021 88 80 00 55

قدم به قدم با ارسبارانی‌ها تا آزمون جامع مرداد 1400

قدم به قدم با ارسبارانی‌ها تا آزمون جامع مرداد 1400

گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای آمادگی فراگیران دوره‌های راهنمایان طبیعت‌گردی و ایرانگردی جهانگردی و مدیران فنی بند ب موسسه آموزشی گردشگری ارسباران به منظور شرکت در آزمون جامع مرداد سال 1400

 

همزمان با اعلام تاریخ برگزاری آزمون جامع نیمه اول سال 1400 از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران تصمیم گرفت در راستای آمادگی هر چه بیشتر فراگیران خود در دوره‌های راهنمای تور طبیعت‌گردی، راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی و مدیریت فی بند (ب)، اقداماتی را انجام دهد.

 

کلاس‌های آمادگی آزمون جامع

نظر به اینکه در طی بیش از یک و نیم سال گذشته با شیوع بیماری کرونا اختلال‌هایی در روند برگزاری برخی از کلاس‌ها ایجاد شد و فراگیران نتوانستند به صورت پیوسته و منظم دوره آموزشی خود را پشت سر بگذارند، موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران به منظور یادآوری و مرور دروس اصلی آزمون برای فراگیران، کلاس‌هایی با عنوان "آمادگی آزمون جامع گردشگری" برای آزمون جامع در نظر گرفت. در این کلاس‌ها، اساتید به صورت کلی به توضیح مباحث درسی مربوطه و همچنین بررسی و پاسخ به نمونه سوال‌های سال‌های گذشته (از سال 1394 تا 1399) پرداختند. در نتیجه فراگیران توانستند علاوه بر مرور دروس اصلی دوره آموزشی خود (اعم از راهنمای تور و مدیرفنی) به صورت کلی و به یادآوردن مباحث مطرح شده در هر درس، با سبک و سیاق سوالات آزمون‌های جامع دوره‌های گذشته نیز آشنا بشوند تا بتوانند با آمادگی بیشتر در آزمون حضور پیدا کنند.

 

این کلاس‌‌ها در طی 11 روز از 27 تیر 1400 الی 12 مرداد 1400 به صورت مجازی در فضای ادوبی کانکت برگزار شدند. این امکان برای فراگیران وجود داشت تا علاوه بر زمان اصلی کلاس، در خارج از این زمان نیز بتوانند فیلم‌های ضبط شده کلاس‌ها را مشاهده کنند؛ لذا در صورتی که فراگیر امکان حضور در زمان مشخص شده را نداشت، می‌توانست در زمان مناسب، فیلم کلاس را بدون محدودیت زمانی تماشا کند.

 

آزمون جامع آزمایشی

در ادامه کلاس‌های برگزار شده جهت آمادگی برای آزمون جامع، باشگاه ارسبارانی‌ها تصمیم گرفت آزمون جامع آزمایشی به صورت شبیه سازی شده و مشابه آزمون جامع اصلی برای فراگیران عضو باشگاه برگزار نماید. لذا این فرصت برای فراگیران فراهم شد تا علاوه بر عضویت باشگاه ارسبارانی‌ها و استفاده از خدمات آن، بتوانند در آزمون جامع آزمایشی شرکت کنند و اطلاعات و دانش خود را برای آزمون اصلی محک بزنند.

از آنجایی که شرکت در این آزمون، نیازمند مطالعه دروس و منابع آزمون بود، تصمیم بر آن شد تا تاریخ برگزاری آزمون آزمایشی پس از کلاس‌های آمادگی آزمون در نظر گرفته شود. در این راستا، تاریخ آزمون جامع آزمایشی برای 12 و 13 مرداد 1400 در نظر گرفته شد.

همچنین با توجه به اینکه این آزمون مشابه آزمون اصلی بود، شرایط آن تا حد امکان مانند آزمون جامع در نظر گرفته شد، با این اختلاف که به دلیل شیوع بیماری کرونا، این آزمون به صورت مجازی برگزار شد و نیاز به حضور فراگیران در محل نبود، اما سایر شرایط آزمون حتی مجموع زمان برگزاری آزمون نیز به همان میزان بازه آزمون اصلی در نظر گرفته شد و فراگیران ملزم به رعایت شرایط زمانی برای اتمام به موقع آزمون بودند.

 

تمام تلاش تیم ارسباران و همچنین باشگاه ارسبارانی‌ها بر این بود تا بتوانند شرایطی مطلوب و مناسب جهت آمادگی هر چه بیشتر اعضای این خانواده برای آزمون جامع پیش‌رو را فراهم کنند تا فراگیران با کمترین نگرانی و دغدغه خاطر در آزمون شرکت نموده و بتوانند نتایج خوبی از این آزمون بدست بیاورند. 

از تمامی اساتید عزیز که با وجود مشغله‌های شخصی خود در این مسیر همراه ما و فراگیران عزیزمان بودند، نهایت تشکر و قدردانی را به عمل می‌آوریم. همچنین قدردان همراهی و زحمات تمام فراگیران عزیزی که با باشگاه ارسبارانی‌ها همراهی نموده و در زمینه فراهم کردن شرایط آزمون جامع آزمایشی ما را همراهی کردند، هستیم.

 

امیدواریم تمامی فارغ‌التحصیلان این دوره‌های آموزشی با تلاش و ممارست‌ بتوانند به عنوان برترین و خبره‌ترین مدیران فنی و راهنمایان گردشگری این صنعت فعالیت کنند.

10:00 , 1400/05/17
10:00 , 2021/08/08
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه