021 88 80 00 55
قبلی | نمایش 4 رکورد از 1 تا 4 | بعدی

پاکسازی مجموعه تاریخی پاسنگان توسط "کمپین قلب من برای میراثمان می‌تپد"

محوطه و آثار ملی مجموعه تاریخی پاسنگان شامل آب انبارها و محیط کاروانسرای صفوی، به همت کمپین« قلب من برای میراثمان می‌تپد» پاکسازی شد.

بیش از 50 نفر از اعضای کمپین مردم نهاد « قلب من برای میراثمان می تپد» روز جمعه 18 دی ماه سال جاری در قالب سفری مسئولانه، نسبت به پاکسازی آب انبار سنگی ایلخانی، آب انبار آجری صفوی و محیط اطراف کاروانسرای صفوی پاسنگان  اقدام کردند.

کمپین قلب من برای میراثمان می‌تپد تحت حمایت معنوی موسسه آموزشی و گردشگری آوای ارسباران، باشگاه فرهنگ و طبیعت، اتحادیه انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کل کشور، اداره کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست،

بیشتر بخوانید...

برنامه پاکسازی مسیر دربند کمپین " قلب من برای میراثمان می تپد"

 برنامه 11 دی ماه کمپین، پیمایش مسیر دربند تهران، آشنایی با نمادهای منطقه از جمله مجسمه 48 ساله میدان سربند، آشنایی با روستای پس قلعه، پاکسازی مسیر تا کافه آبشار (پایین پناهگاه شیرپلا)  بود.

قرار این برنامه ساعت 7:00 صبح کنار مجسمه میدان سربند بود که بعد از یک پذیرایی کوچک و ملحق شدن همه همراهان به سمت کافه آبشار حرکت کردیم. پس از 45 دقیقه پیمایش بالای روستای پس قلعه توقف کردیم و جناب آقای شادلو درباره نحوه تشکیل، موقعیت جغرافیایی منطقه و روستای پس قلعه توضیحات کاملی را ارائه کردند. در ادامه سرکار خانم رجبی توضیحات تکمیلی درباره روستای پس قلعه و مجسمه میدان سربند (سرهنگ امیر شاه قدمی) ارائه دادند و در نهایت آقای نیکو درباره اصول کوهپیمایی در گروه نکاتی را اعلام کردند. که گزیده ای از آنها به شرح زیر می باشد؛

بیشتر بخوانید...

برنامه کوهپیمایی کمپین " قلب من برای میراثمان می تپد" در کلک چال

جمعه مورخ 94/10/4 برنامه کوهپیمایی به کلک چال و بازدید از برج و دیگر تآسیسات از قبیل آمفی تئاتر آن که نمادی به جا مانده از نیاکان و پیشکسوتان است توسط 26 نفر از اعضای این کمپین انجام پذیرفت. صبح ساعت 7/50 از درب اصلی پارک جمشیدیه حرکت و در ابتدای مسیر معرفی کمپین و اهداف آن انجام شد و مسیر با توجه به تنوع مخاطبین و خصایص فیزیکی آن‌ها طی چهار ساعت تا اردوگاه کلک‌چال پیمایش شد.

بیشتر بخوانید...

کمپین قلب من برای میراثمان می تپد و پاکسازی چشمه های باداب سورت

کمپین" قلب من برای میراثمان می تپد" در تیر ما 1394 خورشیدی با هدف حفاظت از میراث ملموس و ناملموس بشری،گسترش فرهنگ نگاهداشت طبیعت و تاریخ و هدایت تلاشی همگانی برای ساختن آینده ای روشن برای فرزندانمان تشکیل شد. این کارزار با حضور جمعی از راهنمایان گردشگری، فعالان محیط زیست و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ آغاز به کار کرد. این کمپین یک سازمان مردم نهاد و غیر انتفاعی است که برای پیشبرد اهداف جمعی خود نیازمند همت، حمایت و همیت تمامی سازمان ها و افرادی است که به سرنوشت میراثمان علاقه مند هستند.

هدف کلی از این سفر پاکسازی محیط، نصب تابلوهای تفسیری و تحذیری، احداث مسیر تردد، آموزش فرهنگ حفاظت از میراث به ایران و ایرانیان است.

 

بیشتر بخوانید...
قبلی | نمایش 4 رکورد از 1 تا 4 | بعدی
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه