021 88 80 00 55
قبلی | نمایش 10 رکورد از 1 تا 10 | بعدی

خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری

از آن‌جا که بیشتر انسان‌ها سعی به ایجاد تنوع در زندگی خود دارند و از انجام کارهای روزانه و تکراری خسته می‌شوند، همه ساله تعداد زیادی از افراد رو به گردشگری و سفر می‌آورند. در این میان هستند کسانی که علاوه بر تلاش برای ایجاد تنوع در روال زندگی‌شان، به دنبال هیجان و خطرکردن نیز هستند چرا که ذاتا افرادی خطرپذیر و هیجان‌طلب می‌باشند. به همین خاطر مقاصد گردشگری پر خطر هم طرفدارهای خاص خود را دارند و گردشگری خطرناک هم بین افراد زیادی رایج است.

بیشتر بخوانید...

8 کتابی که هر گردشگری باید بخواند!

تمام افرادی که به عرصه گردشگری ورود پیدا می‌کنند و می‌خواهند به عنوان یک گردشگر حرفه‌ای در این عرصه فعالیت کنند، علاوه بر آموزش گردشگری از طریق شرکت در کلاس‌های عمومی و تخصصی و کسب تجربه عملی، نیاز دارند اطلاعات خود را همواره به روزرسانی کنند و شاید این امکان از طریق کسب تجربه مستقیم میسر نباشد. به همین خاطر می‌توانند به منابع دیگری از جمله کتاب و فیلم مراجعه کنند و درباره مقاصد گردشی و گردشگری بیشتر بدانند.

بیشتر بخوانید...

ده فیلم برتر در رابطه با مقاصد گردشگری و سفر

از زمانی که دنیای تصویر و دیجیتال به رشد رسید و بعد از عکس، فیلم‌ها در میان مردم محبوبیت یافتند، تماشای فیلم یکی از فعالیت‌های پر طرفدار برای پر کردن اوقات فراغت به حساب می‌آید اما اینکه چه فیلمی ببینیم بسیار مهم است چرا که فیلم‌ها می‌توانند تاثیرات زیادی بر روی ما و سبک زندگی ما داشته باشند.

بیشتر بخوانید...

اسطوره‌های ایرانی و نقش آن در صنعت گردشگری

اسطوره‌ها گاه رخت جشن می‌پوشند و در میادین پایکوبی می‌کنند، گاه در میان دشت‌های خشک، نقش ماهی را به خواب‌ها رسانده‌اند و گاهی نیز رمزهایشان را بر کسی هویدا نکرده‌اند. در این مطلب بیشتر درباره اسطوره‌های ایرانی و تاثیری که می‌توانند در بخش‌های گوناگون صنعت گردشگری داشته باشند، بخوانید.

بیشتر بخوانید...

به‌نام هنر، از کلپورگان تا تهران

هفت هزار سال پیش روستایی به نام کلپورگان شکل گرفت که امروزه آثار هنری و سفالینه های آن در موزه‌های مختلف برای بازدید علاقمندان وجود دارد. در ادامه به معرفی این روستا و شیوه سفالگری آن می‌پردازیم و از نمایشگاهی از این سفالینه‌ها گفته‌ایم که عواید فروشش صرف ساخت یک مدرسه در کلپورگان می‌شود.

بیشتر بخوانید...

به‌نام ایران، از ارسباران تا حرا

به پاس فعالیت‌های ارسباران در امر آموزش جامعه محلی قشم و بالا بردن آگاهی‌های آنها درباره ارزشمندی جنگل‌های حرا و نقش آن در حفاظت از سرزمین‌ها، با حضور نمایندگان آژانس بین‌المللی جایکا ژاپن و منطقه آزاد قشم، در روز جهانی جنگل‌های حرا، از خدمات این موسسه تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید...

تالاب انزلی

تالاب انزلی گیلان منحصر به فردترین تالاب کشور است که 20 هزار هکتار وسعت دارد و هر ساله دسته‌های زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای شمالی ایران به اینجا می‌آیند. البته فقط پرندگان نیستند که مهمان Anzali Lagoon هستند، گونه‌های مختلف آبزیان و پرندگان بومی هم در اینجا زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید...

درباره ارسباران و شگفتی‌های آن شنیده‌اید؟

ارتفاعات 256 تا 2896 متری منتهی الیه استان آذربایجان را که بالا می‌رویم کم‌کم چشممان به یک نوار ممتد رود می‌افتد، خوب که نگاه می‌کنیم می‌بینیم به رود ارس با جنگل‌های انبوه ارسباران رسیده‌ایم. بدون شک نام گذاری آن به عنوان «زیست‌کره» توسط یونسکو، با انبوه گیاهان، کوه‌های در هم تنیده و انواع جانوران، کاملا به حق است.

بیشتر بخوانید...

بر بلندای آفریقا، کلیمانجارو

قله کلیمانجارو با 5895 متر ارتفاع بلندترین کوه آفریقا است. این کوه که جزو قلل هفتگانه دنیا است، آتشفشانی نیمه خاموش است که در کشور تانزانیا قرار دارد. این آتشفشان در داخل پارک ملی کلیمانجارو در منطقه میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و از معدود مکان­هایی بر روی زمین است که هر نوع منطقه زیستی را داراست که شامل جنگل­‌های گرمسیری، زمین­‌های هموار و گیاهانی در دامنه کوهستان است.

بیشتر بخوانید...

بهار تو راهه همسفرش بشیم؟

یک بهار دیگر در راه است و سال کهنه را به پایان می‌رسانیم. برای تعطیلات امسالتان چه برنامه‌ای دارید؟

بیشتر بخوانید...
قبلی | نمایش 10 رکورد از 1 تا 10 | بعدی
تلاش می‌کنیم در جریان تحولات گردشگری و ارسباران قرارتان دهیم.
نمونه خبرنامه