمن اضافه شد.

از جمله محصولات و تجهیزات سفری ساخته شده این برند می‌توان به تجهیزات نورانی، صندلی کمپینگ، ظروف طبیعت‌گردی، استخر بادی، هدلامپ و… اشاره کرد. محصولات این شرکت را در سایت https://www.coleman.com مشاهده نمایید.

 

  • برند ماموت (Mammut)

این شرکت سوییسی که در سال 1862 تاسیس شد، جزو بزرگترین برندهای تخصصی تولید لوازم کوهنوردی می‌باشد. طناب‌های کوهنوردی این برند، از مطرح‌ترین محصولات آن است.  همچنین این شرکت محصولات دیگری همچون چاقو، ابزار ویژه سنگ‌نوردی و غارنوردی، کیسه خواب، کوله‌پشتی، لباس، کفش و... نیز تولید نموده و به سرتاسر جهان صادر می‌نماید. محصولات این شرکت، در کنار کیفیت مطلوب، دارای قیمت مناسب نیز هستند. اطلاعات کامل درباره محصولات این شرکت در سایت https://www.mammut.com/int/en قابل مشاهده است.

 

در مطلب هفته بعد، سایر برندهای معتبر تجهیزات طبیعت‌گردی و کمپینگ را معرفی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است راهنمایان دوره طبیعت‌گردی در طول دوره آموزشی خود با پشت سر گذاشتن درس آشنایی با تجهیزات طبیعت‌گردی، علاوه بر آشنایی با انواع وسایل و تجهیزات سفر و کمپینگ و نحوه نگهداری آنها، با انواع برندها و تولیدکنندگان مطرح و معتبر نیز آشنا شده و به شناخت کاملی نسبت به وسایل و تجهیزات و چگونگی خرید آنها دست پیدا می‌کنند.

شما هم می‌توانید در این کلاس شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این مبحث اینجا کلیک کنید.

08:00 , 1401/07/20
08:00 , 2022/10/12
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه