021 88 80 00 55

آموزش مجازی (آنلاین)
آموزش مجازی و صنعت گردشگری ایران

آموزش مجازی (آنلاین)

آموزش مجازی و صنعت گردشگری ایران

باز هم تحولی شگرف و ستودنی در امر آموزش گردشگری صورت گرفت و این تحول چیزی نیست جز آنچه صنعت گردشگری ایران از مدت‌ها پیش در بخش آموزش خود به وجود آن نیاز داشت...

از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزش عادلانه آن است که همه افراد جامعه متناسب با نیازهای روز خود بتوانند در تمام کلاس‌های آموزشی مورد نظرشان شرکت کنند و هیچ محدودیتی مانع بهره‌وری آموزشی افراد علاقه‌مند نشود. چرا که آموزش یک حق طبیعی هر انسانی‌ست و فرد با اتکا بر آن می‌تواند شرایط زندگی خود را ارتقا دهد و با توجه به بازار تقاضا، برای فراهم‌آوری بستر شغلی مناسب، تخصص و حرفه جدیدی را بیاموزد.

آموزش گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست و از آنجا که یک مهارت و تخصص محبوب میان افراد مختلف است، متقاضیان زیادی برای شرکت در دوره‌های آموزش گردشگری وجود دارند. اما بسیاری از آن‌ها به دلایل گوناگون مانند: شاغل بودن در حرفه‌ای دیگر، نداشتن امکانات آموزشی مناسب و با کیفیت در شهر خود، نداشتن تمایل به تردد روزانه در سطح شهر و... امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند و به همین خاطر ترجیح آموزشی آن‌ها بر شرکت در کلاس‌های مجازی‌ست؛ چرا که کلاس‌های مجازی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند امکان آموزشی افراد را بهبود بخشند.

به همین خاطر موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران به عنوان اثرگذارترین موسسه‌ در امر آموزش گردشگری، از سال‌ها پیش با در نظر گرفتن نیازهای گوناگون افراد مختلف، اقدام به بررسی شرایط کلاس‌های مجازی (آفلاین) کرد؛ از اوایل سال 93 به تحقیق و بررسی راه‌های گوناگون آموزش مجازی گردشگری آن زمان پرداخت، پیگیرانه به دنبال برقراری سیستم‌های با کیفیت و خوب آموزش مجازی گردشگری (آفلاین) بود و برای آماده‌سازی و تهیه بستر آموزشی مناسب برای این کار تلاش بسیار کرد؛ به گونه‌ای که در سال 95 که به عنوان اولین موسسه آموزش گردشگری موفق به اخذ مجوز برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی شد، برای برگزای کلاس‌های مجازی گردشگری آمادگی کامل داشت و بعد از صدور مجوز از سمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موفق به برگزاری کلاس‌های مجازی به شکلی پر مخاطب شد و با این کار با هموطنان علاقه‌مند که امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را نداشتند، همراه شد که این همراهی را قطعا یکی از وظایف آموزشی و مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند چرا که ایجاد امکان آموزش خوب و با کیفیت و همراه شدن با مخاطبان، همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های ارسباران در امر آموزش بوده است و این مسئله به این خاطر است که آموزش تخصصی و حرفه‌ای و محروم نماندن علاقه‌مندان از آموزش صحیح و خوب را باعث گسترش دانش تخصصی آن‌ها در زمینه گردشگری و در نتیجه کمکی شایان به گسترش صنعت گردشگری و بهبود چند جانبه جامعه و کشور عزیزمان ایران می‌داند.

روال آموزش مجازی گردشگری (آفلاین) تا اوایل سال 97 ادامه داشت تا اینکه ارسباران باری دیگر در جهت ارتقا امر آموزش و به‌روز رسانی بستر آموزش مجازی، به بررسی تئوری‌های نوین آموزش مجازی پرداخت و پس از تحقیق بسیار، سیستم‌های گوناگون مجازی آنلاین را مورد آزمون، خطا و بررسی کیفی قرار داد و در راستای به ثمر رساندن این بررسی‌ها، جلسات بسیاری با مسئولین محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار کرد تا نتیجه این بررسی‌ها را مستقیما به سمع و نظر مسئولین محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برساند. این پیگیری‌ها تا اواسط سال 98 ادامه داشت تا اینکه در نتیجه این پیگیری‌ها در آذر ماه 98 موفق به انتخاب یکی از به روزترین سیستم‌های مجازی گردشگری (آنلاین) شد و با تهیه سرورهای مورد نیاز، خود را مجهز به تجهیزات لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی گردشگری (آنلاین) کرد. اما به دلیل توجه به قوانین اجرایی، طی جلسات و پیگیری‌های مجدانه و متعدد، برای گرفتن مجوز رسمی برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی گردشگری (آنلاین) تلاش بسیار کرد تا این مهم زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملی شود و این در حالی‌ست که ارسباران از آذر ماه 98 آمادگی برگزاری کلاس‌های آنلاین را به طور کامل داشته است.

در خلال این پیگیری‌ها کشور با بحرانی بزرگ به نام کرونا روبرو شد و ارسباران برای حفظ سلامت فراگیران و اساتید خود کلاس‌های حضوری‌اش را تعطیل اعلام کرد. اما از آنجا که قبلا هم گفته شد برای ارسبارن توجه به روال آموزشی افراد و محروم نماندن‌شان از امکان آموزشی به عنوان بخشی از وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی‌اش، همواره در درجه اول اولویت و اهمیت قرار داشته است؛ به همین خاطر این تعطیلی و خلاء آموزشی باعث شد که موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران در ادامه پیگیری‌های پیشین، از همان ابتدای بروز این بحران، پیگیری‌های خود را برای دریافت مجوز آموزشی در زمینه آموزش مجازی گردشگری (آنلاین) تسریع بخشد و همانطور مصمم به پیگیری صدور مجوز برای برگزاری کلاس‌های مجازی گردشگری (آنلاین) بپردازد. از همین رو، برگزاری جلسات میان مدیریت موسسه ارسباران و مسئولین محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شدت یافت و شخص مدیر موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران و مسئولین محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به بررسی جوانب آموزشی و کیفی آموزش‌ مجازی گردشگری (آنلاین) پرداختند. ناگفته نماند که انجمن موسسات آموزش گردشگری ایران نیز از چندی پیش در جهت تسریع روند دریافت مجوز کلاس‌های مجازی گردشگری (آنلاین) تلاش کرده است.

در این حین ارسباران، سیستم آموزشی ادوبی کانکت را که از چندین ماه پیش برای تشکیل کلاس‌های مجازی (آنلاین) و آموزش مجازی گردشگری آماده کرده بود، مورد بررسی عملی قرار داد تا از امکان کیفی این بستر اطمینان‌ خاطر صد در صد پیدا کند؛ که به محض گرفتن مجوز برگزاری کلاس‌های مجازی (آنلاین)، آمادگی کامل فنی، پشتیبانی و آموزشی لازم برای این کار را داشته باشد. بنابراین پس از قرار دادن شرح و دستورالعمل مفصل چگونگی استفاده از این ابزار بر روی سایت، با برگزاری بیش از ده کارگاه آموزشی و نشست تخصصی به شکل مجازی (آنلاین) در این بستر، به بررسی کیفی آن پرداخت و در گزارشی مفصل تمام جزئیات را به سمع و نظر مسئولین محترم میراث رساند.

از آنجا که وزارت محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز برای برقراری کیفیت بالا در جریان کلاس‌های آموزشی، ارزش بسیاری قائل است این مسئله را با وسواس و حساسیت بسیار مورد ارزیابی قرار داد و همین امر باعث شد روال پیگیری‌ها از سمت موسسه ارسباران تشدید یابد و تعداد جلسات حضوری و پیگیری‌های تلفنی ارسباران، به امید دستیابی به نتیجه مطلوب، افزایش یابد.

و امروز ما مفتخر و خوشحال هستیم که باری دیگر اتفاقی بزرگ در عرصه آموزش گردشگری رخ داده است و این اتفاق را مدیون تلاش‌ها و همیاری‌های جمعی و قطعا لطف مسئولین محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌دانیم. جزئیات چگونگی برگزاری کلاس‌های مجازی (آنلاین) هنوز به طور دقیق اعلام نشده است و تنها خبر، خبر خوشحال‌کننده امکان برگزاری کلاس مجازی (آنلاین) در پلتفرمی‌ست که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متعاقبا در اختیار موسسات آموزش گردشگری خواهد گذاشت. قطعا بعد از تحویل پلتفرم و انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و در نظر گرفتن شرایط مناسب برای فراگیران و انجام هماهنگی‌های لازم، برنامه‌ و روند کلاس‌ها، خدمت شما عزیزان اعلام خواهد شد.

شما می‌توانید از طریق صفحات مجازی و سایت موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران، پیگیر اخبار کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی ما باشید.

08:00 , 1399/01/27
08:00 , 2020/04/15
user  الهام رشید گلهین
pen  کارشناس تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه