021 88 80 00 55

گزارش آزمون مصاحبه زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی راهنمایان و مدیران فنی آذرماه 1401

گزارش آزمون مصاحبه زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی راهنمایان و مدیران فنی آذرماه 1401

آزمون مصاحبه زبان انگلیسی و غیرانگلیسی ویژه راهنمایان تور و مدیران فنی آژانس‌های مسافرتی از روز شنبه 5 آذرماه الی یکشنبه 13 آذرماه در موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران برگزار شد. گزارشی از روند برگزاری این آزمون را در ادامه می‌خوانیم

موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران امسال نیز برای سومین سال متوالی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به عنوان میزبان برگزاری آزمون مصاحبه زبان انگلیسی و غیرانگلیسی ویژه راهنمایان و مدیران فنی آژانس‌های مسافرتی استان تهران و سایر استان‌ها انتخاب شد.

آزمون مصاحبه زبان امسال از روز شنبه 5 آذر ماه آغاز شد و تا روز یکشنبه 13 آذر ماه نیز ادامه داشت. در طی برگزاری این آزمون در 7 روز، تعداد 518 نفر از فراگیران دوره‌های راهنمای طبیعت‌گردی، راهنمای ایرانگردی و جهانگردی و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی (بند ب) از موسسات آموزش گردشگری تهران و سایر استان‌ها در آزمون مصاحبه زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی (شامل زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی، چینی، ترکی استانبولی، فرانسه، کره‌ای، روسی، پرتغالی و  آلمانی) شرکت نمودند.

 

  • پس از اعلام زمان برگزاری آزمون مصاحبه زبان از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به منطور برنامه‌ریزی هر چه بهتر و هماهنگی امورات مربوط به این آزمون، روز شنبه 28 آبان 1401 جلسه‌ای با حضور آقایان سپهر سلطانی (مدیر عامل موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران و مجری برگزاری آزمون مصاحبه زبان) و عرفان یحیی زاده (مسئول آموزش موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران)، محسن عزیزی (مسئول دایره آموزش دفتر مطالعات و آموزش گردشگری)، علی رفیعی (سرپرست معاونت امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران)، مسعود جامسون (مدیرعامل انجمن حرفه‌ای موسسات آموزش گردشگری استان تهران و ناظر آزمون مصاحبه زبان) و ممتحنین این آزمون برگزار شد. در این جلسه در خصوص اصول و قواعد برگزاری آزمون مصاحبه زبان برای راهنمایان و مدیران فنی صحبت شد تا تمامی حضار با نحوه برگزاری این آزمون آشنا شوند.

 

  • سپس از روز شنبه 5 آذر ماه، آزمون‌های مصاحبه با زبان انگلیسی برای راهنمایان و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی آغاز شد. در ادامه و طی روزهای بعد علاوه بر زبان انگلیسی، به ترتیب سایر زبان‌های مورد درخواست فراگیران شامل زبان ترکی استانبولی، روسی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی، کره‌ای، عربی، فرانسه، آلمانی، ژاپنی و پرتغالی برگزار شدند.

ممتحنین عزیزی که در طی برگزاری این آزمون همراه ما بودند، در ادامه معرفی شده‌اند؛

  1. خانم‌ها بنفشه فراهانی، هانیه باقرزاده، سارا عسگریان، ساناز فلاح فرد، مینا شکوری، ملکه خنیفر
  2. آقایان نیما ارشادی، آراد آل صفر، بابک نعمت پور، علیرضا نیازی، حامد حکیمی، حمزه نجارباشی، سهراب گودرزی، رضا قنبری، رضا دانشور، سیدمهدی موسوی‌نژاد و مهدی آقامحمدزنجانی

 

  • در طول بازه برگزاری آزمون مصاحبه زبان، ناظرین برگزاری آزمون، آقای مسعود تقوی (ناظر اعلام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و آقای مسعود جامسون (ناظر اعلام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران) در محل برگزاری آزمون حضور داشته و بر نحوه اجرا، کیفیت برگزاری و... این آزمون نظارت داشتند.

 

  • تمامی آزمون‌های مصاحبه زبان به صورت حضوری و در محل موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران برگزار شدند. کلاس‌های موسسه در طی زمان برگزاری آزمون مصاحبه، به عنوان اتاق انتظار و محل برگزاری آزمون زبان‌های مختلف استفاده شدند؛ همچنین فضای حیاط موسسه نیز برای آمادگی بیشتر، مرور مطالب و استراحت در اختیار مهمانان عزیز قرار داشت.

بسیار خرسندیم که توانستیم در این ایام، همراه و در کنار دغدغه‌مندان گردشگری این سرزمین، مسئولین محترم سازمان‌های متولی، اساتید و ممتحنین گرانقدر و فراگیران عزیز دوره‌های آموزش گردشگری باشیم. از زحمات مسئولین محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و همچنین همکاران عزیز در موسسات آموزش گردشگری کل کشور، که در اجرای هرچه بهتر این آزمون ما را یاری نمودند، قدردانی و تشکر می‌نماییم و دستان این عزیزان را به گرمی می‌فشاریم.

نتایج آزمون مصاحبه زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی حدود 2 ماه پس از اتمام برگزاری آزمون از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام خواهد شد. امیدواریم تمامی شرکت‌کنندگان عزیز موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شده باشند و بتوانند ادامه مراحل آموزشی خود را با نیز با موفقیت طی کنند.

به امید توسعه، ترقی و پیشرفت روز افزون صنعت گردشگری ایران و افزایش حضور گردشگران مختلف از سراسر جهان به این کشور.

ادامه ی گزارش تصویری این آزمون؛

08:00 , 1401/10/13
08:00 , 2023/01/03
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه