021 88 80 00 55

از دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری چه می‌دانید؟

از دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری چه می‌دانید؟

مدیران تاسیسات گردشگری مختلف مانند هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی گردشگری، مراکز گردشگری سلامت و... ملزم به دریافت کارت مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری هستند. در این مطلب علاوه بر آشنایی بیشتر با تاسیسات گردشگری، به این مهم می‌پردازیم که چرا و چگونه مدیران تاسیسات گردشگری می‌توانند این مدرک را دریافت کنند.

تعریف تاسیسات گردشگری

تاسیسات گردشگری به تمامی مجموعه‌هایی گفته می‌شود که با هدف خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی در زمینه اقامت، تفریح و... در فضاهای مختلف داخل و خارج از شهرها و روستاها شکل گرفته‌اند و ویژگی‌های ظاهری، استانداردهای تعریف شده، متراژ و کاربری اصلی هر یک از آنها متفاوت از دیگری‌ست. نمونه‌هایی از تاسیسات گردشگری عبارتند از:

  1. هتل‌ و هتل آپارتمان
  2. مهمانپذیر و زائر سرا
  3. دهکده های سلامت
  4. سفره‌خانه‌های سنتی
  5. مناطق نمونه گردشگری
  6. اقامتگاه‌ بومگردی و سنتی
  7. مراکز گردشگری ساحلی و دریایی
  8. مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری
  9. واحدهای پذیرایی واقع در پایانه های مسافری مرزی کشور
  10. محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی و عشایری
  11. مجتمع‌های خدمات رفاهی، واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری‌های بین راهی
  12. مراکز گردشگری سلامت از قبیل مجتمع‌های سلامت و تندرستی و هتل بیمارستان
  13. واحدهای پذیرایی واقع در پایانه فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری زمینی، دریایی و ریلی

تمامی تاسیسات گردشگری کشور تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و پس از اخذ مجوزهای لازم می‌توانند شروع به فعالیت نمایند.

کلیه افرادی که تصمیم دارند یکی از انواع تاسیسات گردشگری را راه‌اندازی نمایند لازم است ابتدا در دوره آموزشی مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری شرکت نموده و پس از گذراندن دوره و کسب نمره قبولی در آزمون‌های مربوطه، مدرک مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری را دریافت نمایند تا مجاز به دریافت پروانه بهره‌برداری برای مجموعه تاسیساتی مدنظر خود و فعالیت در این حوزه تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کل کشور شوند.

 

هدف دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری

در دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، اصول و قواعد مدیریت و نظارت بر بخش‌های مختلف تاسیسات گردشگری مانند بخش تفریحی، پذیرایی، مالی و... آموزش داده می‌شود تا سطح دانش و تخصص مدیران تاسیسات مختلف گردشگری ارتقا پیدا کرده و این افراد بتوانند با کیفیت بالاتری مجموعه‌های تحت مدیریت خود را اداره کنند تا کیفیت خدمات ارائه شده در تاسیسات گردشگری مختلف نیز بهبود یابد.

در این دوره اصول مدیریت تاسیسات گردشگری مطابق با استانداردهای جهانی به افراد آموزش داده می‌شود تا با به روزترین اطلاعات پا به عرصه فعالیت گذاشته و بتوانند بهترین خدمات را ارائه نموده و مشتریان وفادار به دست آورند که در نتیجه منجر به کسب درآمد بیشتر برای ایشان خواهد شد.

 

در این دوره با چه مباحثی آشنا می‌شویم؟

دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری با دارا بودن 17 سرفصل متنوع، مدیران تاسیسات گردشگری را برای فعالیت هر چه بهتر در این زمینه آماده می‌نماید. سرفصل‌های این دوره به شرح زیر می‌باشند:

  1. شناخت صنعت گردشگری
  2. آشنایی با انواع تاسیسات گردشگری
  3. مدیریت و سرپرستی در تاسیسات گردشگری
  4. آشنایی با اصول و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات
  5. مدیریت و نظارت بر بخش پذیرش
  6. مدیریت و نظارت بر بخش خانه‌داری
  7. مدیریت و نظارت بر بخش مالی و اداری
  8. مدیریت و نظارت بر بخش تفریحی و سرگرمی
  9. مدیریت و نظارت بر بخش پذیرایی (غذا و نوشیدنی)
  10. مهارت‌های فردی و ارتباطی
  11. مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان
  12. ایمنی، بهداشت و پیشگیری حوادث
  13. گردشگری پایدار و توجهات زیست محیطی
  14. قوانین و مقررات و ضوابط تاسیسات گردشگری
  15. آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی در گردشگری
  16. آشنایی با طراحی داخلی و تجهیزات تاسیسات گردشگری
  17. آشنایی با مفاهیم کسب و کارهای مکمل تاسیسات گردشگری

پس از پشت سرگذاشتن دروس تئوری، لازم است افراد به مدت 50 ساعت در یکی از تاسیسات گردشگری فعال به عنوان کارورز مشغول به کار شوند تا با اصول حرفه‌ای مدیریت از نزدیک آشنا شده و اصول و تکنیک‌های این کار را هر چه بهتر بیاموزند.

 

چرا دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری را بگذرانیم؟

  • با گذراندن این دوره فراگیران قوانین و روش‌های اصولی و صحیح مدیریت تاسیسات گردشگری را می‌آموزند و با دانش به دست آمده در این مسیر، عملکردی بهینه در زمینه فعالیت خود در هر یک از تاسیسات گردشگری خواهند داشت.
  • فراگیران با دانش روز، استانداردها و نمونه‌های بین‌المللی آشنا خواهند شد و می‌توانند از تجربیات و دانش مجموعه‌های مشابه درون و برون مرزی الگو گرفته و برای پیشرفت هر چه بهتر فعالیت خود استفاده کنند. این مهم سبب سرعت بخشیدن به پیشرفت و معرفی بهتر برند ایشان خواهد شد.
  • بر اساس قوانین و مقررات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیران تاسیسات گردشگری موظف‌اند دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری را پشت سر گذاشته و مدرک پایان دوره را دریافت نمایند تا مجاز به فعالیت در این زمینه شوند.
  • دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، پیش نیاز دوره مدیریت تخصصی تاسیسات گردشگری می‌باشد که این دوره نیز در ادامه دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و به منظور به روز نمودن دانش و اطلاعات صحیح و حرفه‌ای مدیران و تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت مجموعه‌های گردشگری طراحی شده است.
  • بر خلاف بسیاری از دوره‌های آموزشی مصوب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پیش نیاز شرکت در دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم می‌باشد. لذا شرایط حضور در این دوره برای علاقمندان به فعالیت در صنعت گردشگری سهل‌تر از سایر دوره‌های آموزشی می‌باشد و افراد می‌‎توانند پس از دریافت مدرک به راحتی جذب بازار کار شوند.

 

موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه آموزش گردشگری و برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی راهنمای تور و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، دوره‌های راهنمای تخصصی گردشگری، کارگاه‌های تخصصی و سفرهای آموزشی متنوع، مفتخر است که امروز نیز در دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری به آموزش علاقمندان این کسب‌وکار و مدیران آینده صنعت گردشگری بپردازد. همچنین به منظور رفاه بیشتر مخاطبان و شرکت‌کنندگان، این دوره به صورت مجازی آنلاین نیز برگزار می‌شود تا فراگیران بتوانند با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به رفت و آمد، در این دوره شرکت نمایند.

شما می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره این دوره را از طریق لینک‌های زیر مشاهده نمایید؛

دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری (حضوری)

دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری (مجازی آنلاین)

08:00 , 1401/11/04
08:00 , 2023/01/24
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه