021 88 80 00 55

صفر تا صد تبدیل شدن به راهنمای تور
چگونه تورلیدر شویم؟

صفر تا صد تبدیل شدن به راهنمای تور

چگونه تورلیدر شویم؟

در این مطلب سعی کرده‌ایم صفر تا صد تبدیل شدن به یک تور لیدر (برای تورهای طبیعت‌گردی، فرهنگی و تاریخی، تخصصی و...) را برای علاقمندان توضیح دهیم تا افراد بتوانند با آگاهی کامل برای این کار اقدام نمایند.

اگر علاقمندید در تورها و سفرهای گروهی با افراد مختلف همراه شوید و علاوه بر سفر و بازدید از جاذبه‌های جدید و گوناگون، درآمد کسب کنید، همچنین دانش و تجربه‌های خود را به دیگران نیز انتقال دهید و با فرهنگ، اقوام و آداب و رسوم مختلف آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما این است که دوره‌های راهنمای تور (تورلیدری) را بگذرانید و به عنوان تورلیدر مشغول به کار شوید.

اما برای اینکه بتوانید به عنوان تورلیدر شروع به کار کنید، باید از کجا شروع کنید؟

برای فعالیت به عنوان تور لیدر معتبر و حرفه‌ای، علاوه بر اینکه تجربه قبلی سفر به مناطق مختلف و شناخت مسیرهای گردشگری متنوع ‌می‌تواند به شما کمک کرده و مسیر را برای شما هموارتر کند، لازم است کارت راهنمای تور را نیز دریافت کرده باشید. برای دریافت این کارت می‌توانید بسته به زمینه مورد علاقه خود برای فعالیت، یکی از دوره‌های آموزشی راهنمای تور را پشت سر بگذارید:

1- دوره راهنمای طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)

 

دوره راهنمای طبیعت‌گردی یک دوره آموزشی 9 الی 11 ماهه است که شامل 31 سرفصل با مباحث آموزشی مرتبط با اصول فعالیت به عنوان راهنمای تور و همچنین مرتبط با طبیعت شامل؛

و... می‌باشد. این دوره در حال حاضر به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود تا علاقمندان از سراسر کشور امکان شرکت در این دوره را داشته باشند. اطلاعات بیشتر درباره این دوره را در صفحه راهنمای طبیعت‌گردی بخوانید.

 

2- دوره راهنمای ایرانگردی و جهانگردی (فرهنگی)

 

دوره راهنمای ایرانگردی و جهانگردی نیز یک دوره آموزشی 9 الی 11 ماهه است که شامل 21 سرفصل با مباحث آموزشی مرتبط با اصول فعالیت به عنوان راهنمای تور و همچنین مرتبط با فرهنگ و تاریخ شامل؛

و... می‌‎باشد. این دوره نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره این دوره را در صفحه راهنمای ایرانگردی و جهانگردی بخوانید.

 

راهنمایان تورهای طبیعت‌گردی و راهنمایان تورهای ایرانگردی و جهانگردی می‌توانند پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی خود در صورت تمایل برای تخصصی شدن در زمینه مورد علاقه خود، دوره‌های راهنمای تخصصی را نیز پشت سر بگذارند و علاوه بر تکمیل اطلاعات تخصصی خود در زمینه مذکور، مدرک نیز دریافت کنند.

دوره‌های راهنمای تخصصی شامل حوزه‌های زیر می‌باشند:

  1. دوره راهنمای تخصصی کوهستان
  2. دوره راهنمای تخصصی پرنده‌نگری
  3. دوره راهنمای تخصصی سفر با دوچرخه
  4. دوره راهنمای تخصصی گردشگری کودک
  5. دوره راهنمای زمین گردشگری (ژئوتوریسم)
  6. دوره راهنمای تخصصی سافاری (وحش گشت)

 

مراحل گذراندن دوره و دریافت کارت راهنمای تور

1- با توجه به اینکه در حال حاضر دوره‌های آموزشی راهنمای تور در موسسه ارسباران هم به صورت حضوری و هم مجازی برگزار می‌شوند، فرد می‌تواند با توجه به شرایط خود دوره آموزشی مناسب را انتخاب کند.

2- پس از ثبت نام در دوره (حضوری یا مجازی) فراگیر موظف است تمام سرفصل‌ها و مباحث آموزشی دوره ثبت نامی خود را گذرانده، در سفر و بازدیدهای آموزشی یا کارورزی دوره شرکت کند و آزمون‌های دوره را با موفقیت طی کند.

3- پس از اتمام تمام امور آموزشی دوره، فراگیر می‌تواند نسبت به تکمیل پرونده آموزشی و دریافت مدرک اقدام نماید.

4- پس از درخواست فراگیر برای دریافت مدرک، پرونده آموزشی ایشان در موسسه بررسی شده و در صورت نداشتن نقص در مدارک آموزشی، پرونده برای صدور گواهینامه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال می‌شود.

5- پس از دریافت گواهینامه پایان دوره، فراگیر موظف است با پشت سرگذاشتن مراحل اداری مورد نیاز، برای دریافت کارت راهنمای تور خود اقدام نماید. این مراحل شامل شرکت در مصاحبه کمیسیون فنی، آزمایش اعتیاد و تست سوء پیشینه می‌باشند.

6- فراگیرانی که کارت راهنمای تور خود را به زبان فارسی دریافت می‌کنند، باید هر سه سال یکبار برای تمدید کارت خود اقدام نمایند تا بتوانند به فعالیت خود به عنوان راهنمای تور ادامه دهند. پروسه تمدید کارت برای فراگیرانی که کارت خود را به سایر زبان‌ها دریافت می‌کنند، باید به صورت سالانه انجام شود.

7- پس از دریافت کارت نیز فرد می‌تواند با مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به عنوان راهنمای تور فعالیت خود را آغاز نماید.

 

از همین امروز برای شغل مورد علاقه‌تان اقدام کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به یک راهنمای معتبر و موفق تبدیل شوید.

08:00 , 1401/09/08
08:00 , 2022/11/29
صبا جلیلیان
user  صبا جلیلیان
pen مسئول اداری و تولید محتوای موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت ارسباران مجاز است.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.



     

بحث و تبادل نظر
فاطمه خوش باطن مهربان
1401/09/27 17:34
سلام .عزیزم من چندبار به ترکیه رفتم .وان و بنا به علاقه دوستان واقوام که می‌خواهند همراهی کنند با من تصمیم گرفتم در این مورد تحقیق کنم .چطور میتونم مسافر بگیرم و برای بردن اقدام کنم در آسان‌ترین روش وکم ترین زمان .سپاسگزار میشم راهنمایی بفرمایید
پاسخ دهید...
ارسباران
1401/09/29 10:48
سلام دوست عزیز
برای اجرای سفرهای گروهی و فعالیت به عنوان راهنمای تور، لازم است به عنوان یک راهنمای کارت دار تحت نظر آژانس های مسافرتی فعالیت کنید. در صورتی که آژانس سابقه و تجربه کاری شما را تایید نماید، میتوانید برای مقصد مورد نظر (وان ترکیه) به عنوان راهنمای تور حضور داشته باشید، در این حالت برنامه ریزی و جذب مسافر برای ترو توسط آژانس صورت میگیرد.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه